Gå til innhold

Flere admins!!


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Snodig å foreslo to av de som liker å provosere mest som admins  ;D.

Og det er vel egentlig moderatorer du mener? Tror det er nok av dem, men de kan kanskje bli litt mer aktive? Blitt bedre i det siste synes jeg.

 

For meg er det helt uaktuellt å være moderator på ffs, det passer jeg overhode ikke til :D....... men å være en av de to som liker å provosere mest håper jeg iallefall er en sannhet med visse modifikasjoner :D

 

Jeg skal nå benytte anledningen til å innrømme at fluefiskesiden har endret seg såpass i de siste månedene i forhold til innhold at jeg har mistet noe interesse i det som skjer her inne. Jeg valgte å bli medlem på ffs først og fremst fordi jeg opplevde ffs som en side for imitasjonsfiske etter brunørret mens fluefiske.net (hvor jeg startet) var var etter mitt syn en side for sjøørret og laksefiske. Dette har endret seg veldig i mine øyne det siste året. Såpass ærlig skal jeg være.

Jeg synes at fluefiskesiden har nærmet seg mer og mer en side hvor fokuset på sjøørret, gjeddefiske og annet bare øker og øker til frustrasjon for meg og til glede for andre.

I tillegg har vi sett en negativ utvikling i de siste mnd når det gjelder personkritikk, noe man strengt tatt burde ta på PM og ikke på ett åpent forum. Her regner jeg med at flere moderatorer vil bidra til en positiv endring på sikt.

 

Ja jeg blir frustrert over at fokuset etter min mening er flyttet fra imitasjonfiske etter ørret til sjøørret, andre arter i sjøen etc etc......MEN jeg innser i høyeste grad at dette er noe jeg bare må leve med. Det er heldigvis slik at det fortsatt er nok tråder å følge med på. Sjøørret tråder og andre tråder jeg ikke interesser meg for kan jeg bare la vær å lese. Å forvente at ffs skal være ett fourm skreddersydd for mine interesser er vel å leve i en gedigen fantasiverden :D

For meg er det helt uaktuellt å melde meg ut fordi mine interessefelt ikke blir ivaretatt, ganske enkelt fordi det fortsatt er såpass med interessante områder å forholde seg til samt at jeg ikke for alt i verden vil miste kontakten med alle de hyggelige folka jeg har møtt og håper å møte fra forumet. De folka jeg har møtt her inne har bidratt til å legge en ny dimensjon til mitt fluefiske og noen har blitt veldig gode venner og slik håper jeg det blir også i fremtiden.

Hvis jeg noensinne melder meg ut herfra så skal det være svært mye som har gått galt i mine øyne, og pr dags dato har jeg ikke sett en eneste tråd som har provosert  meg nok til å tenke tanken om utmelding.

Når det er sagt så har fokusskiftet de siste mnd helt klart gjort det slik at jeg ikke kommer til å bruke så mye tid her inne som før, men det er igrunn mitt problem. :D

 

Jeg synes det var veldig trist å miste både Andrè og Lars men sånn er livet. Noen kommer og noen går. Begge vil bli savnet men begge har tatt sine valg ut ifra sine ståsteder, hvilket er helt greit. Ønsker de å komme tilbake til ffs så er det mange av oss som hadde blitt veldig glade for det.

 

De siste trådene som har provosert mange og som tilsynelatende fikk både Andrè og Lars til å melde seg ut (kan også ha hatt andre årsaker), er igrunn ikke værre enn at man kan velge å gi faen i å engasjere seg eller at man vurderer det dit hen at dette forumet passer ikke meg lenger. Til syvende og sist handler det ene og alene om valg man tar. Det samme gjelder hvor provosert man blir, det er også ett valg man tar om man vil la seg provosere eller ikke. Jeg håper både André og Lars kommer tilbake og bidrar med sine kunnskaper da dette er mer formålstjenerlig for å gjøre fluefiskesiden bedre enn å forsvinne fra forumet som vi alle taper på.

 

Jeg var på ett kurs engang hvor foredragsholder snakket om dette med hvordan man velger å ta til seg ting som blir sagt. I følge foredragsholderen så kan vi mennesker blant annet si: "NÅ SÅRA DU MEG"........ og i følge foredragsholder er det helt feil....fordi......det var vedkommende som sa de ordene som valgte "Å BLI SÅRA"........vi kunne med andre ord valgt å "IKKE LA OSS SÅRE"......noe som ikke er enkelt men som er fullt mulig.

Så når noen heretter sier at "DU BARE PROVOSERER MEG".....vel så er det faktisk ikke riktig.......det er du selv som "LAR DEG PROVOSERE" og det kan du strengt tatt velge bort :rolleyes:............ men med min korte lunte så vil det kreve laaaaaang trening :D :D

 

 

Terje!

 

Edit:

Jeg understreker at jeg på ingen som helst måte kritiserer Andrè eller Lars for å ha meldt seg ut.

Tvert i mot har jeg full respekt og forståelse for deres avgjørelse.

 

Der fikk du vell sakt det meste som er verd i si i denne sammenheng

Nå synes jeg folk (tenker på generelt grunnlag) har latt seg provosere litt vell lett i det siste ??? Folk som gjerne er litt "tøffe i tryne" selv :-X

Som Terje allerede har sakt dette er ingen kritikk mot noen av de som har meldt seg ut Det får bli demmes valg :)

JB sa i en tråd her "slapp litt mere av" I all sin enkelhet et råd som løser det meste

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre meldte seg ut på generet grunnlag, han var som mange andre drit lei alle verdensmestrene og forståsegpåere som for en vær pris må kommentere og irettesette folk på en negativ måte. Dette temaet har vi ved flere anledninger diskutert på våres fisketurer sammen i sommer, selvhøytid er han alldeles ikke.

 

Mvh Ola Skarpen

 

Jeg kjenner ikke Andre Brun, og det var ikke meningen å "ta" han spesifikt. Han er sikkert en kjempekar, som absolutt ikke er selvhøytidelig. Jeg bare brukte utmeldinga hans som et eksempel. Budskapet var at vi kanskje må være overbærende i forhold til verdensmesterne og forståsegpåerne som i stor grad bidrar negativt, og heller fokusere på de andre som nyter godt av konstruktive og lærerike innlegg fra "Andre Brun"-typene.

 

Vi kan jo ikke styre hvordan andre folk skal bidra her inne på fluefiskesiden, men vi kan agere på en måte som gjør at forumet utvikler seg positivt, og da hjelper det ikke å melde seg ut.

 

Er enig med deg der Sixpach

Men faktum er at noen velger og trekke seg på grunn av at de synes det er ubehagelig og legge inn innlegg på forumet. Jeg personlig har aldri hatt dette problemet, men jeg prøver bevist ikke og blande meg inn i tråder der jeg ser\skjønner det blir skittkasting. Skjønner det er vanskelig for moderator og finne den riktige balansen. Det er jo et åpent forum og alle må jo selfølgelig få si sin mening om saker og ting. Men når personer som har vært medlem her i årevis velger og forlate oss pga problemer med andre forumsmedlemer, synes jeg at vi har ett ansvar og må finne en løsning på dette. Kanskje flere moderatorer er den løsningen, men jeg har desverre ikke noe gode forslag på dette. Men jeg tror nok dette løser seg og verdens beste fluefiskeforum fortsetter med og være det.

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Bra at tråden førte til noe, selv om den ble startet litt dårlig fra min side :(

 

Er enig i det som skrives, må ha litt takhøyde, men det bør også være noen som sier stopp når ting sklir ut. Er en balansegang å være en god moderator, viktig at vedkommende ikke er den som lar seg hisse opp og lar følelsene moderere istedet for sunn fornuft. Er greit med litt vennlig skitkasting, men ved personangrep har det gått for langt. Og når brukere som har mye å bidra med, slutter pg.a ting som skrives, mener jeg at det har gått for langt. Da bør de som har makt til å gjøre noe, gjøre akkurat det..

 

Er utrolig glad for at jeg fant ffs iallefall, har lært mere om fluefiske den måneden jeg har vært her, enn de 15-16 åra jeg stod å dæljet for meg selv i elva. Så jeg håper ikke forumtrolla ødelegger denne flotte samlingen av kunnskapsrike personer som er her på ffs, de har utrolig mye å lære bort til folk som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting er i alle fall brennsikkert; at en bruker velger å slette sin konto pga andre brukere/meninger sier mer om han selv, enn forumet.

 

Alle kan ha en dårlig dag Claus, og en  trenger ikke være noe dårlig menneske for det. Blir en skikkelig provosert og såret, så er det naturlig å ønske seg vekk, særlig når en føler seg maktesløs.  Egentlig er det mer en naturlig handling enn det motsatte.  Det kan skje deg og det kan skje meg  ;D ;D.

Når det er sagt, så synes jeg det er fryktelig beklagelig at gutter som Andre og Lars M velger å trekke seg helt ut. Den lille tiden jeg har deltatt på forumet, så har jeg virkelig satt pris på deres innlegg og uttrykker herved et klart ønske fra min side om at de ombestemmer seg. Velkommen tilbake  :D :D

Men, det er det kun dere selv som bestemmer :rolleyes: ::).

Mulig jeg er litt naiv. Men, jeg synes faktisk det ikke er så mange "forumtroll" her. Om "trollene" kan synes å uttrykke seg noe tankeløst og dumt av og til, betyr det ikke nødvendigvis at de ønsker å lage faenskap og ødelegge forumet. Vi uttrykker oss forskjellig og tolker hvedrandre forskjellig. Det er i alle fall lurt å tenke seg litt om av og til, både som avsender og som mottaker.

 

Var jeg uklar nå?  :rolleyes: ::):rolleyes:

 

bjorni

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har så veldig mye med det å gjøre at man blir såret for ting her egentlig. Tror dette har mer å gjøre med om man vil bruke tiden sin her inne eller ikke. Noen ganger når man trykker uleste tråder her inne kan det være litt for mye tråder a la bensinpristråden osv. Bare min mening, og det er jo til slutt en selv som velger om man vil være her eller ikke.  ;) Jeg ombestemte meg, og lagde en ny konto med fullt navn. Vet jeg  selv også sikker har vært med å bidratt i det samme som jeg irriterer med over, men tenker forhåpentligvis litt mer over det jeg skriver når jeg nå står med fullt navn.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt naiv. Men, jeg synes faktisk det ikke er så mange "forumtroll" her. Om "trollene" kan synes å uttrykke seg noe tankeløst og dumt av og til, betyr det ikke nødvendigvis at de ønsker å lage faenskap og ødelegge forumet. Vi uttrykker oss forskjellig og tolker hvedrandre forskjellig. Det er i alle fall lurt å tenke seg litt om av og til, både som avsender og som mottaker.

 

Var jeg uklar nå?  :rolleyes: ::):rolleyes:

 

bjorni

 

enig, bra skrevet.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen karer!

Etter å ha vært i tenkeboksen er jeg omsider tilbake.

Ble virkelig møkklei her om dagen, og bestemte meg derfor at dette gidder jeg ikke mer.

Det har i grunnen vært få tråder som har engasjert meg i det siste. Og når endelig en tråd har vært inspirerende kan du ta deg f... på at noen få fucker den til. I de fleste tilfellene taper slike tråder seg...

Men som sagt... Jeg opptrådte vel så latterlig i det jeg trykket "Ctrl-Alt-Delete".

Det er rett å slett ikke veien å gå. Man må bare overse de diskusjonene og/eller brukerne man LAR SEG PROVOSERE av.

Når det kommer til stykket er man vel ikke helt stueren selv heller...

 

Hva moderatorer gjelder, tror jeg vi skal være forsiktige. Det er ikke vanskelig å moderere et forum ihjel. Det er "gammelkonkurrenten", FFN et klassisk eksempel på.

 

Til syvende og sist er Fluefiskesiden verdens beste forum. Og bedre blir det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere ombestemmer dere gutter, her trengs alle...  nå er det bare Andrè igjen ;)

 

Enig at man kan bli provosert og ha lyst til å drite i hele forumet, men skjønner liksom ikke helt vitsen med å slette kontoen. Er jo bare å la være å logge inn en stund, man vet jo at forum abstinensene kommer krypende etterhvert uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen karer!

Etter å ha vært i tenkeboksen er jeg omsider tilbake.

Ble virkelig møkklei her om dagen, og bestemte meg derfor at dette gidder jeg ikke mer.

Det har i grunnen vært få tråder som har engasjert meg i det siste. Og når endelig en tråd har vært inspirerende kan du ta deg f... på at noen få fucker den til. I de fleste tilfellene taper slike tråder seg...

Men som sagt... Jeg opptrådte vel så latterlig i det jeg trykket "Ctrl-Alt-Delete".

Det er rett å slett ikke veien å gå. Man må bare overse de diskusjonene og/eller brukerne man LAR SEG PROVOSERE av.

Når det kommer til stykket er man vel ikke helt stueren selv heller...

 

Hva moderatorer gjelder, tror jeg vi skal være forsiktige. Det er ikke vanskelig å moderere et forum ihjel. Det er "gammelkonkurrenten", FFN et klassisk eksempel på.

 

Til syvende og sist er Fluefiskesiden verdens beste forum. Og bedre blir det;-)

 

Velkommen til forumet Aurivilli, bra første innlegg  ;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å bli medlem på ffs først og fremst fordi jeg opplevde ffs som en side for imitasjonsfiske etter brunørret mens fluefiske.net (hvor jeg startet) var var etter mitt syn en side for sjøørret og laksefiske. Dette har endret seg veldig i mine øyne det siste året. Såpass ærlig skal jeg være.

Jeg synes at fluefiskesiden har nærmet seg mer og mer en side hvor fokuset på sjøørret, gjeddefiske og annet bare øker og øker til frustrasjon for meg og til glede for andre.

Jeg er på sett og vis enig med Terje her, for jeg ser også at sjø-fiske trådene for tiden er dominerende.

På den annen side så har jo forumet seksjoner for annet enn tørrfluefiske etter brunørret også, og det bør vi vel kanskje være glad for ?

At sjøfiske-gutta er mer ivrige på å poste innlegg enn oss brunørret-fanatikerne til tider får vi vel bare ta til etteretning, og prøve å bidra mer med det vi ønsker selv.

Selv om jeg syntes det er mest stas med ørret og røye selv, har jeg sans for gode artikler om annet fluefiske også.

Og de har det jo faktisk vært noen av . . .  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Godsmack, helt enig med deg. Skal man lese om noe som interesser så må man bidra selv, ikke sitte og vente og gnu. At sjøørrettrådene blir overdominert er vel strengt tatt ørretfiskernes egen skyld. Lenge siden nå at jeg har lest en tråd/diskusjon om ørretfiske som har interesert meg, bortsett fra alle de supre fluebindetrådene da selvfølgelig. :)

Jeg forøvrig setter stor pris på emner som omhandler alt fiske.. er ingen purist og mener det bør være plass til alle.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi har mye å hente bare på å holde tråder on-topic, har sett i gjennom noen tråder, og når vi først "går" off-topic er det vanskelig å få tråden tilbake på sporet. Det er jo lett å reagere på siste innlegg uten å spørre seg selv om det man reagerer på er en avsporing.  Her kan vi hente mye bare med å påminne hverandre på en hyggelig måte at vi er på vei ut på en aldri så liten bærtur, uten av noen er "overpoliti", noe vi også kan gjøre dersom det dukker opp innlegg som kan oppfattes direkte uhøflige og provoserende. Jeg synes at en "frisk" tone er engasjerende, men det er en grense, som av og til blir brutt.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid enig vedrørende off topic. Synes mang off topic tråder er bare morsomme, selv om det også har sklidd ut i en del. Noen friske og morsomme off topic tråder må vi ha ellers blir dette temmelig tamt, grått og upersonlig. Tror imidlertid det kan være greit å minne oss selv om at fluefiske er et lidenskap  - javel -, men ikke ta dette så inn i granskauen seriøst hele tiden. Skal vi bli en gjeng gamle gretne og bitre gubber alle sammen, som har våre egne ekte og verifiserte teorier på alt som har med fluefiske å gjøre?  Ja, det kan i hvert fall synes om om vi er på god vei. Akk og ve.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å bli medlem på ffs først og fremst fordi jeg opplevde ffs som en side for imitasjonsfiske etter brunørret mens fluefiske.net (hvor jeg startet) var var etter mitt syn en side for sjøørret og laksefiske. Dette har endret seg veldig i mine øyne det siste året. Såpass ærlig skal jeg være.

Jeg synes at fluefiskesiden har nærmet seg mer og mer en side hvor fokuset på sjøørret, gjeddefiske og annet bare øker og øker til frustrasjon for meg og til glede for andre.

Jeg er på sett og vis enig med Terje her, for jeg ser også at sjø-fiske trådene for tiden er dominerende.

På den annen side så har jo forumet seksjoner for annet enn tørrfluefiske etter brunørret også, og det bør vi vel kanskje være glad for ?

At sjøfiske-gutta er mer ivrige på å poste innlegg enn oss brunørret-fanatikerne til tider får vi vel bare ta til etteretning, og prøve å bidra mer med det vi ønsker selv.

Selv om jeg syntes det er mest stas med ørret og røye selv, har jeg sans for gode artikler om annet fluefiske også.

Og de har det jo faktisk vært noen av . . .  :)

 

En ærlig sak Terje, og jeg respekterer deg for det  :) :). Har vel bidratt mer på sjøsiden enn på innlandsiden selv, men det betyr ikke at innlandsiden er mindre interessang.  :o :o. Det er vel mer at jeg har "oppdaget" sjøsiden og finner dette fisket veldig facinerende. Og så har jeg fått noen nye gode venner der også da  :) :).

For min del skal jeg prøve å være litt mer bevisst dette  :) :). Jeg tror ikke sjøfiske gutta jeg kjenner har noe ønske om å fortrenge innlandsfiske innholdet. At sjøfiske delen er mer aktiv nå er vel kanskje mer et resultat av årstid. Her foregår jo fisket for fullt nå  :) :).

Forøvrig er jeg helt enig med Godsmack i det han skriver her. La oss løfte hverandre  :) :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg helt forstår kritikken av "sjøfiskerne" (som inkluderer meg selv) som noen har kommet med. Som mange andre har nevnt, det er opp til en selv hvilke tråder man finner interessante. Og det er da så enkelt som å klikke på "Ørretfiske" hver gang man er innom. Da unngår du glatt alt som har med annet enn ørretfiske å gjøre. Du MÅ ikke klikke på "nye innlegg" hver gang, selv om jeg vet at det er det enkleste.

 

Jeg har vært med siden starten av 3 fora nå og utviklingen har vært den samme på alle. Jo flere folk, desto større allsidighet og dessverre også flere tullinger som bruker slike fora til å eksponere deler av sin personlighet som ellers i hverdagen blir undertrykt. Allsidigheten er for min del varmt velkommen. Tullingene kan jeg være foruten, men det beste er å overse dem. La være å svare på innleggene deres, som det har blitt nevnt her, og de vil forsvinne av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hadde det ikke vvært for "fiske i sjøen" så hadde dette fora stått helt stille for tida......innlandsfisket er over for dette året....fluebindinga har iikke begynnt ennå for fullt monn......dette tar seg opp....garantert at det blir fres her.....takk til sjøgutta for at de holder foraet igang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg kan ikke si jeg helt forstår kritikken av "sjøfiskerne" (som inkluderer meg selv) som noen har kommet med. Som mange andre har nevnt, det er opp til en selv hvilke tråder man finner interessante. Og det er da så enkelt som å klikke på "Ørretfiske" hver gang man er innom. Da unngår du glatt alt som har med annet enn ørretfiske å gjøre. Du MÅ ikke klikke på "nye innlegg" hver gang, selv om jeg vet at det er det enkleste.

 

Jeg har vært med siden starten av 3 fora nå og utviklingen har vært den samme på alle. Jo flere folk, desto større allsidighet og dessverre også flere tullinger som bruker slike fora til å eksponere deler av sin personlighet som ellers i hverdagen blir undertrykt. Allsidigheten er for min del varmt velkommen. Tullingene kan jeg være foruten, men det beste er å overse dem. La være å svare på innleggene deres, som det har blitt nevnt her, og de vil forsvinne av seg selv.

 

Det har i allefall ikke kommet noen kritikk av sjøfiskerene i denne tråden så vidt jeg kan se.

Selv påpekte jeg bare at jeg synes fluefiskesiden har blitt mindre interessant for mitt vedkommende ved at jeg opplever at fokuset på ffs har flyttet seg

fra imitasjonsfiske til mer om saltvannsfiske men det er kun min subjektive oppfattning og ikke ment som en kritikk mot de som er opptatt av sjøfiske. Tvert i mot så har jeg full forståelse for at det er mange her inne som finner dette fiske interessant og at det er mange ressurspersoner som fronter sjørfiske er hevet over enhver tvil.

De gutta er særdeles dyktige i sitt fag!!!!!!!!!

 

Allsidighet på en fluefiskeside er bra, så får man bare tilpasse aktiviteten sin etter hva man finner interessant. Det at dette for meg gjør ffs mindre interessant enn tidligere er bare noe jeg må leve med. Shit happens :D :D

 

Skal vel noe til at det dukker opp en fluefiskeside kun for tørrfluepurister ;D ;D

 

Når Staffan sier:

hadde det ikke vvært for "fiske i sjøen" så hadde dette fora stått helt stille for tida

....så er jeg vel ikke helt enig i det. For ett års tid siden var det ikke mye om fiske i sjøen her (så vidt jeg kan huske) men det var plenty av tråder å delta i :)

men jeg henger meg allikevel på denne fra Staffan:

takk til sjøgutta for at de holder foraet igang!!!

.......for det har Staffan helt rett i :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uenig med Terje her.

 

Det var mer imitasjonsrelatert stoff i fjor, men for min egen del så føler jeg meg litt tom for temaer. Kanskje vi burde sparke litt liv i etnomologitrådene. Her kan det jo være et og annet å gripe tak i, både når det gjelder døgnfluer, vårfluer og diverse landinnsekter. Er det f.eks. noen som har fisket med gresshoppimitasjoner i Norge og fått fisk?  (osv.). 

 

PS! Synes også det er flott at sjøfiskerne er så aktive. Deres engasjement har t.o.m. klart å lure meg ut i fjæra i ny og ne.  ;)

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel her som i alle andre tema... Vi er forskjellige!! Selv er jeg enig i det Terje skriver, men det er vel for at vi ser fluefiske litt på samme måten (jeg er bare litt mere amatør enda ;-)..

 

Jeg ser ikke vitsen med å bruke fluestang etter sei, lyr, gjedde osv. (skal sies at jeg i ett svakt øyeblikk vurderte å bruke 7`er stanga mi til gjeddefiske, men det har jeg slått fra meg). Skal jeg fiske gjedde en eller annen dag, tar jeg jaggu med meg slukstanga.

Kommer nok ikke til å skje, men hvis jeg måtte hadde jeg nok tatt den. Ingen bekymringer om motvind, fluestørrelser, hvilken synkgrad jeg skulle bruke osv..osv.. Og sto gjedda 50 meter ut, var ikke det noe problem heller...

 

Med dagens lettspinnstenger i alle lengder og varianter, fireline uten noe som helst strekk osv..osv.. Vil jeg påstå at dette gir mere "direkte" kontakt med fisken enn med fluestang. Hva er forskjellen på å kaste ut noe glitter med fluestang kontra en sølvfarget sluk?

 

Det jeg syntes er direkte kontakt med fisken har ikke noe med stanga å gjøre. Det er å fiske på ett hode som stikker opp av vannet i ny og de  :)

 

Til slutt måååå jeg uttrykke at jeg ikke mener at mitt fiske er mere riktig enn noe annet. Prøver heller ikke kritisere de som gjør det på en annen måte enn meg (syntes bare det er rart  ;) ) Det er ett fritt land og takk gud for det!!

Ville bare få frem en forståelse for hvorfor akkurat jeg (PERSONLIG) ikke syntes fluefiske etter lyr, torsk osv. er interressant. Uten at jeg mener at de som bedriver dette er "rare".

 

Så etter mitt ego og mitt syn på fiske, er det for mye som ikke interresserer meg her inne. Men det lille som gjør det, er jeg veldig takknemlig for  :D

 

Jeg er her inne mest for å lære. Er rimelig nybegynner innen fluefiske og kan derfor bidra med lite selv. Derfor er det (som denne tråden på en måte omhandler) synd at ressurspersoner forsvinner. Og spesiellt folk som Andre Brun ol. som bidro med ting jeg interresserte meg for  :)

 

Og hvem vet. Om 5 til 10 år er kanskje jeg en av de som kan bidra mye her inne....  ;D

 

Og da det gjelder å melde seg ut, er ikke det noen fare. Føler jeg meg trakkasert, lei meg, mobbet ol. Tyr jeg ikke til sånne midler. Som den ekte finnskoging jeg er gjør jeg opp slike ting med knyttnevene  ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Vil jeg påstå at dette gir mere "direkte" kontakt med fisken enn med fluestang. Hva er forskjellen på å kaste ut noe glitter med fluestang kontra en sølvfarget sluk?

 

Litt OT, men ok: Kastet! Stian! Kastet!  Våren 1990 stod jeg på Kråkerøy og beskuet en sø-fisker som kastet med flue ved Puttesundbrua på Hvalerveien. Trodde kanskje det var Tore M. Nilsen her på forumet, men ettersom han stod innhyllet i en røysky og jeg har fått avklart at Tore ikke røyker, så må det ha vært en annen.  Uansett: Fasinasjonen over det elegante kastet gjorde meg til fluefisker. Imitasjoner, tørt osv. kom etterhvert.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Vil jeg påstå at dette gir mere "direkte" kontakt med fisken enn med fluestang. Hva er forskjellen på å kaste ut noe glitter med fluestang kontra en sølvfarget sluk?

 

Litt OT, men ok: Kastet! Stian! Kastet!  Våren 1990 stod jeg på Kråkerøy og beskuet en sø-fisker som kastet med flue ved Puttesundbrua på Hvalerveien. Trodde kanskje det var Tore M. Nilsen her på forumet, men ettersom han stod innhyllet i en røysky og jeg har fått avklart at Tore ikke røyker, så må det ha vært en annen.  Uansett: Fasinasjonen over det elegante kastet gjorde meg til fluefisker. Imitasjoner, tørt osv. kom etterhvert.  ;)

 

Den er god JB. Bra svar... Det er sånne svar jeg trenger for at min trangsynthet kanskje skal åpne seg litte grann  ;D

 

Viser bare at interessen/grunner til at vi driver med dette er forskjellig. Og bra er det  ;)

 

Selv ble jeg fasinert over nærheten til fisken da jeg fisker med flue, samt at utstyret er så lett i hånden Som tidligere sluk-/og meitefisker ble jeg rett og slett lei tung innsveiving, bunn-napp, store utstyrskofferter osv..osv..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant ikke en bedre tråd og poste dette i så here goes..

 

Klippet ut dette fra en større forum som jeg synes dere også bør ha når dere modererer:

 

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. En klage skal være begrunnet, være saklig og skal fremlegges i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender en klage.

 

Når dere modererer et innlegg/tråd legger dere ved denne teksten helt til slutt etter begrunnelsen for sletting/flytting/redigering etc

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...