Gå til innhold

Hvilket fluesnøre?????


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Kvier meg litt for å svare på sånt i.o.m. at jeg ikke er en superkaster selv, men ett LTS snøre med rød-rosa klump og hvit skytedel er det beste allround-snøret jeg har prøvd hittil. Veldig mykt, lite minne og gir gode presentasjoner. I tillegg virker det som at det forlater vannet lettere ved vannkast enn andre snører jeg har/har prøvd. 

Irriterer meg at jeg ikke husker hva det heter. Kaster alltid emballasjen, men det skal jeg gi meg med  :) Noen som vet hva det heter??

Snøret du nevner her heter antakelig Ultimate Long Belly.

Det er langklump-versjonen av mine Lts-snører, hvis jeg ikke husker feil  ;)

 

Det hørtes kjent ut. Takk skal du ha Godsmack..  :)

 

Får søke litt på nettet jeg da. Skal ha ett sånt snøre til firer stanga mi også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vision Presentation II, triangle taper, 12.5m klump.. Mitt favoritt allroundsnøre.

 

Drittbra line.... Mitt favorittsnøre nr 2 :D..... Har ikke testet det på zxlen min enda, men det skal jeg JAGGU gjør bare for morro skuld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favorittsnøre nr 1 er og blir Lee Wulff Triangle Taper.

Til snikfiske etter sky, myggbeitende ørret/røye holder jeg en knapp på Snowbee XS Delicate Presentation.

Ellers går det mye i Snowbee XS, Foxtail (både std. WF og LB), Airflo Tactical m.fl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hørt gode ting om Loop stillwater. Noen som vet noe mer om disse?

 

Terje!

 

 

Eg bruker Loop Opti Stillwater på min 4# stang. Eg er stor fornøyd med dette snøre. kaster utolig fint både overhode kast og vannkast. bruker det like mye i elv om i stille vann. lander silkemykt på vannet. klumpenlengden er vell rett i overkant av 9 meter, noe som gjør at det er lett og håndtere. Snøre passer vertfall utrolig bra på min stang :o

 

 

Opti Stream er en nydelig line og drive vannkast med. men synnes den plasker litt for mye (pga den korte klumpdelen) hvis du fisker på sky fisk. men ellers en herlig line og kaste med.

 

Dette er bare hva eg mener, og mitt syn på disse linene ;)

 

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet lengden på Vision Presentation II lina? Kan self måle når jeg kommer hjem, men vil vite det her og nå :D

 

31m

Takk for den :)....God line dette også....meget god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fant denne utmerkede tråden til Terje. Er fra fjoråret men hva har skjedd siste sesong på linefronten? Vi snakker fortsatt om ei allroundline både til vannkast og overhodet....

For min del fisker jeg 95% stille vann(også Belly) og 50/50 vannkast/overhodet.

Kan tilføye at jeg har prøvd Sixth Sense med en 14-14,5 m klump som er veldig bra men kortdistansen ikke så bra grunnet klumplengden.Vi har valgt en vanskelig kombinasjon med andre ord ;D

Andre bra liner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne utmerkede tråden til Terje. Er fra fjoråret men hva har skjedd siste sesong på linefronten?

Tja, ikke veldig mye, såvidt jeg har fått med meg . . . Endel gamle snører har fått ny innpakning, og dermed høyere pris  ;D, ellers har det vel ikke skjedd noe revolusjonerende.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...