Gå til innhold

Airflo 40 Plus


Anbefalte innlegg

Hei 40+ gutta… Har nå bestilt glassline synk sakte i klasse 6 + synk 5 i klasse 7.  ;D

Er litt usikker på om jeg skal holde meg til den klassen stengene har…  ??? ???eller gå en klasse ned?

Det er stenger med rask aksjon jeg har.

Er denne sena ok til fjellfiske i klasse 5 flyt. Kanskje noen skogsvann hvor det er litt trangt om plassen. Tenker på tørrflue fiske???  :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hmm, har 40+ i synk 7, så jeg kan kanskje ikke svare helt ordentlig her, for snøret lander nok ikke såpass brutalt i flyt som ddet gjør i synk 7, men vil tro at det blir litt voldsomt med dette snøret til fiske i små skogvann, hvertfall hvis det var tørt du hadde tenkt å fiske med...

Går fint det, bare bruk 40 m fortom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois

 

Fint om du nevner stenger her siden aksjoner og klassifiseringer varierer såpass mye. Tipper Stig vet om det passer tørrfluefiske. Jeg har en i klasse 5 til min 5 stang som jeg skal bruke i marka til nymfer og streamere. Dette er glasslina i extreme distance.

Har aldri testet 40+ i flyt, eneste jeg ikke har vært borti.(og expert) Synes ikke synk 5 føles unaturlig tung og det liker jeg godt.

Som jeg sa tidligere så synes jeg heller glasslina virket noe tung i klasse 7. ;) Tipper du vil bli fornøyd med synk 5 og intermediate hvertfall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 40+ gutta… Har nå bestilt glassline synk sakte i klasse 6 + synk 5 i klasse 7.  ;D

Er litt usikker på om jeg skal holde meg til den klassen stengene har…  ??? ???eller gå en klasse ned?

Det er stenger med rask aksjon jeg har.

Er denne sena ok til fjellfiske i klasse 5. Kanskje noen skogsvann hvor det er litt trangt om plassen. Tenker på tørrflue fiske???  :o

 

 

Jeg har med hell brukt en KLASSE UNDER i forhold til stang. (#5 LINE PÅ #6 STANG)

Med vi har forskjellige stenger og kasteteknikker...går så det suser i samme klasse, men for de av dere med en #6/7 stang, ville jeg gått for en #6 line. Som alle andre liner som produseres idag, er de på den litt tyngre siden av vektskal...tror jeg, føles ihvertfall slik.

 

Tørrfluelina har jeg bare prøvd en gang...ga den vekk etter 10 kast ;D

Vet ikke egentlig om irriterende minne hadde forsvunnet over tid....jeg er ikke tålmodig i forhold til flyteliner, siden jeg har ting som kommer av snellen mye penere enn Airflo 40plus flyt og slow intermediate.

Restene av linene er helt knall :)

 

SA GPX, SS Troughtfighter, Guideline Presentation.....gode liner for trange forhold og vannkast.

 

Wulff TT long belly, Highwater fra Guideline, Carron, er heller liner jeg ville sett på i forhold til generelt tørrfluefiske, både under trange og åpne forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for informasjon. :-\ Det var Guideline Presentation jeg faktisk lurte på til tørrfluefiske, hvor det er litt trangt. ;D Helt til jeg leste om 40+ i forumet. Så nå er jeg mye klokere…  ??? ???Tror jeg.

Presentation til tørt. 40 + i synk går fint i til fiske i klasse 5.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for informasjon. :-\ Det var Guideline Presentation jeg faktisk lurte på til tørrfluefiske, hvor det er litt trangt. ;D Helt til jeg leste om 40+ i forumet. Så nå er jeg mye klokere…  ??? ???Tror jeg.

Presentation til tørt. 40 + i synk går fint i til fiske i klasse 5.

 

 

 

Smell på med presentation til det fisket, det er smygfiske lina si med nesten ikke baksleng.

Grei å lære seg vannkast med også siden det lader stanga kjapt. Hvis du tenker på presentasjon så er nok WF å anbefale. Men til streamere etc så er jo 40+ ei flott line. (nå tok jeg ikke hardt i Henning) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute å prøvekastet fast intermediate line i klasse 7 på 6/7 stang, og kan bekrefte at det er en tung line. Kjentes bra på #8 stanga, så jeg tror man trygt kan si at de er litt underklassifisert disse linene. Vet ingenting om flytelinen men det er vel grunn til å tro at det samme gjelder der.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

bumper denne.

er ute etter et flyt/synk snøre. det sies mye godt om dette snøret ser jeg. er det noe sted og få fatt i det??

evt er det noen andre snører som kan anbefales? flyt/synk5 er ønskelig.

40+ synk 5 har intermediate skyteline, men ikke tvil engang hvis det ikke er et must å ha skytline som flyter.

hvis det er et must, så kan jeg anbefale deg teeny t-200. den er perfekt til 7er stenger.

jeg har begge liner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumper denne.

er ute etter et flyt/synk snøre. det sies mye godt om dette snøret ser jeg. er det noe sted og få fatt i det??

evt er det noen andre snører som kan anbefales? flyt/synk5 er ønskelig.

http://www.flue.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Nicco/Products/%22Airflo%2040%2B%22/SubProducts/%22Airflo%2040%2B-0001%22

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

40 plus linene er glimrende speyliner og

til mellomdistansefisking.

I motvind og lange kast (25m) syns jeg

det ikke slår over godt nok..

I tilegg syns jeg skytelinene(ridge)

er noe herk når det gjelder tangling.

Ofte det slår knut på seg selv..

Noen som prøvd dette enda?

http://www.airflofishing.com/productdetailinfowithoptions.cfm/fly-lines/airflo-forty-plus-expert-fly-line/75/no/46862

Samme prinsip bare lenger klump.

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

40 plus linene er glimrende speyliner og

til mellomdistansefisking.

I motvind og lange kast (25m) syns jeg

det ikke slår over godt nok..

I tilegg syns jeg skytelinene(ridge)

er noe herk når det gjelder tangling.

Ofte det slår knut på seg selv..

Noen som prøvd dette enda?

http://www.airflofishing.com/productdetailinfowithoptions.cfm/fly-lines/airflo-forty-plus-expert-fly-line/75/no/46862

Samme prinsip bare lenger klump.

Tight lines  Micke

skytelina på expert distance er overlegen den vanlige. den er litt tricky ved - grader, men så er de fleste andre liner og. ellers er jeg kjempe fornøyd med min, ved normale temp er det ingen problem med tangling/knuter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer at jeg er ute etter en line med flyt el intermediate skyteline og synk5 klump. :)

tror det blir 40+, og nå ser jeg at flue.no selger det ;D.

letet selv der igår, men fant det ikke gitt..rart..

men uansett så funka den linken. jeg fant, jeg fant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer at jeg er ute etter en line med flyt el intermediate skyteline og synk5 klump. :)

tror det blir 40+, og nå ser jeg at flue.no selger det ;D.

letet selv der igår, men fant det ikke gitt..rart..

men uansett så funka den linken. jeg fant, jeg fant ;)

husk å kjøpe 40+ expert distance, da slipper du mye banning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...