Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye Tom og turboman :D

Torleiv:

Ja det er GL`s bulkposer og NEI jeg gidder ikke det selv om det er rett oppi gata ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å leker litt med klar Stretch Tubing hvor man kan få frem spennende effekter ved å bruke ulike farger på dubbing/bindetråd under stretch tubingen.

Kjempefluer som vanlig. Lenge siden jeg har sett fluene dine nå, og det varmet sjelen ;)

Har oppdaget hvor transparent ST faktisk er ved flere anledninger. Noen ganger får man helt andre farger enn hva man (jeg) skulle trodd på forhånd. En farge på tråden og en annen på STen gir en tredje farge sammen. Bruker mest grå og klar ST da sluttresultatet er mer gitt (for meg).

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Driver å leker litt med klar Stretch Tubing hvor man kan få frem spennende effekter ved å bruke ulike farger på dubbing/bindetråd under stretch tubingen.

Kjempefluer som vanlig. Lenge siden jeg har sett fluene dine nå, og det varmet sjelen ;)

Har oppdaget hvor transparent ST faktisk er ved flere anledninger. Noen ganger får man helt andre farger enn hva man (jeg) skulle trodd på forhånd. En farge på tråden og en annen på STen gir en tredje farge sammen. Bruker mest grå og klar ST da sluttresultatet er mer gitt (for meg).

Eirik

Takker så mye, Eirik :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for veldig hyggelige tilbakemeldinger Robban og André :D

Utrolig hva man kan få til med en ekstern blitz, litt aluminumsfolie og en reflektorplate :D

Men jeg har nok langt igjen til Andrè og Rune standard, men jeg klager ikke på resultatet på noen som helst måte ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvilken av disse har du hatt best fiske med Terje? Spennende mønstre asså

Jeg har hatt veldig bra fiske med hekla klekkere som de her.

Forskjellen her er at jeg har lenge tenkt å bruke litt skarpe foam farger for å se flua bedre i dårlige lysforhold.

Jeg sjekka flua fra undersiden og ser da ikke foamen, så det lover bra ;D

Så svaret er at jeg regner med at alle funker like godt........ men jeg lar ørreten avgjøre det ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tanken min var med halen egentlig, Om du synes hale med fjær el flash er best?

ahha........da har jeg stort sett kun erfaring med fjær og antron, men har tenkt å prøve med flash til sommeren bare for å se hvordan det funker.

Ett eller annet sier meg at det kan trigge i de rette situasjoner :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jeg har faktisk best inntrykk med grå antron (noen få fibrer), etter å ha prøvd slike "haler" på bittesmå døgnflueklekkere.(16-18 kroker)

Men det går helt sikkert an å få fisk på alt annet også ;).

For å si det slik så er vel egentlig detta bare en bagatell med flua, det er avtrykket og fiskemetoden med slike fluer som tar fisk, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet noen sånne den siste tida.

[attach=1]

Krok: Tørrflue krok - her: TMC 102y (str 15)

Tråd: Brun

Hale: Tre fasanhalefibre

Kropp: Dubbing, valgfri farge - Her: www.fiskeside.com 's LP Vespertina dubbing, veldig fornøyd med den ;)

Thorax: CdC dubbing/fjær, valgfri farge

Flua skal henge i vannfilmen, som en klekker tidlig i klekkestadiet.

post-2892-1394987700171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...