Gå til innhold

Mål for i år??


Lasse18

Anbefalte innlegg

Ble litt nyskjerrig på om det er noen av dere der ute som har noen mål for i år!? :rolleyes::D

Målene kan vell for eksempel være: å ta stor fisken, lære seg nye ting, binde bedere fluer og kanskje forbedre kaste teknikken!

 

Selv har jeg som mål for i år og lære meg ørretfiske, teknikker, fluevalg, fiske med tørrflue/ våtflue.

 

Er også veldig interessert i og binde ørretfluer, men jeg har ikke sett så mange i virkeligheten.

Så jeg ønsker og få sett på noen ørretfluer... Fint viss det er noen som gidder og sende meg ca 1 -10 fluer..

Send meg en PM... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Har som mål denne sesongen å prøve å få til bra spey/underhånds/vann-kast (kall det hva dere vil, kan ikke forskjellen  ;D )

Skal øve på kasting annenhver dag minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke mer tid på dama

Beherske lengre kast

Få til penere presentasjoner,

Knekke koden ang. fortommer (ikke spør :-\)

Drikke mye øl og grille masse god mat (prioritert)

 

Det er vel det jeg kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mål om å finne tilbake til det gode gamle fisket fra da jeg var yngre 8). Vært altfor mye hype og stress og utstyrshysteri de siste årene synes jeg, og jeg er lei det. Blir befriende å fiske utenfor allfarvei uten å ha snakk om klekkinger og latinske navn og avvik osv osv 8) Fluestanga er med i sekken, men jeg kommer til å bruke det jeg har tro på der og da - gjerne haspelstanga eller oteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke andelen vellykkede tilslag. På en fantastisk fiskedag i fjor var jeg nede i 25-30%. "Den tar ikke flua, bare la den flyte forbi så skal du se", var det en som sa. Det gjorde jeg og flua forsvant under vann den... ??? Det var ikke fisken som bomma eller vaka like ved flua mi, men jeg som oppførte meg som en hyperunge når det vaket rundt flua.  :-[ :-[ :-[  Selv om dagen var absolutt vellykket (landet seks-syv fisk), så var tilslagsraten irriterende lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Målet for sommeren er å utnytte det faktum at jeg har ferie fra 13 juni til 19 august...........så får jeg tenke litt på hva jeg skal finne på i de to månedene ;D ;D ;D:D :D :D

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

målet mitt for sesongen er å kunne se på stor vakende ørret, uten å kaste på den......få lov til møte endel Ferskinger og gi dem en fiskeopplevelse ved at de har lært å mestre tilg de ikke gjorde før jeg traff dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

målet mitt for sesongen er å kunne se på stor vakende ørret, uten å kaste på den......få lov til møte endel Ferskinger og gi dem en fiskeopplevelse ved at de har lært å mestre tilg de ikke gjorde før jeg traff dem!

Liker holdningen din til ferskinger Staffan!..Det skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å få ørret på tørt i Tisleia?

 

Ja... eller nei, men vi prøver bare å ha elva for oss selv. Ikke si det til noen ;)

 

Neida, har redigert innlegget nå. Skulle jo stå første brunørret på over en kilo, tatt på tørt....

 

Da har vi samme mål  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske så mye som overhodet mulig uten at damen forlater meg..(blir vanskelig).

Ta minst 5 ørreter over 1 kilo, og minst 1 ørret over 2 kilo..(slik at jeg beholder det gode humøret utover sommeren så damen ikke går fra meg)

Bruke minst mulig penger på kommende fisketur, slik at jeg har penger igjen til å ta med damen til syden(så hun ikke forlater meg)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fiske så mye som overhodet mulig uten at damen forlater meg..(blir vanskelig).

Ta minst 5 ørreter over 1 kilo, og minst 1 ørret over 2 kilo..(slik at jeg beholder det gode humøret utover sommeren så damen ikke går fra meg)

Bruke minst mulig penger på kommende fisketur, slik at jeg har penger igjen til å ta med damen til syden(så hun ikke forlater meg)

 

 

hmmmm.....du sliter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...