Gå til innhold

Litsa og Karlowka så langt i 2008?


flyalf

Anbefalte innlegg

En utrolig flott tur, og en utrolig fin gjeng å fiske sammen med... :)

 

Driver å samler inn bilder til rapport nå, da mine bilder ble mildt sagt RÆVA pga ødelagt kamera og objektiv...

Gjengen var like positive om været var dårlig eller bra. Det er slike folk man vil ha med seg på fisketur!

At vi i tillegg fikk et par døgnflueklekkinger og et par dager med meget lite vind, gjorde oppholdet til en super-tur for oss alle sammen. Jeg vet ikke hvor mange rekorder som ble satt under turen, men det var mange!!

 

Rapport kommer om en ukes tid... ;)

 

Åssen ble det med rapporten? Venter spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Mange bra bilder Jan. Fikk dem i dag.

 

Her er noen smakebiter fra turen i uke 35.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

[attachimg=3]

 

[attachimg=4]

 

[attachimg=5]

 

[attachimg=6]

 

[attachimg=7]

 

[attachimg=8]

 

[attachimg=9]

 

So long!

 

Frode

post-2340-13949858192745_thumb.jpg

post-2340-1394985819323_thumb.jpg

post-2340-13949858193538_thumb.jpg

post-2340-1394985819392_thumb.jpg

post-2340-13949858194138_thumb.jpg

post-2340-139498581945_thumb.jpg

post-2340-13949858194769_thumb.jpg

post-2340-13949858195039_thumb.jpg

post-2340-139498581954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? NZ ????

Det hørtes MYE bedre ut enn isfiske. . .

 

Men siden vi venter nr 2 i vinter må jeg nok bare holde meg hjemme.

 

Hva????? :D :D

 

Skal du ut på tur i vinter Anders?

 

Hvor går turen? Nå ble jeg nysgjerrig?

 

Driver forøvrig å redigerer video om dagen så jeg tror jeg får sendt ut noe i løpet av neste uke.

 

Frode

 

Tenkte på NZ, har ikke bestemt meg for noe, men er også keen på å surfe litt, så kan hende det blir Bonefish eller noe i mellom amerika. Mener jeg har hørt at Costa Rica skal være bra på saltvannsfisk. Og der er det bra bølger!

Må utnytte situasjonen nå som jeg er singel.  ;D

 

Ser frem  til video Frode.

 

Grattis med dagen Øyvind.

 

Anders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel innrømme at det ser ganske bra ut der oppe på Kola, ;) men jeg tror aldri jeg kommer til å reise dit. Er litt mer enn moderat redd for å fly med russiske hellikopter. Tror i så fall at jeg må være rimelig børsten både inn, på forflytning og ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal vel innrømme at det ser ganske bra ut der oppe på Kola, ;) men jeg tror aldri jeg kommer til å reise dit. Er litt mer enn moderat redd for å fly med russiske hellikopter. Tror i så fall at jeg må være rimelig børsten både inn, på forflytning og ut igjen.

Hellikopterene der er verre enn du tror :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det. . . Etter å ha overlevd bilturen TIL helikopteret så var det en lettelse å fly . . .

 

Har hørt historier om helikopter med kulehull direkte fra Afghanistan. Slik var ikke vårt.

Følte meg helt trygg jeg!

 

Tror nok du hadde kosa deg som en unge jeg JB! Storfisk som vaker Head & Tail er verdt turen alene. . .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det. . . Etter å ha overlevd bilturen TIL helikopteret så var det en lettelse å fly . . .

 

Har hørt historier om helikopter med kulehull direkte fra Afghanistan. Slik var ikke vårt.

Følte meg helt trygg jeg!

 

Tror nok du hadde kosa deg som en unge jeg JB! Storfisk som vaker Head & Tail er verdt turen alene. . .

 

Hehehe bilturen ja, fy faen å det gikk unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men etter at Kharlovka Company bytta busselskap har kjøreturen blitt mye bedre... men man må si fra til sjåføren hvis han tror han spiller GTA. Hvis man ikke er komfortabel med å banne på russisk, så få gruppelederen til å banne på et hvilket som helst språk han kan banne på, så synker det inn. Husk at russerne har en liten annen omgangstone enn oss tandre skandinaver.

 

Vi ble liggende en natt ekstra på tundraen i uke 27 grunnet tåke og fikk det mildest talt travelt med å rekke flyet til Kirkenes. Det ga flashbacks til den første turen min dit. Bussen hadde ikke støtdempere og sjåføren kjørte som om Putin var etter'n. Det hender man må være VELDIG tydelig på at man ikke syns det er ok å fly over vaskebretta mot Tommani.

 

Helikopterene bekymrer meg mindre. Pilotene er førsteklasses og selv om det ikke er så mye plast og fancy stash på en Mi-8 så virker de. De samme selskapene som Kharlovka Company leier inn flyr blant annet for oljebransjen i Murmansk, og alle pilotene har så vidt jeg vet lang erfaring med de noe rocka værforholdene man kan oppleve på Kola.

 

Hele opplegget har blitt bedre de siste fire årene synes jeg, men det er selvfølgelig alltid rom for forbedring. Er det noe man ikke er fornøyd med, så gi beskjed til Kurt eller Kai, eller for den saks skyld meg her på forumet. De og Kharlovka Company er avhengige av tilbakemeldinger for å forbedre opplegget.

 

Sukk... :)

 

Bare 41 uker igjen nå.

 

JUPP ;);D;)

Dæven! 38!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk årets største filmopplevelse i posten idag! Den var helt konge Frode!!!!!    ;D

 

Så igjennom med vesla på fanget og bra med lyd, måtte skifte bleie etter den Murmansk delen . . .  :D :D

 

Fantastisk laget med enkle midler. Kommer til å bli sett om og om igjen hele vinteren.

 

Igjen, TAKK for den Frode.

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk årets største filmopplevelse i posten idag! Den var helt konge Frode!!!!!    ;D

 

Så igjennom med vesla på fanget og bra med lyd, måtte skifte bleie etter den Murmansk delen . . .   :D :D

 

Fantastisk laget med enkle midler. Kommer til å bli sett om og om igjen hele vinteren.

 

Igjen, TAKK for den Frode.

 

 

Jan

Jamen JEG og vil se  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...