Gå til innhold
  • 0

Kan noen hjelpe meg???


thereddevil

Spørsmål

Anbefalte innlegg

  • 0

Hadde ikke gitt mere enn 1500kr i strøken tilstand, kanskje litt mindre også!

Det er så mange stenger å få til den prisen brukt, så det er nokk max pris!

 

Den passer perfekt til Sjø fiske!

Men det finnest 1000 andre stenger som er like bra ;)

Hør hva du klarer å presse stangen ned i

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest erland fjell

Bruker Green Line #7 9.9 fot til tørrfluefiske etter laks, det var Loops toppserie for et par år siden og da kostet den tett oppunder 5000,-. Jeg syns det er ei veldig god stang til det meste, også til å dra ut laaaange kast med. Den ble levert med ekstra topp. Loop sluttet med akkurat det, bl.a. siden en del trodde det var fordi toppene var dårlige, men det hadde ingenting med det å gjøre.

Det er en utgått serie, så selv om 2000,- forsåvidt ikke er for mye i seg selvfor denne stanga i strøken stand, har vel Loop selv undergravd bruktprisen for folk som har investert i kostbare stenger fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Skittfiske.no selger Scierra Scandinavian Saltwater for 1195,-... Dette er en ny modell i 2008 og en kanonbra stang til SØ fiske..Dette er latterlig billig!!

Her får du sinnsykt mye for pengene.. Har bestilt en selv derfra. Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. Er også god i sterk vind..http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

Du forstod sikkert hva jeg mente!? Ikke sant? :D

 

hehe... neeeei... det gjorde jeg ikke ;) hehe, joda.. skulle bare være jævlig pirkete... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg mener å huske at jeg så noen stenger avertert med to topperfor mange år siden,om det var flue eller slukstenger husker jeg ikke. Men det var forskjellig stivhet i disse toppene, slik at det kunne brukes forskjellig kastevekt. Det tyder vel på at det var slukstenger. Men det kan vel brukes på fluestenger også.

 

Gamlingen er litt usikker på dette.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

 

Tror aldri jeg har kasta kortere enn 25 meter med en SØ-stang i klasse 7. Det må i så fall ha vært da jeg var sylfersk. Nei, spinner ikke snøret ut av snella med et pang når du fisker med sjuerstang, så har du rett og slett ikke håndlaget for fluekasting.  ;)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Legger en ut 35 til 40 meter, det være seg med femmer- eller sjuerline, med handelsvarestenger og ei wf-helline, så er en i verdenstoppen. Sånn er det med det. Og for ordens skyld er 35 visuelle eller benmålte metre, og 35 båndmålte metre oftest to vidt forskjellige ting. Setter en opp to kjegler med 35 meters avstand, så ser en hvor langt det virkelig er. Det er nok til å sette skrekken i de aller fleste, der de står i den ene enden med sin spinkle femmer og ei line på 19 gram ;)

 

Det er endel som kaster disse avstandene med nevnte utstyr i Norge, men som det sies her, så skal du vite hva du holder på med.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

 

Tror aldri jeg har kasta kortere enn 25 meter med en SØ-stang i klasse 7. Det må i så fall ha vært da jeg var sylfersk. Nei, spinner ikke snøret ut av snella med et pang når du fisker med sjuerstang, så har du rett og slett ikke håndlaget for fluekasting.  ;)   ;D

 

JB, Det er 35 meter det er snakk om.. ikke dine ynkelige 25 ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

 

Tror aldri jeg har kasta kortere enn 25 meter med en SØ-stang i klasse 7. Det må i så fall ha vært da jeg var sylfersk. Nei, spinner ikke snøret ut av snella med et pang når du fisker med sjuerstang, så har du rett og slett ikke håndlaget for fluekasting.  ;)   ;D

 

JB, Det er 35 meter det er snakk om.. ikke dine ynkelige 25 ;) ;) ;)

 

Nå snakket jeg om minimumslengde... Når jeg kommer til backingknuten så tar jeg et kraftig dobbelttrekk og skyter ut ytterligere 15 meter (opp mot 20 i medvind). ;D Folk som ikke klarer dette bør seriøst vurdere å ta fram haspelstanga igjen.  ;D Bare min mening!  ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

Ja ja

Dere får bare ta den fisken som er på land på andre sisen av elva så tar jeg den som er på min side ;D ;D ;D

 

Tror aldri jeg har kasta kortere enn 25 meter med en SØ-stang i klasse 7. Det må i så fall ha vært da jeg var sylfersk. Nei, spinner ikke snøret ut av snella med et pang når du fisker med sjuerstang, så har du rett og slett ikke håndlaget for fluekasting.  ;)   ;D

 

JB, Det er 35 meter det er snakk om.. ikke dine ynkelige 25 ;) ;) ;)

 

Nå snakket jeg om minimumslengde... Når jeg kommer til backingknuten så tar jeg et kraftig dobbelttrekk og skyter ut ytterligere 15 meter (opp mot 20 i medvind). ;D Folk som ikke klarer dette bør seriøst vurdere å ta fram haspelstanga igjen.  ;D Bare min mening!  ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan du kaste og har et ok snøre klesser du lett ut 35 m uten problemer med denne stangen. http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37504

 

Lett ut 35 meter er det ikke mange som gjør, selv om det er klasse 7.... :) Det går, men du skal kaste rimelig bra!

 

Tror aldri jeg har kasta kortere enn 25 meter med en SØ-stang i klasse 7. Det må i så fall ha vært da jeg var sylfersk. Nei, spinner ikke snøret ut av snella med et pang når du fisker med sjuerstang, så har du rett og slett ikke håndlaget for fluekasting.  ;)   ;D

 

JB, Det er 35 meter det er snakk om.. ikke dine ynkelige 25 ;) ;) ;)

 

Nå snakket jeg om minimumslengde... Når jeg kommer til backingknuten så tar jeg et kraftig dobbelttrekk og skyter ut ytterligere 15 meter (opp mot 20 i medvind). ;D Folk som ikke klarer dette bør seriøst vurdere å ta fram haspelstanga igjen.  ;D Bare min mening!  ;D ;D

 

 

 

Ja, kjenner til det der selv! Men, det er jo ikke hvem som helst som klarer det da... :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...