Gå til innhold

NZ


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ruffen, jeg flyr dit vært år og tar som regel veien via London og LA med AirNZ. Fra jeg går på flyet på Gardermoen til jeg står på flyplassen i Auckland har det som regel tatt 31-33 timer. 24 timer effektiv flytid, som Magne sier stemmer ganske godt.

 

Prisnivået er en del lavere enn Norge, så når du først er der kan du leve og reise billig. Mat koster omtrent halvparten av her. Bensin ligger for tiden like over 5 kroner literen. Leiebil koster fra ca. 140,- dagen + omk for de billigste. Rundt 300,- for en 4WD. Overnatting - fra rundt 60 kr. pr hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffen, jeg flyr dit vært år og tar som regel veien via London og LA med AirNZ. Fra jeg går på flyet på Gardermoen til jeg står på flyplassen i Auckland har det som regel tatt 31-33 timer. 24 timer effektiv flytid, som Magne sier stemmer ganske godt.

 

Prisnivået er en del lavere enn Norge, så når du først er der kan du leve og reise billig. Mat koster omtrent halvparten av her. Bensin ligger for tiden like over 5 kroner literen. Leiebil koster fra ca. 140,- dagen + omk for de billigste. Rundt 300,- for en 4WD. Overnatting - fra rundt 60 kr. pr hue.

Det var jo ikke mye å klage over :) Flytiden er grusom men det skal jeg overleve.

Jeg skal ned dit en tur. Akkurat når det blir ligger enda litt og flyter. Slike ting må uannsett planlegges en stund før før for min del.

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg skal bare vinne lotto først, så skal jeg flytte til NZ på vinterstid :D..... det er en drøm jeg har hatt i mange år, en hel vinter på New Zealand.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 3-4 uker. Har funnet ut det er på tide å realisere litt drømmer. De 10-12 siste årende har det vært unger-hus-gjeld osv som har dominert. Som naturlig er. Så nå er det på tide å "hande" ;);D

 

Viktig å ha noe å se frem til. I alle fall for meg, ellers blir livet bare en rutine :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg skal bare vinne lotto først, så skal jeg flytte til NZ på vinterstid :D..... det er en drøm jeg har hatt i mange år, en hel vinter på New Zealand.

 

Terje!

 

Jeg vil tro at det ikke er umulig å livbære seg som tigger på NZ heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe her. Fra OSL kl. 08.20 eller 09.25, til CPH 09.30 eller 1035, fra CPH 11.20 til SIN 06.05, fra SIN 08.45 eller 21.00, til AKL 23.40 eller 11.55.

Alt i lokaltid.

 

Ellers har vi denne:  http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/FlightInfo/ettResult.jsp

 

Eller denne:    http://www.kelkoo.no/ctl/do/checkFlight?from=shopbot&catPath=no%2FflightTickets&catId=172201&type=Round%2FTrip&departure=Oslo&departureTEXT=Oslo&arrival=Auckland&arrivalTEXT=Auckland&departureDate=14%2F01%2F2009&departureTimeOutbounds=&returnDate=19%2F02%2F2009&departureTimeReturn=&ticketclass=economy&first=no&level=2&country=&nbadults=1&nbchilds=0&nbbabies=0&x=20&y=5

 

Dette er bare litt av det man kan finne på nettet.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha denne reiseruten til Brisbane i nærmeste framtid: Avg. OSL 17.05 til ARL kl 18.05, avg ARL 20.20, ank. BKK 12.35+, avg. BKK  16.35, ank. SIN 19.55. avg. SIN 21.05.

 

Denne ruten går tre ganger i uken, men SAS har også en rute om CPH som går daglig.

Avg OSL 19.00 til CPH 20.10, fra CPH 22.50 til BKK 15.00.

 

Grunnen til at jeg reiser over ARL er at det har lettere for å oppstå forsinkelser på CPH enn ARL. Derfor reiser viover ARL.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Innenfor rimelighetens grenser tror jeg de fleste ruter er akseptable. Det som er viktig er å ikke ha så mange timer venting på destinasjonene. Slik som vi hjem: 7 timer i Sing. 7,5 timer i Frankfurt (verdens verste flyplass etter PAris) og 4,5 timer Oslo. Tok knekken på begge oss to. Legger meg klokka ni og står opp rundt kl 05.00 enda faktisk:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å ha en overnatting i enten Singapore eller Kuala Lumpur, da kommer man frem god og uthvilt(så uthvilt om man kan være etter 12 timer i fly).

Og enig med Nicolaj , ligg unna Frankfurt hvis det er mulig !

 

Og har du muligheten så reis : NZ er ett paradis , selv når fisket suger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Et godt tips er å ha en overnatting i enten Singapore eller Kuala Lumpur, da kommer man frem god og uthvilt(så uthvilt om man kan være etter 12 timer i fly).

Og enig med Nicolaj , ligg unna Frankfurt hvis det er mulig !

 

Og har du muligheten så reis : NZ er ett paradis , selv når fisket suger.

 

Noe man tydeligvis kan se utifra Avatarbildet ditt lars:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 11.000 med AirNZ. Som forøvrig er det selskapet jeg alltid flyr med, grunnet bedre benplass. Det er viktig på så lange turer. Jeg pleier å fly over LA for å få det overstått. Hater å være "på vei". Vil bare komme fram! I så måte er LA bra, da det bare er en 2 timers re-fuelling stop før det bærer videre.

 

Info om benplass etc. på de forskjellige fly og selskap kan du finne her: www.seatguru.com

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hva betaler du via LA tmags? Vi betalte vel 14000 i år. Noen som var litt dyrt. Betalte 11.000 sist. Og  8000 før der igjen, men da var jeg 18 år, nå er jeg 32.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler du via LA tmags? Vi betalte vel 14000 i år. Noen som var litt dyrt. Betalte 11.000 sist. Og  8000 før der igjen, men da var jeg 18 år, nå er jeg 32.

 

 

Veldig opp og ned. Ligger på rundt 15.000 nå så jeg. Med via Hong Kong ned (NZ38) og LA tilbake ligger det på ca. 11.000.

 

Hvis man er tidlig ute pleier de å ligge på rundt 12.000 fra Oslo. Ca. 9.000-10.000 fra London.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...