Gå til innhold

Kajakk


Sigve

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Disse gutta vil jeg gjerne ha på fluekastekurs......det reagerte jeg på Henning!!! Ikke på bluesen! Men den var dårlig den også!!!

He he , jaja...ALLE kan ikke være verdens beste i alt heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er runde 2 av testing over av Native Marvel 14,5 Tandem, denne gangen med Konemor med (se: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5706.2370 )

Og Staffan hadde helt rett, jeg ble ”motor” og Konemor koste seg stort uten padleåre (til tross for at vi hadde det med). Men når det er sagt så var det overhode ikke anstrengende å holde tritt med de andre som var med i sine ”single” kajakker (hvis de da ikke tok særdeles hensyn til oss). Trodde faktisk den ville være mye mer tungpadlet med den ekstra vekten av Konemor + bagasje, men syntes den gled utrolig lett igjennom vannet. Etter først en kjapp gjennomgang av inn og utstigning av kajakk til Konemor og litt om justering av setet samt fothvilere, satte hun seg godt tilbake med et salig glis om kjeften. Og da jeg kjenner henne rimelig godt (skulle jeg tro), så betydde det at hun hadde det ekstremt komfortabelt. Turen totalt varte vel sånn ca 4-5 timer (vanskelig med klokka når man har det kjekt).

 

En kjapp oppsummering av fordeler og ulemper :-\

Ulemper/mangler:

Koppholder, stangholde og padleåreklipps/holder. Dette er ekstra utstyr som kan kjøpes.

Toalett om bord, da Konemor har selskapsblære som en mygg he-he

Konemor etterlyste også et ”bord” foran seg (noe lignende det hun har i bellyen) Vet ikke om dette kan skaffes til kajakk. Ingen dum idé syntes jeg.

 

Fordeler/positive opplevelser :D

Meget god stabilitet (jeg var faktisk mer nervøs en Konemor ved bråe bevegelser)

Sittekomfort var formidabel, grunnet alle justeringer på setet (baken har en tendens til og ”dovne” bort ved for lenge stillesitting, men det opplevde verken jeg eller Konemor her)

Meget god plass til ekstra bagasje, og vanntett oppbevaringskammer bak.

 

Alt i alt meget fornøyd med denne Kajakken.

Neste Kajakk ut for test er Native Ultimate 14,5 Tandem, der Konemor også må være med og rapport og opplevelse av denne vil komme ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke du Dagbjørn, hvor mye vi ventet og ventet og ventet på dere ;)

Neida, så ut som dere hadde det fint, var vel mest skeptisk til hvordan dere fikset å være to ved fisking/ kasting, men det så jo ut til å fungere bra. Hvis det heller ikke er noe problem å håndtere en tandemkajakk alene ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

 

Hvis du skal teste ny kajakk i helgen slenger jeg meg gjerne på hvis det er greit. Får forhåpentligvis en ny snelle innen fredag som må innkjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke du Dagbjørn, hvor mye vi ventet og ventet og ventet på dere ;)

Neida, så ut som dere hadde det fint, var vel mest skeptisk til hvordan dere fikset å være to ved fisking/ kasting, men det så jo ut til å fungere bra. Hvis det heller ikke er noe problem å håndtere en tandemkajakk alene ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

 

Hvis du skal teste ny kajakk i helgen slenger jeg meg gjerne på hvis det er greit. Får forhåpentligvis en ny snelle innen fredag som må innkjøres!

 

Kastinga (fiskinga) var faktisk ikke noe problem i det hele tatt :D Som du kanskje la merke til kaster "Damen" med venstre og jeg med høyre så det ble snøre på hver side av kajakken ;D

Tenkte å høre med gutta på Aktiv om jeg kunne teste ut Native Ultimate 14,5 Tandem til helgen, skal gi deg et ord hvis det blir ;)

Ny snelle sier du..., var det den haspelsnella du snakka så varmt om på turen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

ps.Snellekødd ;D JL er rendyrka fluefisker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke du Dagbjørn, hvor mye vi ventet og ventet og ventet på dere ;)

Neida, så ut som dere hadde det fint, var vel mest skeptisk til hvordan dere fikset å være to ved fisking/ kasting, men det så jo ut til å fungere bra. Hvis det heller ikke er noe problem å håndtere en tandemkajakk alene ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

 

Hvis du skal teste ny kajakk i helgen slenger jeg meg gjerne på hvis det er greit. Får forhåpentligvis en ny snelle innen fredag som må innkjøres!

 

 

Hei...da vil jeg også være med..please...skal vi ta det i åpne havet denne gangen??? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D et å fiske to stykker fra kajakk eller kano, kaller vi i rena for svenskefiske ;D ;D ;D ;D For det er det bare svensker som gjør! ;D ;D ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke du Dagbjørn, hvor mye vi ventet og ventet og ventet på dere ;)

Neida, så ut som dere hadde det fint, var vel mest skeptisk til hvordan dere fikset å være to ved fisking/ kasting, men det så jo ut til å fungere bra. Hvis det heller ikke er noe problem å håndtere en tandemkajakk alene ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

 

Hvis du skal teste ny kajakk i helgen slenger jeg meg gjerne på hvis det er greit. Får forhåpentligvis en ny snelle innen fredag som må innkjøres!

 

 

Hei...da vil jeg også være med..please...skal vi ta det i åpne havet denne gangen??? ;D

 

Itno problem  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke du Dagbjørn, hvor mye vi ventet og ventet og ventet på dere ;)

Neida, så ut som dere hadde det fint, var vel mest skeptisk til hvordan dere fikset å være to ved fisking/ kasting, men det så jo ut til å fungere bra. Hvis det heller ikke er noe problem å håndtere en tandemkajakk alene ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den.

 

Hvis du skal teste ny kajakk i helgen slenger jeg meg gjerne på hvis det er greit. Får forhåpentligvis en ny snelle innen fredag som må innkjøres!

 

 

Hei...da vil jeg også være med..please...skal vi ta det i åpne havet denne gangen??? ;D

 

Åpent hav? Spennende!

 

Kajakk, ny snelle og...hval?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har fiskat en del från kanot och kajak. I höst har jag fått tag på en Hobiekajak.

Kan bara säga en sak. Denna utskåpar ALLT annat gällande komfort och prestanda och frihet.

Nästan helt fria händer.Du tar dig fram genom ett par trampor helt judlöst. Det enda du styr med händerna är rodret. Helt otränad kan man ligga och marscha i 6-7km/h utan problem. Maxfart ca 11-13km/h.

 

Enda negativa är att den är lite dyr men jag kan lova att den är värd varenda krona.

 

post-1390-13949859628983_thumb.jpg

post-1390-13949859629829_thumb.jpg

post-1390-1394985963059_thumb.jpg

post-1390-13949859631529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det samme tenkte jeg på pgså, må ha en kajakk som jeg kan gli over steiner, hærjekajakk, tåler dette det, en annen stor ulempe synes jeg og det går på det fysiske......igjen så aktivisereres bare underkroppen, med nesten samme bevegelser som man går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...