Gå til innhold

Gleden ved å kjøpe ting


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Endelig kom pakka mi! Det lå en lang, tynn tube på postrommet på kontoreti dag tidlig. På ren impuls slo jeg til på bruktmarkedet her på forumet og kjøpte en Z-Axis 490-4 (Takk for handelen, Marius!).

 

Nå har jeg altså gått og gledet meg siden mandag. Endelig!

Bare det å ta den ut av tuben, kjenne vekten og betrakte den fra alle vinkler gjør meg glad.

Utstyrshysteri? Nei. Eller kanskje. Men i hvertfall er det gleden ved å eie noe jag har hatt lyst på lenge jeg kjenner nå.

Og gleden ved tanken på at jeg kommer til å storkose meg med denne stang i tørrfluesesongen i 2009.

 

Faktisk gleder jeg meg så mye at jeg finner frem belly'en og tar en tur i morgen tidlig. Myggvakende fisk, kaffe og ny "firer"... Jeg gleder meg noe sinnsykt.

 

Det er deilig å gi etter for kjøpepresset avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Lars Erik!  ;D Fikk en hentelapp i posten som jeg skal løse ut etter jobb i dag, den består av 1stk Sage xp#4...

Venter også på 1 stk Sage z-axis 390 som ble sendt fra Oslo i går.byttet til meg fra forumet. Jeg kan nesten ikke vente!! :D Er faktisk så gale at jeg nærmest sliter med søvnproblemer fordi jeg ligger om kvelden å drømmer om den nye stangen! ;D Skal bli fint å få testet disse i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg husker den følelsen veldig godt.......Dro med lommeboka "full" til FLYDRESSING som den gang lå i Husquarna.....meske seg i alt godteri han hadde og handle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aberet er at gledesrusen gjerne legger seg nokså fort, når det går opp for en at det bare er nok ei stang, eller nok ei snelle osv.  :P

Selv har jeg roet meg ned betraktelig de siste årene hva handling angår, og i dag går det opp til 2 uker mellom hver gang jeg kjøper eller bestiller noe fluefiskerelatert  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjøpene er gjennomtenkte er det jo greit. Men noen ganger kan fornuften tape for panikkhandlinger.....

 

Handlet av Godsmack her forrige dagen. Takk for handelen forresten! Men hva hjelper det  :-[ 

 

Men jeg også gledet meg til den skulle komme i posten da  ;D

 

se link.. http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9658.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker ikke være så opptatt av utstyr, da den virkelige gleden ligger utenpå dette utstyrsjaget. Denne sesongen har jeg eksempelvis bare kjøpt tre sneller og to stenger :rolleyes: ::):rolleyes:  Snører og bindeutstyr regner vi vel ikke med?

 

Ha-ha..., godt forsøk JB  :P Husker i våres da jeg nesten gikk rundt meg selv og ventet på ei bindestikke ;D ;D ;D ;D ;D ;D Og da jeg i sommer venta på Winston BIIt stanga...,da gikk tida seint da..., fytti rakkern  :-\ Husker når den endelig kom :D :D :D skalv..., når jeg tok den ut av tuben ;D deilig ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi vel hatt det hele livet de fleste av oss ;) Lego-sykkel-moped-bil-kjærring :rolleyes: osv Tror det vekker litt guttefølelse i oss med nye ting som vi setter pris på I år har jeg nesten ikke handlet noe :rolleyes: ::) kun ei zxl og ei ny snelle-belly-jakke pluss en del ting til

Tar meg selv i vise ting til folk som mildt sagt ikke bryr seg om stenger/snører og lignenede :rolleyes: Ikke for å skryte men pga de følelsene som er beskrevet i tråden Håper den følelsen ikke gir seg med årene og at en klarer å sette pris på ting og ikke ta alt som en selvfølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg etterhvert har blitt å kvalitetssikre kjøpene mine. Ikke kjøpe for å kjøpe, men fordi jeg har skikkelig lyst på det. Tre ting jeg aldri kommer til å angre på at jeg kjøpte: Sage XP 590-4 (mange hater den stanga, jeg elsker den). Lamson Litespeed. Fantastisk snelle. Diamondglass 6 fot 6' i klasse 3. Som å kaste med et hårstrå.  :)  Det kommer alltid noe nytt og fristende, men jeg må bare sile unna og finne ut hva jeg virkelig har lyst på! Betaler heller litt mer for kvalitet, enn å ha masse utstyr av middels/dårlig kvalitet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres sikkert rimelig teit ut men; Jo bedre utstyr man har jo bedre fisker man!  ;D

De fleste vil sikkert føle seg bedre til mote, når de står godt komfortabel i de flett nye simms vaderene, og kaster på kilosfisken med ZXL eller Z-axis'n... Da føler man seg livsfarlig! (Hvertfall jeg). ;D, en om man står i et par Vangen midjevadere og en 9foter fra Ron Thomson...

Hvorfor det er slik, handler vel om selvtillit? Dette tør jeg påstå...Bedre utsyr gir økt selvtillit i fiskesituasjoner! (i allefal i en periode)                  No affense til de som bruker vangen vadere og Ron Thomson stenger altså!  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere snakker om :rolleyes:

 

Den gamle Scierra-snellen slo seg fullstendig vrang forrige helg, men det passet meg egentlig utmerket ;D (Så lenge det er et reelt behov for nytt utstyr er det lett å forsvare det ;D )

 

Nå er jeg akkurat ferdig å sette på snøre på min nye Danielsson (LW 6nine) som jeg hentet på posten for en time siden. Da bærer det rett ut for å se om sjøørreten er på hugget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere snakker om :rolleyes:

 

Den gamle Scierra-snellen slo seg fullstendig vrang forrige helg, men det passet meg egentlig utmerket ;D (Så lenge det er et reelt behov for nytt utstyr er det lett å forsvare det ;D )

 

Nå er jeg akkurat ferdig å sette på snøre på min nye Danielsson (LW 6nine) som jeg hentet på posten for en time siden. Da bærer det rett ut for å se om sjøørreten er på hugget!

Ahaa.., grattis med nyyyyyydelig snelle JL :D Slita'n  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere snakker om :rolleyes:

 

Den gamle Scierra-snellen slo seg fullstendig vrang forrige helg, men det passet meg egentlig utmerket ;D (Så lenge det er et reelt behov for nytt utstyr er det lett å forsvare det ;D )

 

Nå er jeg akkurat ferdig å sette på snøre på min nye Danielsson (LW 6nine) som jeg hentet på posten for en time siden. Da bærer det rett ut for å se om sjøørreten er på hugget!

Hos meg er et reelt behov for å kjøpe nytt, heldigvis forsvarbart med at det kommer en ny stangmodell, vader o.l..som overgår det produktet jeg allerede har! 

Det er god nok grunn i seg selv!  ;D ;D ;D

Om kjerringen klager, pleier jeg å si at jeg skal selge det gamle produktet jeg hadde, og da vil mellomlegget bare bli......såå lite ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg brukt like mye penger på utstyr som Hvermansen i gjennomsnitt bruker på hytte/båt i denne kommunen hadde det blitt myyyyyye utstyr :rolleyes:

 

Hobby er dyrt, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er definitivt ikke verre enn jentene ..

Har dere peiling på hva de bruker på frisør,sminke ,hud og hår produkter ?

Kjør på ! Kos dere med god samvittighet  !  :)

 

He, he. Ja, når fruene betaler 1500 kroner for en frisørtime (som riktignok varer i timesvis) :o??? så er jo en snelle til samme pris eller en stang til 3.000 ufattelig mye mer for pengene.  ;D  Det eneste problemet med mine kjøp er at jeg knapt får brukt utstyret. Fisker jo ikke så mye lenger. :rolleyes: ::) Men, men når jeg kanskje får bedre tid igjen, så skal det i hvert fall ikke stå på utstyret.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...