Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Tom Tomassen
 Share

Recommended Posts

• Replies 9.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fluehue

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medle

Robban

Hadde egentlig tenkt å skrive en artikkel om denne flua. Jepp Robban i artikkelform, no no no, trives ikke helt i den settingen.  Det er jo egentlig en smal sak å skrive noe, legge ut et bilde å konkludere med at dette er greia..... Men sånn funker det ikke for meg desverre.  Ja denne fanget en sykt bra fisk i en bestemt situasjon for noen år siden. Men fakta litt i system så er det ingen konlusjon, snarere tvert om.  At det  det funket, jepp. Men hvor ofte er man i sånne episoder da? og hvor of

Jan Fredrik Lund

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

Guest Terje Refsahl

Herlig klekker Terje, hvor tykk foam har du brukt i bak-kroppen?

takker så mye Hermann

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Det er 1mm razor foam.

Gisle:

Takker og bukker

Vegar:

takk skal du ha og i like måte

Den spent spinneren var jo helt rå lekker

Terje

Veldig bra bundet Vegar og Terje!

Vegar: Bare for å pirke. En spent spinner har to haletråder, ikke tre, men som sagt veldig bra bundet og fin flue!

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Sikker på det Vetle? 

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Veldig bra bundet Vegar og Terje!

Vegar: Bare for å pirke. En spent spinner har to haletråder, ikke tre, men som sagt veldig bra bundet og fin flue!

Sikker på det Vetle? 

Inntil nylig Frode. Lærte nettopp noe nytt

Läckert Vegar & Terje!

Blev lite Yellow Mayfly Spents ikväll.

//Jon

[attachimg=1]

Du er snart klar for heptageniaklekkinger nå jflyfishing

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Utrolig pene spent spinners.

Hehe jo, bara 2 månader kvar innan det blir tid för användning

Mkt tack! Kul att höra!

En Danica spinner

[attachimg=1]

Kilde:

Øhhhh! Pent bundet??

Var nok en rettelse på tidligere uttalelser om at spent spinnere kun har to haletråder /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

En Danica spinner

[attachimg=1]

Kilde:

Øhhhh! Pent bundet??

Var nok en rettelse på tidligere uttalelser om at spent spinnere kun har to haletråder /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Var bare et dårlig forsøk på å være morsom. Jeg skjønte det

En Danica spinner

[attachimg=1]

Kilde:

Øhhhh! Pent bundet??

Jupp Sigve, ã jag inte duktig?

Ps: syns nå du var litt morsom jeg da

, men nå skal jeg ikke kludre til tråden mer.

Takker, Vegar og Petter L!

Hvilke dubbing har du i bakkroppen?

Har brukt Staffans gamle "The Nymphers Dubbing" for at den delen av kroppen skal henge under flata, og alpakka i thorax. Tror ikke Staffan har nymphers dubbing lengre -posen jeg har må da være 10-12 år gammel - men du kan jo høre. Veldig fin aurivilli-farge.

Har brukt Staffans gamle "The Nymphers Dubbing" for at den delen av kroppen skal henge under flata, og alpakka i thorax. Tror ikke Staffan har nymphers dubbing lengre -posen jeg har må da være 10-12 år gammel - men du kan jo høre. Veldig fin aurivilli-farge.

Kunne godt tenke meg at Staffan hadde legd mere avden. Bruker den mye til det samme.

Share

• Create New...