Gå til innhold

kastestil


Random

Anbefalte innlegg

Gjest erland fjell

man bør da kaste med stanga i alle vinkler.....det for å matche ulike fiskesituasjoner....

 

Du har det med å si ting så knapt at det kan være litt vrient å skjønne hva du vil fram til, hvis man ikke kjenner deg fra før. For sikkerhets skyld tenkte jeg derfor å ta med at når man har kontroll på den horisontale linja kan man bryte den på en kontrollert måte også, og f.eks. sende bakkastet temmelig skrått oppover for å unngå hindringer og rett fram i utkastet.

Alle regler og prinsipper er til for å brytes. Det gjelder å skaffe seg en grunnteknikk som gir rom for  variasjoner, tror det har blitt misforstått litt om akkurat det når det gjelder den kastestilen jeg har skrevet om her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 535
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Var ute i snøværet en kort tur.

dårlig lys, men her ser jeg at jeg har mindre "vipp"...kaster her med en delikat #7 stang

og #6 Airflo 40+ Float/intermed.

Skulle bare mangle at ikke 27 meter går lekende lett.

Likefullt, ikke ta for hardt i er vesentlig.

Tror jeg har klart det sånn noenlunde her..

 

http://www.vimeo.com/2306338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i snøværet en kort tur.

dårlig lys, men her ser jeg at jeg har mindre "vipp"...kaster her med en delikat #7 stang

og #6 Airflo 40+ Float/intermed.

Skulle bare mangle at ikke 27 meter går lekende lett.

Likefullt, ikke ta for hardt i er vesentlig.

Tror jeg har klart det sånn noenlunde her..

 

http://www.vimeo.com/2306338

 

 

Denne filmen er privat, så vi får ikke se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skjønner jeg hva du mener... hooo hooooo hahahahahahaha  ;D Hoooooooooooo.

 

Neida, bare tuller.

 

Armen går ganske så i planet den, men rett den og stanga opp en liten tanke.

 

Se rett frem, og "sett overkroppen/skulderen" din. Du står og vagger med den, og skyver skulder. Så... får du se hvor mye bedre moment du også får på kjøpet.

 

Jan.

 

 

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig ok videoer dette Stig ;) Tommlen opp!

 

Morsomt å se at noen få justeringer på Syrstad kunne gjøre så mye. Her ser man hvor mye mest mulig rett linje har å si. Stå på videre gutter for dette er bra!

 

Øv på solide stopper Syrstad, synes du er litt vel forsiktig. Det er jo min mening, tror du vil få igjen for det. Meget bra jobba gutter ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-eh, mye trening som må til ja, sirklinga kommer veldig godt frem her og de såkalte dobbelttrekk er heller puslete :-\

Øving langs hønsehusveggen tror jeg er løsningen for rett linje (kommer til å være dritredd for å knekke stangtuppen..., tror det kan bli rette linjer av slikt ;D );D Markante stopper begrenser seg grunnet betennelse i kastearm (gjør vondt å kaste)  :( Er til utredning og venter på svar fra MR om det er forkalkning i skulder ;) Men nok om det :) Tror jeg lager en egen tråd rundt det problemet, vet om flere som sliter :(

For meg var dette første kast med helt ny stang for meg (vel ikke helt ny..., har denne CPS'en i #8, men litt uvant alikevel) ;D

Har ikke kjøpt stanga, fikk bare låne den av gutta på Aktiv (butikken ligger 5m fra kastebrygga...,genialt rett og slett ;D )

Fikk beskjed om at jeg hadde en omvendt "Sixpack Spesial" dvs at D'en oppsto mest ved fremkast og ikke i bakkastet :-[ Men med litt solid kastetrening i flotte omgivelser på vestlandet i både sjø som vann så er det kanskje mulighet å lære en "gammal hund å sitte" ;D ;D ;D

Takker så mye for instruksjon Stig ;D

 

ps. Noen tips på hvordan øve inn bevegelsen med laaaaange rolige dobbelttrekk? Er det bare å gjøre kastebevegelser med en "fiktiv" stang og evt ta det derfra...., bevisst trene laaaange rolige dobbelttrekk til du til slutt gjør det ubevisst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du skulle "kaste" så mye med den dårlige skulderen, Syrstad...heller "stoppe" som toggi skriver ;D ;D ;D

Da er du jo der :) tror fortsatt du kan lære å sitte jeg, selv om du sikkert liker stå( :rolleyes: ::):rolleyes:;D ;D ;D)

Huff, nei den var off topic, sorry ;D

 

Ja, sitt i stolen når duser nyheter eller tegnefilmer, tren på lange dobbeltrekk, du ser du gjør kortere dobbeltrekk i fremsleng enn du har i baksleng...og bue frem igjen...du gjør akkurat motasatt av meg :D :D

Og da skulle jo vi i teorien være like bra/dårlig ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selveste janM??? :o

Send ham hitover, vi skal ta hjertlig imot ham... ;D ;D

Han trengs, for å si det slik...jeg hadde blitt et nytt menneske hvis jeg hadde fått fikset de derre duppe ditt kastene hans, hadde vært rått å ha kunnet gjøre de triksene igjen,igjen og igjen.

Stakkars fisk da, lurt dem opp i stry ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tatt i bruk en helt ny stil ikveld etter og ha sett Mel Krieger film. nå kaster jeg baksleng med kun underarm, og framslengen kan sammenlignes med et økshogg. Kaster 70 % mere stabilt med denne stilen.

 

Har du testet stilen i praksis? Eller har du skiftet stil mens du såg på filmen ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...