Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Her er en imitasjon man ikke ser hver dag i denne tråden. Måtte bare binde denne etter å ha sett noe lignende på nettet for en liten stund siden. Om denne fisker eller ikke vites ikke, er kun laget for gledens skyld ved å gjøre noe annerledes på stikka. :)

Orginalen : http://englerisneen.com/wp-content/uploads/2010/07/neslelarve-og-noe-mer.jpg

8417814614_c8ed19e7e5_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuul flue som sikkert fisker det der! Ligner på Bjørkemålerlarven jeg binder, bare at jeg bruker knallgrønn foam. Har fått bruk for den i Finnmark et år (2005 tror jeg det var), så jeg har alltid med et par i en boks. For stillevannsfiske har jeg bundet et par på samme måte som Staffans multimygg, da de pga. spenningen i vannfilmen blir liggende i klaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

;D Den var dritkul, Waffer'n  <<l Og ligna svært så godt også.

Jeg bandt en mark engang på samme vis, uten sammenligning forøvrig, for jeg tror den flua di er mer gangbar valuta enn min gitt  ;D

Sitter å lurer fælt på hva det materialet der er for noe, André :D

Ser jo nesten ut som noe fra et smykkeskrin ellno :D

Vanvittig bra bilde og selv om jeg mistenker at denne synker så var den jaggu tøff :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Den var dritkul, Waffer'n  <<l Og ligna svært så godt også.

Jeg bandt en mark engang på samme vis, uten sammenligning forøvrig, for jeg tror den flua di er mer gangbar valuta enn min gitt  ;D

Sitter å lurer fælt på hva det materialet der er for noe, André :D

Ser jo nesten ut som noe fra et smykkeskrin ellno :D

Vanvittig bra bilde og selv om jeg mistenker at denne synker så var den jaggu tøff :D

Terje

Terje - det var bare noe materialer jeg fikk av en svært dyktig nederlender som satt ved siden av meg når vi demonstrerte fluebinding på Spring Flyfishing Show en time nord for London et år. Hakke peiling på hva materialet heter. Men takk for godord om bildet. Dessverre kan jeg ikke gi noe godt svar på materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

;D Den var dritkul, Waffer'n  <<l Og ligna svært så godt også.

Jeg bandt en mark engang på samme vis, uten sammenligning forøvrig, for jeg tror den flua di er mer gangbar valuta enn min gitt  ;D

Sitter å lurer fælt på hva det materialet der er for noe, André :D

Ser jo nesten ut som noe fra et smykkeskrin ellno :D

Vanvittig bra bilde og selv om jeg mistenker at denne synker så var den jaggu tøff :D

Terje

Terje - det var bare noe materialer jeg fikk av en svært dyktig nederlender som satt ved siden av meg når vi demonstrerte fluebinding på Spring Flyfishing Show en time nord for London et år. Hakke peiling på hva materialet heter.

Den er grei :D

.... mistenker at fyren har vært å stjælt noe fra smykkeskrinet til kjærring si :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Den var dritkul, Waffer'n  <<l Og ligna svært så godt også.

Jeg bandt en mark engang på samme vis, uten sammenligning forøvrig, for jeg tror den flua di er mer gangbar valuta enn min gitt  ;D

Sitter å lurer fælt på hva det materialet der er for noe, André :D

Ser jo nesten ut som noe fra et smykkeskrin ellno :D

Vanvittig bra bilde og selv om jeg mistenker at denne synker så var den jaggu tøff :D

Terje

Terje - det var bare noe materialer jeg fikk av en svært dyktig nederlender som satt ved siden av meg når vi demonstrerte fluebinding på Spring Flyfishing Show en time nord for London et år. Hakke peiling på hva materialet heter.

Den er grei :D

.... mistenker at fyren har vært å stjælt noe fra smykkeskrinet til kjærring si :D :D

Terje

:) Neida, han var SVÆRT seriøs i alt han gjorde, inkludert alle materialene han brukte. Den dun'en som jeg viste for få år siden for moro skyld, med varm- tang-segmentert kropp, og de fjærmygg-fluene som du har sett her i det siste med segmentert "nymfevedheng" som noen har lagt ut, stammer nok ganske sikkert fra samme mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en foamvariant av bille i dag. Kroppen er foam surra rundt krok. Ryggskall er også foam og litt hareøredubbing farge "dark dun" i brystpartiet. Har knyti inn svarte fasanknytebein også, men disse kom ikke så godt frem på bilde seg jeg.  Bundet denne på tmc 2488 #12.

Forslag til alternative bein mottas med takk. :)

8420153961_bc1491c155_z.jpg

Modellen.

5095c7ce3e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...