Gå til innhold

To vadebukser battler for å bli med meg på fisketur ;D


Sailfish

Anbefalte innlegg

Skjønner det noen sier her, men jeg er faktisk bare 16 år og uten jobb. Jeg har allerede en kinetic-bukse, men den er ikke komfortabel i det hele tatt og hull er det også i den. Men skulle no gå gæærnt med en ny bukse, så har jeg en ekstra-bukse mens service pågår.

 

Dere skjønner, når en simms-bukse koster 250 dollar i USA og samme buksa koster over 4 laken her i norge, så blir rett og slett norske butikker utkonkurrert til de grader :( :( I hvertfall når det er en 16-årig ungdom som skal gå til innkjøp... :-\

 

Eneste hadde da vært om noen av dere har noen gode kontakter med butikker her i landet og kanskje kunne ha skaffa meg en solid rabatt ;D

 

her er zip buksa til utrolig bra pris. de ha den i M og XL for samme prisen

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Enig med Are, og sjekk linken til Tormod på side 2 :)

 

Eller gjør som jeg gjorde, kjøp zipen så har du myyyye for pengene. ;)

Du får jo Simms goretex til 2000 spenn gutten! (Tormod`s link)

 

 

 

Hei Toggi.

Sitter og sikler på Vision Extreme Zip selv nå. Ser at du har hatt din en stund nå og det virker som du fisker litt over gjennomsnittet, er fortsatt like fornøyd med din?

 

TM

 

 

Hei

 

Ja, det må jeg virkelig si :) Jeg har fått hull i den, selvforskyldt pga stikkebusker ca 25 ganger. De skal bare "fores" med Aquasure. Makan til god bukse har jeg aldri testet før!

 

Skal sies at jeg aldri har brukt Simms mye, bare testet en stund!

 

Vil si at extremen har alt jeg er ute etter. Og jeg tror ingen bukser er særlig holdbare til meg med hensyn til hull

siden det er min egen skyld ;) Har vel skrevet noen ganger hvofor jeg liker den tidligere.

 

Stkkord: puster bra, "pyjamas" følelse, zipen er genial.(lett å ta på seg, genial til dass pauser). Flott komfort. Min er litt stor, men det liker jeg godt. Noen minus? ja, kunne vært polstret opp med enda mer ekstra sømmer. Men har ikke sett antydning til slitasje. Og min er ekstremt mye brukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Are, og sjekk linken til Tormod på side 2 :)

 

Eller gjør som jeg gjorde, kjøp zipen så har du myyyye for pengene. ;)

Du får jo Simms goretex til 2000 spenn gutten! (Tormod`s link)

 

 

 

Hei Toggi.

Sitter og sikler på Vision Extreme Zip selv nå. Ser at du har hatt din en stund nå og det virker som du fisker litt over gjennomsnittet, er fortsatt like fornøyd med din?

 

TM

 

 

Hei

 

Ja, det må jeg virkelig si :) Jeg har fått hull i den, selvforskyldt pga stikkebusker ca 25 ganger. De skal bare "fores" med Aquasure. Makan til god bukse har jeg aldri testet før!

 

Skal sies at jeg aldri har brukt Simms mye, bare testet en stund!

 

Vil si at extremen har alt jeg er ute etter. Og jeg tror ingen bukser er særlig holdbare til meg med hensyn til hull

siden det er min egen skyld ;) Har vel skrevet noen ganger hvofor jeg liker den tidligere.

 

Stkkord: puster bra, "pyjamas" følelse, zipen er genial.(lett å ta på seg, genial til dass pauser). Flott komfort. Min er litt stor, men det liker jeg godt. Noen minus? ja, kunne vært polstret opp med enda mer ekstra sømmer. Men har ikke sett antydning til slitasje. Og min er ekstremt mye brukt ;)

 

Har du merket no tegn til lekasje i smekken? Ofte vært et problemområde med andre bukser med smekk før.

 

Og hvordan er størrelsen på Zippen? Funnet ut at jeg er LL på simms, hvilken størrelse burde jeg ha da på Zippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for Vision Rapidor, med Zipp selvsagt ;D

Vanvittig herlig bukse...men dyr :(

Det er bare gøy å kjenne at det er på tide å lufte "artigkaren"...

Men inn og utstigning av buksen er selvsagt også en lek. ;)

 

Vision sin billig bukse er også meget god og ser ut til å vare, vare og vare...

Og for en 16 årig Sailfish uten jobb, så har du masse å velge i av gode billig bukser.

Anbefaler derfror Vision, for den ser jeg igjen hos mine fiskekamerater som kjøpte hos meg da jeg stod bak disk for noen år siden ;)

Simms er kult, men det er Patagonia ihvertfall også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et generelt spørsmål om zip. Er det ingen som har hatt lekkasjeproblemer (fra utsiden og inn vel og merke - inkontinens bør tas opp i egen tråd), og da tenker jeg på situasjoner hvor man i lengre perioder står godt utvadet med albuene i vannflata? Det hender at jeg driver dypvading noen dager i løpet av sesongen (må bare rekke ut til den der ute...)

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utvendig-inn lekkasjer å spore på min bukse ihvertfall :)

Ikke andre veien enda heller, mulig det kommer i et seinere alders syklus ;D

 

Jeg har bedrevet en del av den vadingen du beskriver. Men liker meg selvsagt ikke så bra med vann til toppen av vadebukse uansett, dobbeltrekket blir ofte kronglete, og jeg har oppdaget at kastene går lengre om jeg står ved vann til livet ;)

Men noen ganger er det nødvendig å gå på tåspissene så langt man rekker, og irriterer meg hver gang at jeg ikke fulgte Staffans anbefalinger om å ta med ut en trøe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har funnet buksa MI!!!! :D :D :D

http://stores.homestead.com/flyshop/Detail.bok?no=1277

 

Hva mener dere?

 

Edit: måtte streke under "trur" ;)

Sikkert bra! Men når du først er oppe i 400 dollars kan du nesten like godt slenge på 100 til og få den nye G4 pro med den nye GoreTex'en, Pro shell. Men det er jo selvfølgelig opp til deg. Du blir garantert fornøyd med den der også. Gorge sender gratis også forresten. Bestilte jakke derfra for kort tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har funnet buksa MI!!!! :D :D :D

http://stores.homestead.com/flyshop/Detail.bok?no=1277

 

Hva mener dere?

 

Edit: måtte streke under "trur" ;)

Sikkert bra! Men når du først er oppe i 400 dollars kan du nesten like godt slenge på 100 til og få den nye G4 pro med den nye GoreTex'en, Pro shell. Men det er jo selvfølgelig opp til deg. Du blir garantert fornøyd med den der også. Gorge sender gratis også forresten. Bestilte jakke derfra for kort tid siden.

 

Jeg så det, "Free Shipping on orders $50.00 or more, and no sales tax in the USA." :D

Men du, og alle dere andre som har deres mening, 100$ ekstra er jo ganske mye mer når opprinnelig sum er 400$. Er G4 Pro virkelig verdt de 100$ ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres fabelaktige ut, disse simms buksene, siden kundene foretar nykjøp med jevne mellomrom.

 

nå må jeg bare se å slite ut de velbrukte patagonia-vaderne mine, så jeg kan sjekke ut for meg selv. desverre ser de ut til å vare en stund til ennå :P

 

men vision extreme zip får man til ca 1600 kr i norge. veldig godt kjøp, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G3 kommer ikke til å bli tatt inn i Norge, for den er erstattet av G4 pro.

 

 

Den er i Norge. På denne siden i hvertfall: http://www.fiskeglede.no/ProductPage.aspx?prid=2032&pgid=13

 

Er nok modellen som gikk ut i fjor, dette  ;)

Henning sikter vel til de nye G3, som kom i år.

Bra pris her da, men det er vel få str igjen, kanskje . . .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G3 kommer ikke til å bli tatt inn i Norge, for den er erstattet av G4 pro.

 

 

Den er i Norge. På denne siden i hvertfall: http://www.fiskeglede.no/ProductPage.aspx?prid=2032&pgid=13

 

Dette er modellen som kom ut ifjor ja. Den NYE G3 kommer IKKE til Norge, og er fremdeles erstattet av G4pro ;)

 

Er den erstattes fordi den nye G3 ikke holdt mål? Hva er forskjellen mellom den gamle G3 og den nye G3? Og igjen, Hva er forskjellen mellom nye G3 og G4 Pro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen ligger her:

 

Simms G4 Pro Stockingfoot

5-layer and 3-layer GORE-TEX® Pro Shell® fabric technology

Incorporates more 5-layer fabric than any other wader, throughout legs, waist and seat

Adjustable elastic 1.5" suspender with YKK® non-locking buckles

Zippered hand warmer pockets with quick-drying micro fleece lining

Thermolaminated, zippered Schoeller® fabric chest pocket with retractor docking station

Flip-out Tippet Tender pocket includes patented built-in retractor

Patented front and back leg seam construction for improved fit, increased articulation, and decreased leg seam abrasion

Low profile belt loops accommodate 2" wading belt

Includes forceps tab and accommodates Simms' Super-Fly Patch and Retractor

4mm high-density neoprene stockingfoot with hourglass seam design for more cushion and increased durability

Every pair manufactured and tested in Bozeman, Montana

 

G3 GUIDE STOCKINGFOOTS

5-layer and 3-layer GORE-TEX® Pro Shell fabric technology

Patented front and back leg seam construction for enhanced articulation, comfort and durability

Patented built-in Guide Model Gravel Guards

Exterior chest pocket with zippered closure holds large fly box

Fleece-lined hand warmer pocket with DWR treatment

Flip-out Tippet Tender pocket includes patented built-in retractor

Low profile belt loops accommodate 2" wading belt

Easily convert to waist highs

DEET & saltwater resistant

Nylon wading belt & repair kit included

Every pair manufactured in Bozeman, Montana

 

Om du leser siste AOF så ser du at det kjøres en kampaje på G4 pro buksene i utvalgte Simms førende butikker her til lands tom 31.05.08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...