Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Ble et lite tomrom etter at julehandelen var i boks for i år, så i all kjedsomhet og smånippende til en kald en så satt jeg å

mekka noen prototyper istad.(yepp Bonamazza in the bakgrunn) <<l

Jeg sier prototyper og mekka, for dette var bare en test på en ny vri på et gammelt mønster(bindemetode).

Fisket ofte med denne typen fluer i sjøen før når de var laget med kropp av mylar, men helt glemt bort til nå :-\

Ja de fanget på kola åsså husker jeg 8)

Vel nok om det. Her er resultatet av et eksperiment i kveld og et forrige dagen.

Nok engang så er jo dette helt unødvendig, men for meg er fluebindinga(mekkinga) ;D noe av gleden spesielt på denne årstiden. Må bare drive med et eller annet.

Her går det utelukkende i UV- Lim og noen fjær

Nytt av året er Fly Tying Powder fra .... ;)

Finnes i mange farger og for meg trur jeg det kan ha mange bruksområder.

OFF Topic: Ligger noen Lyskroker til tørk ass we speak :o :o :o

Vel... nok preik og et par fluer som jeg skal finjustere litt etterhvert.

Synes det ble sabla kuult jeg. <<l <<l

12 sylindra Abbor Mididzonker, med løk, opp/ned style og litt tusj, og en stk større et eller annet til fjorden <<l

[attachimg=1]

post-982-13949894078127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Når man har kommet hit så kliner du på litt tusj osv osv i eget mønster og fargevalg.

[attachimg=2]

Her er siste laget med UV lim uten tusj , men litt blanding av Green Pearlesent pulver. Bad picture , but its not only only but but...........

Jeg tørker av kjapt med litt ekstremt godluktende neglelakkfjerner og drar på et lag med neglelakk.

Det blir så pent atte.

Etterpå kommer zonkerstrips som man trer på kroken og så lager man noe mikkmakk der fremme med øyne osv

Finito ;D<<l

post-982-13949894080671_thumb.jpg

post-982-13949894081162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denna du viste meg i sjappa? Godt å ha kunstnere som deg i nærmiljøet Robert, du er rå! <<l

He he vel vel, men den siste lille grønne har jeg virkelig tru på. Skulle kanskje tatt bilde av den for seg sjøl.

Vips det kan jeg jo fikse ;).

Tusen takk waffer'n for gode ord, det inspirerer.(og til geir og glenn) <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva?????

Jeg ønsker virkelig å legge ut supre bilder osv osv, men det blir bare tull. Jeg er lat ferdig med det. 

Ingen unnskyldning men jeg vill så gjerne da alt ser så mye flottere ut.

Denne gangen var det bare snakk om en ide og ikke en flue man må ha eller bør binde , men kanskje gir inspirasjon til tusen nye tanker.

Takker for godord Geir og Kim.

Glemte bildet da jeg forsvant i hva hører du på nå osv.

her er et med rødvinsbrus ;D ;D ;D

[attachimg=1]

Litt av tanken her var:

Det gamle mønsteret(mylar) fikk ofte kritikk for at den ikke fisket "riktig" vei. Hva er riktig vei?

På et 20 meters kast med det gamle mønsteret så vet jeg ikke om fisken tar flua fordi den "går rett" eller faktisk flagrer allover det place.

Bare en irriternede tanke jeg har når folk spør om reka fisker med kroken ned, men meget forenklet, ikke bli sinte nå.

Tanken bak dette var at den med vekten kropp gir skal gå "riktig" i vannet.

Hva hvis den ikke gjør det og den oppfører seg enda værre en den gamle.

Er den dritt eller har den oppnåd en ønsket effekt som ofte er bieffekt.

Nei nå surrer jeg jeg og om reka eller denne går riktig vei eller ikke bryr jeg mindre om bare den havner i kategorien fluer jeg liker som fanger fisk.

Jeg trur personlig at den abboren har potensiale.

Men det kan jeg først fortelle om 25 år da fisk på streamer krever mye mere dokumentasjon en fisk på tørt.

Sånn er det bare <<l

Skål til alle fluebinderkamerater. FFS er best cccheers

post-982-13949894083312_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord Geir :)

Sitti å bindt opp et par til av samme slaget idag bare i noen andre farger.

Dvs jeg lagde kroppene igår og fortsatte bindinga idag ;D.  

Gleder meg til å prøve disse <<l

Er jo mest for gøy , men skal ikke se bort ifra at disse fisker. Trur de kommer til å fungere meget bra jeg.

Nytt på denne varianten er tungstenpulver til å blande inn i UV- Limet(hodet).

Har bare testet litt med uv og føler kanskje at det ikke herder så bra da pulveret blokkerer noe av herdelyset.

Epoxy fungerer fortsatt så brukte det her.

Med den fortynginga i fronten (bare på undersiden)blir nok denne meget livlig.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-982-1394989408528_thumb.jpg

post-982-13949894085761_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fyttigrisen du er rå til å binde fluer Robban.

Måtte ta en liten bindeøkt i dag, og fikk lekt litt med uv kliss jeg også ;-)

Hva med å lage en steg for steg på hjortehårs hoder Robban, jeg trenger litt kursing for å få like tette og fine hoder som du lager.

post-3024-13949894138088_thumb.jpg

post-3024-13949894138445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttigrisen du er rå til å binde fluer Robban.

Måtte ta en liten bindeøkt i dag, og fikk lekt litt med uv kliss jeg også ;-)

Hva med å lage en steg for steg på hjortehårs hoder Robban, jeg trenger litt kursing for å få like tette og fine hoder som du lager.

Jo takk Øystein.

Dødsfet reka du la ut da, den skal kopieres.

Fet den andre flua åsså, og på disse er det ikke like lett å lage hjortehårshoder pga øynene. Denne var perfekt i mine øyne.

Når det kommer til hjortehår generelt så kan jeg sikkert lage en sak, men det må komme når jeg skal binde opp neste års aspfluer(streaking juletre).

Er så inni helvetes allergisk mot dette at sånn må planlegges. (må ha støvmaske fra 3m) ;D. Ikke kødd altså.

Er notert Øystein <<l

Bjorni: Har ikke testet disse limsakene, men takk for tipset med stingsild.

Det hadde jeg ikke tenkt på <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...