Gå til innhold

Airflo 40 Plus


Anbefalte innlegg

Ja, de lader godt...men presenterer flott likevel, det er ganske flott med et slikt snøre (ulikt mange andre typer i samme kategori)

 

Fisket med synk7 #8 på min Helios mid flex #8 idag, og det går jo så det griner.. ;D

Faktisk behagelig å kaste denne synkelinen også, ikke noe ubehagelig ved det i det hele tatt....annet enn meget kjapt oppspenn av stang...som bare gir et lite kick. Skal jo bare banke fluer langt pokker i voll likevel ;D ;D

 

Er meget fornøyd med syn3, synk5 og synk7 så langt.

Gleder meg nå til å stifte bekjentskap med "fast intermediate" glassklump i expert utgaven...det kan bli en avbalansert opplevelse det ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja, de lader godt...men presenterer flott likevel, det er ganske flott med et slikt snøre (ulikt mange andre typer i samme kategori)

 

Fisket med synk7 #8 på min Helios mid flex #8 idag, og det går jo så det griner.. ;D

Faktisk behagelig å kaste denne synkelinen også, ikke noe ubehagelig ved det i det hele tatt....annet enn meget kjapt oppspenn av stang...som bare gir et lite kick. Skal jo bare banke fluer langt pokker i voll likevel ;D ;D

 

Er meget fornøyd med syn3, synk5 og synk7 så langt.

Gleder meg nå til å stifte bekjentskap med "fast intermediate" glassklump i expert utgaven...det kan bli en avbalansert opplevelse det ;D ;D ;D

 

knall line er det. lastet litt i mellom eksamenlesinga utenfor skolen idag. kan ikke si at jeg har strukket fortommen på 30m kast før  ;D ;D ;D

og lærerne var imponerte og såg det ut som  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte ned i #7 på min  Sage SLT 10 fot #8. Fikk en Native Run 10 fot #8 i dag, på denne funket #8 så det grein. Nydelig stang må jeg bare si:)

 

 

Noen som har klumpvekten på 40+ i de forskjellige klassene?

 

Hei!

 

Mener å huske at flyt i #8 veide 21g og flyt i #7 veide 19.

 

Relativt tung i forhold til klassen med andre ord - noe som er vanlig for slike integrerte skyteklumper på over 30 fot. Faktisk på grensen til at det kan være verdt å prøve en lettere klasse ved overhodekasting med en ikke alt for stiv stang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg testet airflo 40 + #6 synk 7 ;D

ble testet på flatmark og skyteegenskapen lever helt klart opp til forventningene :)

dette er noe helt annet en det jeg har, og mye mer lettkasta.

ett par luftkast så svosssh :D

gleder meg til å teste det skikkelig ut, kanskje til helga.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har gjort en interesant oppdagelse idag...

Prøvde 40+ i synk 5 #7, til praktisk fiske,

men blev ikke helt kamerat med skytelinen :-[

Den skal ifølge embalagen flyte, men den synker

og setter seg fast i tang og slikt.. prøvde med

snørekurv,men det var heller ikke noen sukkse`

Tok derfor å kappet den og monterte opp med

varivas skyteline i 36pund og du verden for en

forskjell :o :o

Nå kan du vade å bare legge skytelinen direkte

i vannet å det går så det griner...

Tror ikke jeg kastet så ekstremt langt i fiskesituasjon før,

som med dette opplegget...

Sier ikke at alle skal gjøre slik, men ville bare peke på

at 40 plus gjør seg veldig gott som klump ;D

Tight lines  Micke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooops....da må det være en feil på pakken, ??? jeg har kjøpt disse linene nettopp fordi de har den geniale løsningen med intermediate skyteline og synk3/synk5 og synk7 klumper

Fisker i et meget kontrollert plan....fisker mega bra...

Jeg bruker Korg/bøtte på tur ved vading.

Kun på intermediate og flyt (selvsagt) er det flyte skyteliner.

 

Hvis det er flyteline egentlig, så synker de ihvertfall slik at de fungerer som intermediate, hvilket er fantastisk :D

Det samme har vel Outbound linene.

 

Men takk for tips okke som, Micke....det overrasker meg ikke at de funker selv som "klump"...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-[ :-[ :-[ :-[

Flause :-[ :-[ Skytelinen skal selvfølgelig

være interm. på synkelinene... Jeg har sett

på feil pakke.. sjekket den som er slowinterm klump :-[ :-[

 

Beklager så meget gutter.. var ikke meningen..

Var ikke meningen å sette deg i dålig lys Stig!!

 

Tight lines  Micke

 

Men Varivas-komboen funker vel fremdeles  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da ikke satt meg i noe lys, Micke.... :)

Hva som står på label, og hvordan ting er i virkeligheten, har vært forskjellig før ;D

Det viktigste er hva man er ute etter, og hvordan øsnket er at det skal fungere.....og nå har du jo også nettopp funnet ut at det er enda en fantastisk ting ved produktet :D

Kult, og bare bra at det opplyses om... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-[ :-[ :-[ :-[

Flause :-[ :-[ Skytelinen skal selvfølgelig

være interm. på synkelinene... Jeg har sett

på feil pakke.. sjekket den som er slowinterm klump :-[ :-[

 

Beklager så meget gutter.. var ikke meningen..

Var ikke meningen å sette deg i dålig lys Stig!!

 

Tight lines  Micke

 

Men Varivas-komboen funker vel fremdeles  ;)

 

Det skal jeg love deg at den gjør... Makan til kasteopplevelse..

Har og fått prøvd slowinterm. og den er sånn som jeg husket den ;D

Rå å speye med å skyter noe helt vanvittig..

Det som blir sagt tidligere i tråden om at det blir bare vas på lange

kast, stemmer ikke, men det er en litt spesiell teknik å kaste med dette...

Akkurat som med klump, så må det stoppe i snellen eller bremses ned

med dobbeltrekkhånden for å strekke ut fortommen.

Prøvde å sette på tullete lang fortom(6+m :P) og det blev vanskelig å komme

igang, men bare du fikk ut klumpen, så funka det som bare det!!!

Nydelige presentasjoner. Seff ikke sånn jeg fisker, men det gikk an ;D..

Favoritten min fortsatt er nok interm clear p.g.a at det synker akkurat

passe for de plassene jeg fisker...

 

For mitt fiske så vill jeg bruke flyt og interm. sånn som de er..

Men for synk 5 og 7 vill jeg bruke de som klumper (synk 3 har jeg ikke

interm. clear synker nesten like fort  :o)

 

Gleder meg til å prøve 40+expert..

Glemte å si til deg stig om skulle ha slowinterm. eller clear :-\

Det skal da være clear.. Beklager om det lager bry for deg..

 

Tight lines  Micke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gutter. Dette blir litt off topic, men hør. He he, når dere snakker om 40+ så kom jeg på en morsom practical joke som jeg skal ta på min gode venn og kameramann Odd  ;D når vi skal til Jurassic Lake/ Argentina i neste uke.

 

Først må jeg få si at Airflo 40+ er etter min mening et veldig bra snøre, så det er ikke poenget rundt det jeg skal fortelle. Men hør nå  :) (jeg vet at kameramann Odd ikke leser disse trådene, så jeg "letter meg" med å fortelle det her til den som vil lese :)

 

Vi har liksom funnet ut, en av kjempemange idéer til den nye filmen Ørretboms 4 - Jurassic Lake, at kameramann Odd skal ta en ørret på flue - i hvert fall prøve. Og vi skal bruke litt tid på det. Han har ei sekserstang han har fått av meg, og jeg har sagt til ham: "Ta med både snella og stanga, men jeg har også laget i stand ei snelle til deg som du skal bruke".

 

Alt bra så langt.

Men på akkurat den snella har jeg i all hemmelighet satt på et 40+ Fast Interm. snøre i klasse 7 - slik at det skal lade kjapt på #6- stanga hans, MEN jeg har bundet snøret rett på snella  ;D ;D Altså uten en eneste meter backing  ;D I Jurassic Lake er det en del regnbueørreter på 4-5 kilo som drar ut noe inn i helvete med backing, så det skal bli et så utrolig morsomt syn når hele greia banker i veien  ;D

Jeg skal alliere meg i hemmelighet med den andre kameramannen Espen slik at alt kommer på tape, og blir det vellykket, så kommer jeg til å le så lenge dagen er lang  ;D

 

He he, måtte bare få det ut  :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D He he, det er i grunnen ikke onskapsfullt, og i hvert fall ikke onskapsfullt ment, for jeg og Odd kjører så mange practical jokes på hverandre hele tiden, så det blir bare moro  :)

 

Og det morsomste blir å se Odd som holder igjen stanga og den (forhåpentligvis store) ørreten som butter noe inn i helvete imot. Jeg har noe Rio Extreme Tippet 25lb som jeg skal sette på for anledningen. Selv bruker jeg Fluoroflex og Fluoroflex Plus, men han må nå få de sterkeste sakene for anledningen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D He he, det er i grunnen ikke onskapsfullt, og i hvert fall ikke onskapsfullt ment, for jeg og Odd kjører så mange practical jokes på hverandre hele tiden, så det blir bare moro  :)

 

Og det morsomste blir å se Odd som holder igjen stanga og den (forhåpentligvis store) ørreten som butter noe inn i helvete imot. Jeg har noe Rio Extreme Tippet 25lb som jeg skal sette på for anledningen. Selv bruker jeg Fluoroflex og Fluoroflex Plus, men han må nå få de sterkeste sakene for anledningen  ;D

 

med en tippet som det, skal det nok et monster av en fisk til for å ryke den, så han skal nok slite lenge med den der stanga i henda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har potensial til å kunne bli hysterisk morsomt, men Airflo har angivelig hatt en del kvalitetsproblemer med skjøten mellom klump og skyteline på 40+ (og Depthfinder), så det er kanskje lurt å ikke bruke så sterk tippet at man risikerer at en 5 kilos blir svømmende rundt i Jurassic Lake med halve snøret på slep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser at Airflo 40+ er ett populert snøre:)

Kan noen tipse meg hva jeg skal prøve av disse snørene til min NativeRun 10`#6 (etter små laks)

Dere kan sende meg Pm, så ikke denne gode tråden blir ødelagt med svar til meg:)

Skal jeg velge 40+ Extreme Distance #6 flyt/synk3 el #7 flyt/synk3? el el el:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...