Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Satt å bladde i noen gamle bøker her, og kom over en flue som jeg husker veldig godt jeg tok en fin ørret på i barndomselva mi. Det var en Henry's Fork Hopper.

Dette er modifisert prototyp med helt andre materialer, så den er litt ujevn , men kan dette være noe å lage flere av?.

Synes den ble litt kuuul jeg :).

Den der flue fanger ikke fisk  ;)

Tror nok desverre du må overlevere de her til meg Rob, men bind gjerne et par til mens du er igang  ;D ;D ;D

Kuleste hoppern jeg har sett iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vært hos Robban idag og bindi fluer. Hehe vet ikke hva jeg skal si men, det er forskjell og sitte å se på en flue, på nett, og faktisk, binde den live. Fy f.. jeg har blitt piirka på idag, men innenfor toleransegrensa. Ikke lett detta , men nå er jeg stolt. Det gjør forskjell å oppleve live enn lese på nett.

Takk Robban du er rååå og rar, ja idiot ;D ;D ;D

Etter en flue nå så tar jeg deg snart igjen, hehehe ;Dlllove

Før liksom kurs ;).

Detta var meg ;D ;D

[attachimg=1]

Første flue etter instruksjon og kålhue hengende over skulder <<l.

[attachimg=2]

post-5442-13949892028405_thumb.jpg

post-5442-13949892028909_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He Erik. Dette må vi gjøre om igjen <<l Etter å ha bundet fluer i 1 år, så synes jeg du virkelig har noe å fare med. Jeg var på langt nær ditt nivå etter 1 år. Trur aldri jeg har sett sånn progress noensinne, og da mener jeg i alt du binder.

Døgnfluer som er når du spør hva synes du . jeg sier de er perfekte , men du trur meg ikke ;D ;D ;D ;D ;D

De er perfekte i både form, fasong, tykkelse, farge, you name it, veldig imponert.

Neste generasjon er du blant Roger'n og flere <<l <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert er et av det aller største forbildene mine på fluebinding.. makan til kunnskap, innovative tanker, nysgjerringe ytringer og ydmykhet for andre. Du er god som gull, Robert.

Det var da voldsomt Roger'n. Blir jo helt rørt, selv uten særlig promille.

Tusen takk, meget hyggelig av deg, og ditto :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du glemte å skrive at kroppen er leddet Erik ;) Trur Roger'n la ut noen sånne åsså litt tidligere i tråden. Satt og bandt et par minizonkere sjøl tidligere i uka som desverre ikke tilfaller meg. Håper de bringer sine nye eiere et par fine stunder.

Ikke noe nytt og spennende, men greit å vise et par fargevarianter til.

Flue nr 2 så har jeg brukt en dubbing som jeg syntes passer veldig godt i sånne fluer. Enten som full kropp eller bare litt innslag. For meg en giftig farge.

SSS DUB Alta gold. Kuuul farge og egenskaper.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-982-13949892266033_thumb.jpg

post-982-13949892266635_thumb.jpg

post-982-13949892267123_thumb.jpg

post-982-13949892267684_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke sikker på at disse fanger Robert,blir så jævlig avansert for fisken med alle disse farge nyansene

og matrialene.De er rett og slett for bra bundet så fisken skjønner at det er noe muffins.

Tror rett og slett fiskene går på en smell og blir sykmeldt p.g.a for tøffe leve vilkår når disse fluene skal

ut og kastes i lokale vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke sikker på at disse fanger Robert,blir så jævlig avansert for fisken med alle disse farge nyansene

og matrialene.De er rett og slett for bra bundet så fisken skjønner at det er noe muffins.

Tror rett og slett fiskene går på en smell og blir sykmeldt p.g.a for tøffe leve vilkår når disse fluene skal

ut og kastes i lokale vann.

Hehe Glenn, bra svart  ;D

Jeg binder de meste minezonkere på krok 10, men jeg lager åsså kopier av de samme fluene i litt større størrelser.

Jeg har mediumminizonker,midizonker og mediummidizonker før vi går over på ren midizonker ;D ;D ;D

Alle kan fiskes med en 5'r. altså immitasjonsfiske på høyt plan.

Det blir ikke streamerfiske før vi er på vanlig zonker ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke sikker på at disse fanger Robert,blir så jævlig avansert for fisken med alle disse farge nyansene

og matrialene.De er rett og slett for bra bundet så fisken skjønner at det er noe muffins.

Tror rett og slett fiskene går på en smell og blir sykmeldt p.g.a for tøffe leve vilkår når disse fluene skal

ut og kastes i lokale vann.

Hehe Glenn, bra svart  ;D

Jeg binder de meste minezonkere på krok 10, men jeg lager åsså kopier av de samme fluene i litt større størrelser.

Jeg har mediumminizonker,midizonker og mediummidizonker før vi går over på ren midizonker ;D ;D ;D

Alle kan fiskes med en 5'r. altså immitasjonsfiske på høyt plan.

Det blir ikke streamerfiske før vi er på vanlig zonker ;D ;D ;D ;D

Da var alle ørretene på Hadland NAV klienter,tror de sliter nå.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekre saker Robert.  <<l

Driver selv og panikkbinder litt mygg til morgendagen

Takk Gisle. Hehe vintern er over selv her på hadeland, men panikkbindinga er aldri over he he. 3 timer idag og 5 vak, null fisk, men tilbake til panikkbindinga. Tar det i morra tidlig før jeg henter Marius ;)

Har stor tru på grønnkukmyggen som fikk sin opprinnelse i Irland i fjor av Lars og Rune.

Litt mindre krok en denne på 10 så snakker vi. Fanger på den i morra.

Sorry for proposjoner, ligget i en boks i et år ;D ;D

[attachimg=1]

post-982-13949892270486_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...