Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Jeg sitter midt oppi hard produksjon men etter de rå kveksene til Robert tok jeg en prat med Stokkebekk. Han holdt på å miste Guru statusen sin under samtalen men rodde seg i land i siste liten :P Jeg måtte bestille noe greier fra Grandes som kom i helgen, men her er hvertfall en kveks.

Noen som har noen ideer om neste insekt? Kanskje edderkopp?

The Robedobb wasp inspirert av Roberts rå kvekser. <<l

Robedobb-wasp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin Bibio Waffer'n.

Satt å lagde noen flere guuu mauer her som jeg synes ble litt kule. Litt større varianter.

Lurte på om jeg skulle lage en veps  i samme mønster , men jeg trur kanskje så mye bugbond en sånn bakkropp krever vil gjøre at den synker fort. Blir jo en ganske stor flue.

Skal lage en prototyp å ha i boksen ihvertfall <<l

[attachimg=1]denne var nice Robban

[attachimg=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter midt oppi hard produksjon men etter de rå kveksene til Robert tok jeg en prat med Stokkebekk. Han holdt på å miste Guru statusen sin under samtalen men rodde seg i land i siste liten :P Jeg måtte bestille noe greier fra Grandes som kom i helgen, men her er hvertfall en kveks.

Noen som har noen ideer om neste insekt? Kanskje edderkopp?

The Robedobb wasp inspirert av Roberts rå kvekser. <<l

Robedobb-wasp.jpg

Den var fet Jon Erlend :D

Hva er vingen?

Flunes: De var åsså meget fine <<l Jeg kopierer dem som alt annet jeg <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo nå litt tilbake i tråden at opphavet til kvæks er geir johansen;D hvor er han fra mon tro og hva kaller han en sommerfugl? Kviskarfuggl!!!! Jeg sitter og venter på en rå edderkopp fra deg robert, eller kanskje du terje tar opp hansken. Ser du spyr ut lekkre fluggiser om dagen:-X:P:P

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kreativ gjeng!! Skikkelig god inspirasjon til å komme igang med vinterens binding <<l

Denne flua har jeg blitt veldig glad i. Sedgehodge er navnet på kreasjonen. Spesielt på fjellvanna i godvær og når det er mye mudderfluer på farten har denne vært en killer. En ganske rufsete og hårete sak dette her. Passer vel egentlig best i  god gammel "fluebris", men ingen regel uten unntak her; har tatt endel fine fjellørret på blikkstilla også.

PS. Brukte den på sjøørret i fjorden i fjor vår. Det var under en godværs/varmeperiode tidlig i mai. Sjøørreten beitet store flygemaur og spiste villig denne flua (så sant jeg fikk plassert den i rettningen den gikk).....

Tmc 100 #10

svart uni 6/0 tråd

svart selull + litt blå litebrite (dubbingblanding)

rådyr vinterpels vinge

brunsvart fasanhalefiber bein

8396180246_94db56097f.jpg

8396182608_fe22e52740.jpg

8395100349_9f61468405.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Foamdaddy :D

Krok: Hends 404 #12 (trur jeg da)

Bakkropp: foam

Rib: Orange Krystal Flash

Vinge: hackle spisse (barred ginger)

Bein: Ferdig knytte fasanhalefibre (trur jeg da)

Hode/hette: foam

Thorax: cdc dubbing iblanda litt ice dubbing

8214216393_cf2bdaf2f1_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...