Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Ja, disse mini-zonkerne som en del av dere tryller frem her er rent søte, og jeg er på nippet til å innrømme overfor meg selv at jeg burde hatt noen sånne i jukse-boksen min  ;D

Man trenger ikke å ha fisket med dem for å skjønne at dette er fiskefangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse mini-zonkerne som en del av dere tryller frem her er rent søte, og jeg er på nippet til å innrømme overfor meg selv at jeg burde hatt noen sånne i jukse-boksen min  ;D

Man trenger ikke å ha fisket med dem for å skjønne at dette er fiskefangere.

Du må prøve å fiske med streamere en gang, Lars  :) Det kan være svært moro skal jeg love deg  ;D

Selv fisker jeg med streamere så ofte jeg kan/bør/må. Det kan jo være imitasjonsfiske framfor noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var skikkelig kul Robban. den fanger du på i morgen :)

Hehe ikke umulig du har rett der ;). De tar litt tid å lage med det hodet, men de går så kuult i vannet at det er værdt det.

Den lille stjerten vibrer febrilsk, mens den viggler fra side til side.

Skal sette meg ned å lage et par crazy critter jeg nå ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var skikkelig kul Robban. den fanger du på i morgen :)

Hehe ikke umulig du har rett der ;). De tar litt tid å lage med det hodet, men de går så kuult i vannet at det er værdt det.

Den lille stjerten vibrer febrilsk, mens den viggler fra side til side.

Skal sette meg ned å lage et par crazy critter jeg nå ;).

he he.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very nice Roger'n :D

Sitti å lagd meg en atraktor fargevariant av pseudozonker'n.

Synes den ble litt kuul :D.

[attachimg=1]

Hehe, den var flott, Robbers  8) En av de fineste streamerne jeg har sett noen gang. Du er råflink  :)

Takk herr Brun, det var koselig sagt :D. Skal lage meg et tonn med sånne pseudostreamere i forskjellige farger til Islandsturen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk herr Brun, det var koselig sagt :D. Skal lage meg et tonn med sånne pseudostreamere i forskjellige farger til Islandsturen .

Bare hyggelig, Robert  :) Du fortjener det.

Lag noen sånne i gull/smørgul-brun farge for å imitere stingsilda. Slik at materialet (som det ser ut som du har gjort på fluene dine her) holder formen selv om de synker formålsløst. Litt lette fluer, men litt tyngde foran. Og hold hardt i stanga  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk herr Brun, det var koselig sagt :D. Skal lage meg et tonn med sånne pseudostreamere i forskjellige farger til Islandsturen .

Bare hyggelig, Robert  :) Du fortjener det.

Lag noen sånne i gull/smørgul-brun farge for å imitere stingsilda. Slik at materialet (som det ser ut som du har gjort på fluene dine her) holder formen selv om de synker formålsløst. Litt lette fluer, men litt tyngde foran. Og hold hardt i stanga  :D

Ok notert ;) Har lagt to striper bly på undersiden av kroken i front på den flua over. Thx for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Rune  :) Den der er jeg helt sikker på vil gjøre seg på Island  :)

Så fort jeg så den flua der, så kom jeg til å tenkte på en stor-ørret-plass som hete "horse shoe".

Ja, det hadde seg slik at den lille sjøen (med sabla stor ørret) så ut som en hestesko. Og i ene vindskydda enden, var det spotteforhold for STOOOOOOR ørret. Vi så dem oppe fra fjellhyllene. Den der hadde sikkert hatt minst like god sjanse som de vi serverte ørreten der, så gled deg, Rune. Et fantastisk land. Både lys, bilde- og fiskemessig.

Så lykke til, kompis  :) Reiser du med Robban?

PS de store tar gjerne i det streameren synker sakte ned i vannlaget som en skadd småfisk. En int.line type glassklar er fint. De tar gjerne ved å holde kontakt i det den synker. Ikke nødvendigvis ved inntrekket  ;) På vindsiden, men det vet du fra før  :)

Til enhver Islandting her så må jo jeg bare linke til Bøksle-filmen (ja, kaller den det, for H.Bøksle gjør jo hele greia her med stemmen sin, mer enn oss som fisker :)) :

Film

A

IS20472.jpg

Helt rått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse mini-zonkerne som en del av dere tryller frem her er rent søte, og jeg er på nippet til å innrømme overfor meg selv at jeg burde hatt noen sånne i jukse-boksen min  ;D

Man trenger ikke å ha fisket med dem for å skjønne at dette er fiskefangere.

Du må prøve å fiske med streamere en gang, Lars  :) Det kan være svært moro skal jeg love deg  ;D

Selv fisker jeg med streamere så ofte jeg kan/bør/må. Det kan jo være imitasjonsfiske framfor noe det.

Jammen, atte . . . Det hender jo at jeg fisker med streamer da, men jeg sliter med å få helt fot for det  :)

Sikkert fordi det stort sett vaker en og annen fisk når jeg er ved elva/vannet, og da sikter jeg meg inn på disse.

Og om jeg skulle fiske når det ikke vaker også, så ville det knapt blitt tid til en røyk og rævasitting  ;D

Men disse mini-zonkerne gutta driver å legger ut her må jeg innrømme ser litt skøyeraktige ut, og de lar seg vel kaste med under #12, også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, atte . . . Det hender jo at jeg fisker med streamer da, men jeg sliter med å få helt fot for det  :)

Sikkert fordi det stort sett vaker en og annen fisk når jeg er ved elva/vannet, og da sikter jeg meg inn på disse.

Og om jeg skulle fiske når det ikke vaker også, så ville det knapt blitt tid til en røyk og rævasitting  ;D

Pål Andersen er visstnok er utrolig god steamerfisker har jeg hørt fra sikre kilder - jeg har aldri hatt gleden av å fiske sammen med han selv, men det kunne jeg godt tenkt meg. Møtte han i Rena en kort trivelig seanse i sommer. Burde egentig da ha tatt kommandoen og tvingt han ned til elva  ;D I hvert fall spurt pent om han ville kjørt reportoaret sitt med streamere  :) Selv prøver jeg etter fattig evne for eksempel å legge streameren mot andre sia, luftmende litt hardt nedstøms, så flua virkelig får fart "ut-av-stimen-alene-hjelpeløs"- typen. Ikke fair play ovenfor ørreten, men  ;D Dødlig effektivt  :D

Noen er kjempeflinke til streamerfiske. Det er kult å se. Imitasjonsfiske framfor noe.

Helt rått :D

Takk så mye, Atle - Island er kult  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine Roger  ;D

Jeg er i litt attraktorflue modus og har laget meg et par sånne dyr som dette.

En mørk brun ting som kan være litt av hvert men mest av alt noe som bare er fristende mat (håper jeg, edit vet jeg nesten).

Krok: TMC 100 str 8.

Øyne: Small Bead Chain eyes.

Haler: Mørk Brun marabou (takk for den Pål ;D)

Rib: Kobbertråd, type medium.

Underkropp: Bygges opp til dråpeform med sort floss.

Kropp: Som halen surret rundt kroken.

Bein: Centipedelegs i small, brown.

Hackle: Sort hønesaddle.

Vingesekk: Brun raffia.

Hode: Sort dubbing rundt øynene.

post-2-13949891565766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...