Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Varmer et streamerhjerte det du legger ut Waffer'n <<l <<l

Sjøl vet jeg ikke hvor jeg er ved stikka akkurat nå, ble en raring, en fin raring.

Oterflue ;D ;D ;D

Neida , har null erfaring med sånne fluer i all ærlighet. Ikke at jeg ikke har fisket med sånne, men kan liksom ikke trekke noen konklusjoner.

Denne er ny fargevariant , men typen funker bra på harr.

Måtte bare lage noe annet ;D

[attachimg=1]

post-982-13949894335159_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

En liten variant av LaFontaines Airhead. Denne flua trenger ikke impregnering for å flyte  :D

Ikke den beste bobbleplasten men tåler vel en fisk eller to.

Kan også brukes som napp indikator for en nymfe.

I elv la den ta våtfluesvingen - ofte at fisken tar når flua går under.

Krok #18.

[attachimg=1]

Trygve ;)

post-820-13949894759342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er celleplast. Innpakning til PC-skjerm. Det er del bobbler i celleplasten også  :)

Bobbler (hull i plast) blir store når bildet av den lille flua blåses opp på en PC-skjerm.

En til med rødt hode (farget inne i hodet) krok#17.

[attachimg=1]

Trygve ;)

post-820-13949894762648_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Bomber for de litt sære kjipe Laksene som følger flua 50 ganger og ikke tar skikkelig.

En liten bomber, krok bak er en Partridge size 15

[attach=1]

Fin overflate og nattflue til mange arter det der <<l

Helt klart ett allsidig mønster. Med kroken hengende bak kroker du noen av de artene som er litt som ikke alltid treffer på første forøk også  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig bra flue Lars P, du må poste mere >:( >:(;D<<l

Jeg for min del har sitti å spunnet tanker om en av mine idoler innen fluebinding hvis jeg kan kalle det det.

Rune Stokkebekk. Sorry Rune, du får trekke på smilebåndet eller bli sint, he he he he, men det er sant.

Jeg skal moderere meg til en enorm inspirasjonskilde da, du altså ;D ;D ;D<<l.

En av de feteste fluene i boksen min nå er Rune's Libelle nymfe. Den må være der, spesielt stillevann, og jøss den funker godt i bakevjer åsså ;D

Vel,,, flua har fast plass, og den er griselekker, men noen ganger kan bakkroppen henge seg opp og bli litt ødelagt. Da blir jeg sint fordi flua er så jævlig fin, og man bruker mere enn fem min på binde den.

Jeg binder mange og gir faen fordi det har blitt en av mine viktigste fluer for stillevann, vår som høst.

Denne er bare et utspring av å gjøre noe annet som tar mye lengre tid, men kanskje er værdt det hvis vi tar sikte på å ha ca 4 stk i boksen.

Nå prøvde jeg på kunstlys i hvitbalansen og bla bla bla, og alt ble bare tull og flua jeg bandt forrige dagen var mye finere , men poenget her var å vise fremgangsmåten på en annen variant, sorry men legger det ut åkke som.

Bakkroppen her er annerledes og alt annet er kopi av Rune <<l

Rune har lagt ut sin egen versjon vol 2 med Zonkerstrip.

Jeg våger å legge ut Rune's Libbelle nymfe vol 3 uten tilatelse :-\.

Dette handler bare om å ha det morro med bindinga og spinne videre på andres ideer. så denne gangen nok engang takk til Rune Stokkefjert ;D. Helt meningsløst egentlig men veldig morro da ;D ;D ;D

[attachimg=1]

post-982-13949894991957_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...