Gå til innhold

Fantastiske Kolahalvøya


martinmmfiske

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er selvfølgelig i gang med forberedelsene.

 

Her går det i vårfluer Jan og Øyvind.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

[attachimg=3]

 

Noen pupper/klekkere må også til.....

[attachimg=4]

 

Og noen monstere

[attachimg=5]

 

Frode

post-2340-13949857440302_thumb.jpg

post-2340-13949857440533_thumb.jpg

post-2340-13949857440903_thumb.jpg

post-2340-13949857441353_thumb.jpg

post-2340-13949857441742_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.dette var fine bilder :)jeg var på Kola i uke 27.Vi var i Runing Litza og Dream Pool Kharlovka.Vi hadde et varierende fiske.Vi tok 65 fisk over kiloen,3 kilo som den største.Vi var 5 fiskere men det var bare 4 som fikk fisk så snittet på 4 mann var bra.Dette var min første tur men ikke den siste :oTeam Tommas Hagen var en fantastisk jeng å reise med. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode.

Han var på sin første tur med flue stang. :PHan var også uheldig å falle i stein ura å briste 3 ribben,etter at vi kom til Dream Pool.Da ble det umulig å kaste med fluestanga. >:(Han ble forøvrig en habil kaster etter hvert,og en god fotograf.Forstår jeg deg rett skal du også til Kola.Hvor skal du.Ha i såfall en strålende tur ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppa vår reiser i uke 35. I farta husker jeg ikke om vi er gruppe A eller B. A skal til Mystic Litza/Oset Kharlovka og gruppe B til Scones Kharlovka og Running Litza.

 

Dette må jeg finne ut av i morra. Kanskje en av de andre på gruppa husker det nå.

 

Alle på gruppa er jo med i forumet her.

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ta med noe maggot og isborr, det er bikkjekaldt! Tenk å betale 15.000 for isfiske!  ;D ;D ;D ;D

 

Jeg har investert i nytt motorisert isborr med diamantblad som allerede ligger i sekken. I tillegg har vi jo med oss en mann som jobber med oljeboring til vanlig og han har lovt å ta med litt spesialutstyr fra platformen, så dette blir bra ;D ;D ;D 

 

Maggot hadde jeg glemt å tenke på. Hvor får man tak i det nå? ;D

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe maggot og isborr, det er bikkjekaldt! Tenk å betale 15.000 for isfiske!  ;D ;D ;D ;D

 

Kan bare dasse rundt i marka og fiska abbor i pisslunka myrvann du..

 

Blir bra fiskevær uke 35, rundt 15 grader, en del regn og lite vind. :)

http://www.accuweather.com/world-forecast3.asp?partner=accuweather&traveler=0&locCode=ASI|RU|RS053|KHARLOVKA&metric=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Kola i går. Bare en ting å si: Absurd. Vi fikk 99 fisk, mesteparten på Streaking Caddis #10 og 8. Perset med ørret på 3,4 kg (wolly bugger). Min største på tørt veide 3,2 kg og dro langt ut på backingen. Turens største veide 3,6 kg.

 

Ohh the envy >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Kola i går. Bare en ting å si: Absurd. Vi fikk 99 fisk, mesteparten på Streaking Caddis #10 og 8. Perset med ørret på 3,4 kg (wolly bugger). Min største på tørt veide 3,2 kg og dro langt ut på backingen. Turens største veide 3,6 kg.

Utrolig bra, grattis. Du gidder vel ikke prate mer med slike som meg lenger nå tenker jeg :D Du får gi beskjed når beina dine er plantet på bakken igjen så jeg kan få sett noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Kola i går. Bare en ting å si: Absurd. Vi fikk 99 fisk, mesteparten på Streaking Caddis #10 og 8. Perset med ørret på 3,4 kg (wolly bugger). Min største på tørt veide 3,2 kg og dro langt ut på backingen. Turens største veide 3,6 kg.

 

Money talks... :rolleyes: ::):rolleyes:

 

Rikmanns-fiske... :rolleyes: ::):rolleyes:

 

Fy FAEN, hvor misunnelig jeg er!!! >:(;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sixpack, det har aldri vært billigere å dra enn nå tror jeg. Siden dollaren er så lav  ;D

 

Hele min tur kommer på under 20.000,- Det er fra Molde tur-retur.

 

Så man trenger ikke være rikmann for å dra. Jeg bestemte meg for mange år siden da jeg så filmen "Tundrans Øring". Der og da bestemte jeg meg for at DIT skal jeg.

Det koster ikke så mye mere enn en all-inclusive sydentur.  :D

 

Tror dette blir den lengste uka i mitt liv!!

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sixpack, det har aldri vært billigere å dra enn nå tror jeg. Siden dollaren er så lav  ;D

 

Hele min tur kommer på under 20.000,- Det er fra Molde tur-retur.

 

Jeg er lærer, småbarnsfar, og har mine to obligatoriske uker i finnmark hver sommer. Hvor store tror du sjansene er for at dama lar meg svi av 20.000 kr (som jeg forøvrig heller ikke har) på en egotur til Kola?

 

Njææææææ.... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sixpack, det har aldri vært billigere å dra enn nå tror jeg. Siden dollaren er så lav  ;D

 

Hele min tur kommer på under 20.000,- Det er fra Molde tur-retur.

 

Jeg er lærer, småbarnsfar, og har mine to obligatoriske uker i finnmark hver sommer. Hvor store tror du sjansene er for at dama lar meg svi av 20.000 kr (som jeg forøvrig heller ikke har) på en egotur til Kola?

 

Njææææææ.... ;D ;D ;D

 

svi av henne og unga isteden så blir det nok tur skal du se ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sixpack, det har aldri vært billigere å dra enn nå tror jeg. Siden dollaren er så lav  ;D

 

Hele min tur kommer på under 20.000,- Det er fra Molde tur-retur.

 

Jeg er lærer, småbarnsfar, og har mine to obligatoriske uker i finnmark hver sommer. Hvor store tror du sjansene er for at dama lar meg svi av 20.000 kr (som jeg forøvrig heller ikke har) på en egotur til Kola?

 

Njææææææ.... ;D ;D ;D

 

Å jobbe ca halvparten av det normale arbeidstakere gjør må vel kunne kompensere litt.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sixpack, det har aldri vært billigere å dra enn nå tror jeg. Siden dollaren er så lav  ;D

 

Hele min tur kommer på under 20.000,- Det er fra Molde tur-retur.

 

Jeg er lærer, småbarnsfar, og har mine to obligatoriske uker i finnmark hver sommer. Hvor store tror du sjansene er for at dama lar meg svi av 20.000 kr (som jeg forøvrig heller ikke har) på en egotur til Kola?

 

Njææææææ.... ;D ;D ;D

 

Siden du har 2 uker i finnmark så synes jeg ikke synd på deg lengre . . .  ;D

Du har vel en grei sommerferie også ser jeg  ;D

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Kola i går. Bare en ting å si: Absurd. Vi fikk 99 fisk, mesteparten på Streaking Caddis #10 og 8. Perset med ørret på 3,4 kg (wolly bugger). Min største på tørt veide 3,2 kg og dro langt ut på backingen. Turens største veide 3,6 kg.

 

 

Hvordan var været der oppe nå? Hva med klekkinger?

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Kola i går. Bare en ting å si: Absurd. Vi fikk 99 fisk, mesteparten på Streaking Caddis #10 og 8. Perset med ørret på 3,4 kg (wolly bugger). Min største på tørt veide 3,2 kg og dro langt ut på backingen. Turens største veide 3,6 kg.

 

 

Hvordan var været der oppe nå? Hva med klekkinger?

 

 

Jan

 

Vi hadde ingen større klekkinger. Faktisk var det lite insekter å se på overflaten. Litt vårfluer og enkelte døgnfluer så vi, men ikke så mye at det trigget til noen vakbonansa. Været vekslet mellom sterk vind (storm) til stille solfylte og relativt varme dager. Jeg tror vi hadde alt unntatt snø :o Jeg fikk nesten 4 timer råmateriale med DV kamera, undervannsbilder etc. Det skulle være mer enn nok til en film på et vinterblot ;) Streaking caddis var flua vår. Fisket dead drift var den rå til å lokke fisk opp fra dypet. Gjerne litt lys vinge med kanelfarget kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...