Gå til innhold

NZ


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Du snakker det så fint ut. Må ha vært en flott opplevelse :)

 

Helt klart en stor opplevelse. Ganske kult å se fisk i tokilosklassen stige opp for å ta tørrflua...

 

Også var NZ et særdeles flott land å reise i. Hyggelige folk, snille priser, flott natur og fin temp på denne tida av året.

Høres perfekt ut. Jeg SKAL også til nz!!! Det blir anntagelig vinteren 2011 eller 2012.

Litt langsiktig dette men i år skal jeg til finnmark og til neste år har jeg bokket kola igjen. Derfor blir det ikke før. Har ikke råd eller annlednig til begge deler.

Jeg synes det er fint å ha ting å glede meg til og jeg er ganske flink til å gjennomføre.

Nz blir en tur jeg virkelig ser frem til og slike rapporter demper ikke akuratt lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Ja den blir i alle fall ikke mindre av slikt. Det bildet i midten der ga meg nesten frysninger. Tenk å stå og se på slikt.

Tipper skjelven kom da.

 

Bildet er fra en dyp kulp under ei bru. Stod oftest 3-4 fisk der som plukka små døgniser. Kan stå å se på sånt i timesvis. Hadde en av dem på, men den hadde visst ikke så lyst til å hilse på :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

3 uker tror jeg er passe. Da bør elvene og været ha stabilisert seg. Har vært møkkavær store deler av sommeren. De har åpnet slusene på vannmagasin som ikke har vært åpnet på mange år. Bra for strømprisen da  ;D.

Det er også lovende for et godt fiske senere i sesongen. Har vært mindre press enn normalt mange steder. Så de får nok en fin tur  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg bestemt meg for at jeg SKAL få til NZ-tur til vinteren (sørøya er tingen skjønner jeg), dato tbd. Men jeg tenkte nå ihvertfall å begynne litt skikkelig research, så Tore, Nicolaj og Gisle kan vente seg noen masete PM'er etter hvert. ;) Det er sikkert blitt spurt 34 ganger tidligere, men hva vil dere anbefale av litteratur å sette seg inn i? Hva er mest aktuelt til dagens situasjon på NZ? Ikke så interessert i å lese om hvor det var bra for 30 år siden.

Andre tips mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...