Gå til innhold

NZ


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Man får faktisk veldig mye gratis rent fotomessig på sørøya, og ofte full effekt av polafilteret. På min første tur dit i 2002 så hadde jeg slides i speilrefleksen. Samme hadde kompisen. Da vi så dem på lerret da vi kom hjem ble til og med vi overrasket over hvor utrolig rike bildene var.

Men nå er det slik på sørøya at på enkelte steder MÅ man rett og slett stoppe opp og beundre naturen og omgivelsene. Vi får jo tilnærmet samme effekt med solbrillene. Man må klype seg i armen av og til.

Naar man i tillegg er en saa god fotograf som Gisle saa MAA det bli bra!

Edit: Trykkleif pluss tilleggsinfo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så hjelper det å være en god fotograf, noe du har vist mange ganger Gisle. Litt kult er det at du ikke bruker det råeste råe av utstyr heller. Det viser bare hvor viktig det er med kunnskap om utstyret en håndterer. Bedre ambassadører for NZ enn deg og Tore finnes vel knapt!

Flott at dere deler opplevelsene med oss. Takkar og bukkar!

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIP.

Denne auren ble i går funnet død i en liten bekk på Sørøya i går. Fikk dødsbudskapet av Øyvind,på bildet under, i ettermidag klokken 1847 Rest i peace gamle ørn. :-[ :'(

Dødsårsak tja si det, uvettig håndtering av en fluefisker?

[attachimg=1]

Men heldigvis var fisken jeg fikk 30 meter oppstrøms i fjor godt hold, men lot seg ikke fange denne gang.

http://vimeo.com/8203878

Gisle

post-2382-13949875200109_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd aa hoere Gisle.

Men det er utrolig mange fluefiskere som har null peiling paa hvordan man behandler fisk som skal slippes ut igjen. Etter det jeg personlig har sett saa er det mitt inntrykk at det er  flere som gjoer det feil enn som gjoer det riktig. Snart saa blir det vel paabud om aa ha med guide i backcountry elver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Baetrix

Uvettig håndtering av en fluefisker... jaja, man skal høre mye.  ;D

Ellers ser jeg et bilde av en fin fisk og en utrolig liten fluefisker. Synd at den fisken ikke fikk vokse seg stor.  :P

Å fy flate, nå må jeg fiske snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go tur, send meg en melding når du reiser, jeg er der det meste av neste vinter 8)

Det skal jeg gjøre. God tur selv. 8)

Kult! Haaper vi kan treffes!

Det håper jeg óg. Men jeg kommer nok til å holde meg på sørøya.

Jammen bra det er en hel norsk fiskesesong i mellomtiden. Korter litt ned på ventetiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...