Gå til innhold

Airflo 40 Plus


Anbefalte innlegg

Denn tråden blir langt ifra ødelagt ved at du får svar ;)

mange andre som lurer på det samme.

Fra Airflo 40+ ville jeg valgt #6  flyt/fast intermediate, int/synk3 og en int/synk7.

Da har du til det meste av ditt fiske med #6 utstyr i både ferskvann, sjø og ikke minst elv :)

Enda en line jeg skal anbefale deg, men det er ikke Airflo, men nevner det her likevel: Lee Wulff  "Predator".....3 meter intermediate spiss..... :D (fantastisk line til mye overflate nært fiske)

Skitt fiske....ingen har sagt at det ikke skulle være gøy å kaste også :D :D

 

Mvh

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gleder meg utrolig mye til airflo 40+ med klar tupp.

Til nå har linene mine vært over all forventning.

 

Nok engang kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor jeg aldri har testet dem før.

Det som skiller seg ut med min synk 3 vs mye andre jeg har prøvd er at skytelina

krøller seg minimalt selv i -7 :o

 

Og det er nesten unikt! Og jeg smiler :) Synk 7 har jeg bare prøvekastet, og det virker utrolig lettkasta selv med noe som synker som pokker. Kanskje jeg har blitt kvitt synk 7 komplekset med at alt som funker er "ræl" å kaste med? Det tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Airflo 40 pluss kun brukes til Sjøfiske? Eller kan man også fint bruke de til elvefiske til våren/sommeren?

 

Jeg har en 5#, har lyst på airflo etter å lest så mye godt om dem, hvor kan jeg kjøpe disse og bør jeg kjøpe klasse 5 eller 6 til en 5# stang?

 

DF

 

burde kjøpe klasse 5 tenker jeg..gogogo  8)  www.tacklebargains.co.uk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig!

Takk for tipsene:) Har bestilt meg 40+ED Wf Flyt og Flyt/s3 #6. Fant ikke de du snakket om:(

Hvor finner jeg disse?

 

 

Hei igjen :)

Smart! Spesielt synkelinen.....

 

jeg er opplest og vedtatt tilhenger av å kjøpe ting i Norge, siden min lokale forhandler gir meg mulighet til å prøve saker og ting, for så å kjøpe...trygt og godt.

Derfor ser dere blant andre at jeg prøver så godt jeg kan å spore folk flest til gode kjøp i utstyrsjungelen.

Det finnes selvsagt masse jeg ikke kjøper selv, eller prøver. Men de tingene jeg har særdeles gode erfaringer med SKAL videreformidles :D

 

Derfor anbefaler jeg deg selvsagt å kikke her:

http://www.aktiv.us/Nettbutikk/tabid/113/List/0/CategoryID/336/Category2ID/353/Level/3/Default.aspx?Category3=3.+Sn%c3%b8rer%2fFortomer%2fBacking&SortField=ProductName%2cProductName

 

At Guideline muliggjør et rikholding sortiment av Airflo 40+ for våre norske forhandlere er et pluss, derfor folkens: Kjøp norskt :D

Jeg må selvsagt legge til at jeg har pushet butikken for å føre en rekke av varene, heldigvis vet de hva kvalitet er :D og lytter som oftes ;D

 

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig!

Takk for tipsene:) Har bestilt meg 40+ED Wf Flyt og Flyt/s3 #6. Fant ikke de du snakket om:(

Hvor finner jeg disse?

 

 

Hei igjen :)

Smart! Spesielt synkelinen.....

 

jeg er opplest og vedtatt tilhenger av å kjøpe ting i Norge, siden min lokale forhandler gir meg mulighet til å prøve saker og ting, for så å kjøpe...trygt og godt.

Derfor ser dere blant andre at jeg prøver så godt jeg kan å spore folk flest til gode kjøp i utstyrsjungelen.

Det finnes selvsagt masse jeg ikke kjøper selv, eller prøver. Men de tingene jeg har særdeles gode erfaringer med SKAL videreformidles :D

 

Derfor anbefaler jeg deg selvsagt å kikke her:

http://www.aktiv.us/Nettbutikk/tabid/113/List/0/CategoryID/336/Category2ID/353/Level/3/Default.aspx?Category3=3.+Sn%c3%b8rer%2fFortomer%2fBacking&SortField=ProductName%2cProductName

 

At Guideline muliggjør et rikholding sortiment av Airflo 40+ for våre norske forhandlere er et pluss, derfor folkens: Kjøp norskt :D

Jeg må selvsagt legge til at jeg har pushet butikken for å føre en rekke av varene, heldigvis vet de hva kvalitet er :D og lytter som oftes ;D

 

Mvh

Stig

 

kjøper gjerne norskt! Men fant bare synk3, hvor får jeg kjøpt synk5 og synk7.

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner du også der....har alle varianter i butikken sin (mine egne erfaringer er helt klart best når det gjelder synk3/synk5/synk7)....og skaffer kjapt når tomme hyller.... ;)

I #5 finnes bare flyt, intermediate og synk3. Men fra #6 og oppover finnes også synk5 og 7!

OBS! Synk3, 5 og 7 har alle intermediate runningline, selv om det vanskelig lar seg lese fra Airflo sin egen info.

 

Det neste "vi" (flere enn meg :D) venter på nå er fast intermediate linen.(glassklar klump/flytende runningline)

Den er ikke i importørs sortiment ennå, men det jobbes iherdig med å få på plass til vinterfisket.

Dette er også en line jeg tenker mye på i forhold til mye av mitt innlandsørret fiske i #5 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Airflo 40 pluss kun brukes til Sjøfiske? Eller kan man også fint bruke de til elvefiske til våren/sommeren?

 

Jeg har en 5#, har lyst på airflo etter å lest så mye godt om dem, hvor kan jeg kjøpe disse og bør jeg kjøpe klasse 5 eller 6 til en 5# stang?

 

DF

 

Sorry for ikke å ha sett ditt spørsmål tidligere:

Du bestiller liner #5 for #5 stang......linene lader mer enn kjapt nok...tunge nok liner for å si det på en annen måte :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger man Synk 3,5 og 7? Spør fordi jeg er litt grønn på SØ-fiske.

 

Grunnet strøm i vannet?

 

DF

 

Ja, blant annet..der jeg fisker er ikke strømmen noe stress :P  jeg vil bare ned på bånn og fiske etter megatorsk  8) Dessuten trekker mye fisk ned mot dypere vannlag, da temperaturen i overflaten er mye kaldere enn nede mot dypet! Det er sært med synk 7, og du vil nok oppleve å miste en del fluer ;D du kan jo også bruke synk 3, men da må du vente lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger man Synk 3,5 og 7? Spør fordi jeg er litt grønn på SØ-fiske.

 

Grunnet strøm i vannet?

 

DF

 

Ja, blant annet..der jeg fisker er ikke strømmen noe stress :P  jeg vil bare ned på bånn og fiske etter megatorsk  8) Dessuten trekker mye fisk ned mot dypere vannlag, da temperaturen i overflaten er mye kaldere enn nede mot dypet! Det er sært med synk 7, og du vil nok oppleve å miste en del fluer ;D du kan jo også bruke synk 3, men da må du vente lenger :P

 

Takk takk, ang. megatorsk. Var noen som fikk en Torsk på 9,7kg i drammensfjorden for 2 uker siden :)

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjer sommersdagen etter ørret med mye sol og varmt i toppen....fisken dykker....men vi er jo på fisketur, så hvorfor vente til den kommer opp. :D

ned å frist den ;)

 

man trenger ikke fiske så dypt heller, bare trekke inn med en gang fluene lander i vannet det, så holder man seg i de øverste par metrene.....

uansett kjekt med litt ulike synke grader.

fast intermediate og synk3 og 5 tror jeg dekker de fleste ørret/sjøørret forhold.

Skal man likevel brådypt, og i raske elver, kan synk7 være kjekk å ha :)

 

Stig

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fast intermediate kommer til å havne i samlinga mi til neste år :D

 

og cold salt water #10 s7 er på ønskelisten og (det blir storfisk i sjøen lina ;D )

 

trodde bare cold saltwater kom i intermediate jeg...

 

står på www.flylines.com at den kommer i s7 og, men den må sikkert spasial bestilles, eller hur stig? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to 40+ i posten i går, flyt og synk3 til min Lpxe #6.

Prøvde de i dag på snøføre,og må si jeg fikk er bredt smil om munnen ja. Veldi behagelig å kaste med, spesiellt synk3-lina.

God kontroll på snøret og utrolige skyteegenskaper. Flytelina krøllet seg mer enn synkelina i kulden.

Gleder meg til å prøve den i varmegrader i stedet for i -16 grader som det var i dag..  :)

Snørene blir kanskje litt mer medgjørlige da..

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fast intermediate kommer til å havne i samlinga mi til neste år :D

 

og cold salt water #10 s7 er på ønskelisten og (det blir storfisk i sjøen lina ;D )

 

trodde bare cold saltwater kom i intermediate jeg...

 

står på www.flylines.com at den kommer i s7 og, men den må sikkert spasial bestilles, eller hur stig? ;D

 

Skal sette noen på saken :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Airflo 40 pluss kun brukes til Sjøfiske? Eller kan man også fint bruke de til elvefiske til våren/sommeren?

 

Jeg har en 5#, har lyst på airflo etter å lest så mye godt om dem, hvor kan jeg kjøpe disse og bør jeg kjøpe klasse 5 eller 6 til en 5# stang?

 

DF

 

Ser vel ikke at du har fått svar på spm.nr: 1...

Ja! Disse linene egner seg utmerket til elvefiske. De er vel laget for "ferskvannsfiske" da det finnes egne Saltwater-utgaver i de tyngste klassene...!?

Forty Plus er vel muligens det mest brukte snøret til enhånds laksefiske i mine nærmeste elver ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk testet det nye slow intermediate snøret mitt i helga. klasse 7.

Ble overrasket over hvor lettkastet dette snøre var, ingen problem å få fine lengder med dette snøret.

Nå blåste det en god del, så jeg har ikke fått testet dette under maksimale forhold, men må foreløpig si at dette er ett snøre jeg ikke har noen behov for å bytte ut med det første.

 

Snøret ligger rett under overflaten, dvs det synker ikke fort eller dypt, noe som passet utmerket i det området jeg fisket i helgen og der hvor jeg fisker oftest. Vurderer å skaffe meg ett fast intermediate av samme merke, evt kan jeg bruke en intermediate fortom for å komme litt lengre ned hvis behov.

 

takker for gode anbefalinger, flott med en side hvor folk deler av sin erfaring.

 

mvh

Kristian

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå da jeg endelig har fått satt FAst Intermediate linen i #5 og #6 på sneller, vært på bryggen til Aktiv å testet sakene i skikkelig ruskevær.....

Denne linen er så uendelig god å kaste at det rett og slett er artig. :D

 

Jeg er ingen fan av skyteklumper generelt sett, men har tidligere rost disse linene for en skikkelig "god følelse" å blindkaste med. Og så skyter det selvsagt j.... godt.

 

Fast intemediaten er utrolig stilig å bedrive vannkast med, for de som leiter etter line f.eks i elv.

Og jeg er ingen stor vannkaster, men føler jeg får masse gratis i denne linen.

 

Kappet #5 linen min ned til 35 meter, da jeg ikke føler behov for mer, ser sikkert aldri backing likevel....trodde jeg ;D ;D

 

Jeg opprettholder min soleklare anbefaling til å prøve ut denne linen (hint: Ikke mange igjen i første ladning som kom til landet ;)) Vet ikke når flere kommer vår vei.

 

Prøvde #6 linen på både #6 og #7 stang, gikk utmerket på begge.

#5 linen jeg denget ut idag ble foretatt med #6 stang..

 

Hva kan jeg mer si; "løp å kjøp"? JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå da jeg endelig har fått satt FAst Intermediate linen i #5 og #6 på sneller, vært på bryggen til Aktiv å testet sakene i skikkelig ruskevær.....

Denne linen er så uendelig god å kaste at det rett og slett er artig. :D

 

Jeg er ingen fan av skyteklumper generelt sett, men har tidligere rost disse linene for en skikkelig "god følelse" å blindkaste med. Og så skyter det selvsagt j.... godt.

 

Fast intemediaten er utrolig stilig å bedrive vannkast med, for de som leiter etter line f.eks i elv.

Og jeg er ingen stor vannkaster, men føler jeg får masse gratis i denne linen.

 

Kappet #5 linen min ned til 35 meter, da jeg ikke føler behov for mer, ser sikkert aldri backing likevel....trodde jeg ;D ;D

 

Jeg opprettholder min soleklare anbefaling til å prøve ut denne linen (hint: Ikke mange igjen i første ladning som kom til landet ;)) Vet ikke når flere kommer vår vei.

 

Prøvde #6 linen på både #6 og #7 stang, gikk utmerket på begge.

#5 linen jeg denget ut idag ble foretatt med #6 stang..

 

Hva kan jeg mer si; "løp å kjøp"? JA!

 

>:(;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå da jeg endelig har fått satt FAst Intermediate linen i #5 og #6 på sneller, vært på bryggen til Aktiv å testet sakene i skikkelig ruskevær.....

Denne linen er så uendelig god å kaste at det rett og slett er artig. :D

 

Jeg er ingen fan av skyteklumper generelt sett, men har tidligere rost disse linene for en skikkelig "god følelse" å blindkaste med. Og så skyter det selvsagt j.... godt.

 

Fast intemediaten er utrolig stilig å bedrive vannkast med, for de som leiter etter line f.eks i elv.

Og jeg er ingen stor vannkaster, men føler jeg får masse gratis i denne linen.

 

Kappet #5 linen min ned til 35 meter, da jeg ikke føler behov for mer, ser sikkert aldri backing likevel....trodde jeg ;D ;D

 

Jeg opprettholder min soleklare anbefaling til å prøve ut denne linen (hint: Ikke mange igjen i første ladning som kom til landet ;)) Vet ikke når flere kommer vår vei.

 

Prøvde #6 linen på både #6 og #7 stang, gikk utmerket på begge.

#5 linen jeg denget ut idag ble foretatt med #6 stang..

 

Hva kan jeg mer si; "løp å kjøp"? JA!

 

det akkurat noe slikt jeg ser etter nå til 5ern! :D men hvor fort synker denne "fast" intermediaten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...