Gå til innhold

NZ


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dere som erfaing fra NZ, hvilken måned vil dere annbefale å reise ned? Har hørt litt forskjellig. Har en langsiktig og lumsk plan ;)

 

Januar/Februar :)

Det hadde hvert en genial tid å reist vekk fra den helvetes vinteren på. Det blir slik ;) Noen andre som har det i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Dere som erfaing fra NZ, hvilken måned vil dere annbefale å reise ned? Har hørt litt forskjellig. Har en langsiktig og lumsk plan ;)

 

November/Desember. Ikke Januar. Da er det felleferie i NZ og fullt av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som erfaing fra NZ, hvilken måned vil dere annbefale å reise ned? Har hørt litt forskjellig. Har en langsiktig og lumsk plan ;)

 

November/Desember. Ikke Januar. Da er det felleferie i NZ og fullt av folk.

Ver NESTE rett tippa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dere som erfaing fra NZ, hvilken måned vil dere annbefale å reise ned? Har hørt litt forskjellig. Har en langsiktig og lumsk plan ;)

 

November/Desember. Ikke Januar. Da er det felleferie i NZ og fullt av folk.

Ver NESTE rett tippa da :)

 

Da reiser vi en tur fra November til Mars da Henning så slipper vi unna den forbanna vinteren.

Sol, sommer og fluefiske i 3-4 mnd.....det hadde vært noe det gutt ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Satt og drømte meg litt bort til elver som jeg skal fiske i desember og søkte på Oreti på youtube. Fikk meg en go d latter på slutten av denne filmen:

 

Hei, Nicolaj! Skal du reise i desember?

Da ønsker jeg deg en riktig god tur og fine fiskeopplevelser! Håper på å få se noen bilder på nyåret  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Satt og drømte meg litt bort til elver som jeg skal fiske i desember og søkte på Oreti på youtube. Fikk meg en go d latter på slutten av denne filmen:

 

Hei, Nicolaj! Skal du reise i desember?

Da ønsker jeg deg en riktig god tur og fine fiskeopplevelser! Håper på å få se noen bilder på nyåret  :)

 

Jepp. Reiser 28 november:) Blir til nyttår. Blir sørlige deler av sørya:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og drømte meg litt bort til elver som jeg skal fiske i desember og søkte på Oreti på youtube. Fikk meg en go d latter på slutten av denne filmen:

 

Hei, Nicolaj! Skal du reise i desember?

Da ønsker jeg deg en riktig god tur og fine fiskeopplevelser! Håper på å få se noen bilder på nyåret  :)

 

Jepp. Reiser 28 november:) Blir til nyttår. Blir sørlige deler av sørya:)

Å shut up!  ;D ;D Hehe kødda, god tur og skitt fiske, post noen bilder når du kommer hjem så vi på forumet får "vært med" på turen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken måned er tricky. Som Nico sier er november/desember best fiskemessig. Ulempen er at været som regel er ganske, eller meget trøblete da. Så du KAN risikere å bli skylt bort av regnmengder du aldri har sett maken til. Men er du heldig med været får du en fisketur du aldri har sett maken til. Det er fisk i nesten hver eneste bekk du ser.

 

Januar til mars er sikrest værmessig, pluss at tørrfluefisket har tatt seg opp da. Ikke minst cicadene - landinsektene som Gud har skapt KUN for at vi fluefiskere skal ha det gøy. Men de mest kjente elvene har sett mye trafikk på denne tiden, så det lønner seg å gjøre hjemmeleksene skikkelig, eller leie en guide i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det som er fint med Sørøya er at det alltid er et sted det ikke regner eller er drittvær. Og avstandene er ikke stort lenger enn en halv dag eller noen timer uansett hvor man søker ly for været. Og der er det som regel en elv. Eller et vann. :) Desember i Gore området er døgnfluemåneden, og 500 good sized fish pr km i Mataura er ikke så værst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vil tippe ca. 24 timer effektiv flytid. Så har du opphold ved mellomlandinger, og det kan jo bli noen timer.

 

Skali nærmeste framtid til Brisbane og flyr da om Stockholm, Bankok og Singapore. Men jeg har oså reist over København - Singapore og hadde da avgang Gardermoen kl. 09.30 og ankomst Singapore kl. 06.30 lokal tid. Og fr4a Singapore er det vel ca 10 timer til Auckland.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...