Gå til innhold

Tilbakemelding på de "nye" sidene..


Gjest Fiskefoss

Anbefalte innlegg

Gjest Fiskefoss

Hei,

 

Om jeg kan komme med tilbakemeldinger på de nye sidene deres, så savner jeg noe av "det gamle".

 

For det første likte jeg bedre oversikten over f.eks. fluer man kan binde, som f.eks. at de var kategorisert under "Tørrfluer", "Step by step", osv..

 

Dessuten så virker det ikke lenger å klikke på bildene for å forstørre, verken i Opera eller IE.

 

Er det bare jeg som ikke har oppfattet hvordan man bruker de nye sidene, elelr er det noe "fuzz"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nesten alle er steg for steg så jeg følte ikke helt for å gi det en egen kategori.

Det er bare litt ulikt format på noen. Du har helt rett at popup bildene ikke virker. Men vi skal forhåpentligvis få igang scriptet som styrer dem.

Jeg synes selv at det er litt stusselig med bare småbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskefoss

Etter ha saumfart sidene en gang til, så må jeg nok si meg enig. De fleste fluene er nok "steg for steg", ja, så det handler nok bare om at jeg blir vant til det nye.

 

Ellers er det fint å høre at dere er klar over "problemet" med forstørrede bilder, så jeg må vel bare ha litt mer tålmodighet med å vente til jeg atter kan zoome ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med små bilder stusset jeg også på, og så tok det litt tid før jeg fant igjen flueoppskriftmenyen, som før lå så elegant på høyresiden med en oversiktlig roll down.

 

For øvrig har sidene blitt nydelige, og forandring fryder virkelig. 

 

PS! Og du verden for en trafikk det er på forumet om dagen. Tidligere i kveld var 76 medlemmer pålogget og en haug gjester, tallet hos en konkurrerende side var litt under halvparten ;) 

 

Keep on. Long live FFS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fiskefoss

De småbildene det refereres til her, er nok de som ligger på enkelte sider som f.eks denne:

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=75:cdc-biot-dun&catid=34:dognfluer&Itemid=59

Disse virker ikke nå.

 

De "vanlige" småbildene som forumbrukerne legger inn, virker som før.  :)

 

Det er riktig! :)

 

Det er disse oppskriftfluene som f.eks. den siden du linket til, som jeg ikke får til å fungere. Som autodidakt fluebinder, synes jeg det var "kjekt" å kunne zoome inn på bildene og se detaljene nøyere. :)

 

Men, jeg finner nå en gang ut av det ennå, og jeg lærer meg også egne teknikker ut ifra egen "erfaring" (om man kan kalle det erfaring når jeg har bundet fluer kun et år..).

 

Forøvrig synes jeg dette forumet er lærerikt, da man finner svar på nesten alt mulig innen fluer, fiske, vann, og andre tips.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt sikkert klar over dette, men jeg savner enkelte av bindeoppskriftene med fortellinger om fluene. Noen mangler helt, mens andre mangler bilde. Var inne på vårflueseksjonen i går for å se litt på vårfluepupper og klekkere. Super emerging caddis mangler helt, mens det mangler bilde til grønn vårfluepuppe - og jeg har vel dumpet over flere tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt sikkert klar over dette, men jeg savner enkelte av bindeoppskriftene med fortellinger om fluene. Noen mangler helt, mens andre mangler bilde. Var inne på vårflueseksjonen i går for å se litt på vårfluepupper og klekkere. Super emerging caddis mangler helt, mens det mangler bilde til grønn vårfluepuppe - og jeg har vel dumpet over flere tilsvarende.

Ser du ikke bilder på denne: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=48:gronn-varfluepuppe&catid=35:varfluer&Itemid=60 ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt sikkert klar over dette, men jeg savner enkelte av bindeoppskriftene med fortellinger om fluene. Noen mangler helt, mens andre mangler bilde. Var inne på vårflueseksjonen i går for å se litt på vårfluepupper og klekkere. Super emerging caddis mangler helt, mens det mangler bilde til grønn vårfluepuppe - og jeg har vel dumpet over flere tilsvarende.

Ser du ikke bilder på denne: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=48:gronn-varfluepuppe&catid=35:varfluer&Itemid=60 ?

 

Ser dem i Firefox, men ikke i Explorer - så der ligger altså problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt slik ut:

 

Edit: Jeg har Explorer 6.0. Dersom noen får frem bildene av grønn vårfluepuppe med IE 6.0 så ligger problemet et annet sted.

 

Edit II: Personlig løser jeg det greit ettersom jeg stort sett bruker Firefox eller Opera, men det kan være greit å være klar over dette - dersom det er et browserproblem vel å merke.

post-2261-13949861075534_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt slik ut:

 

Edit: Jeg har Explorer 6.0. Dersom noen får frem bildene av grønn vårfluepuppe med IE 6.0 så ligger problemet et annet sted.

 

Edit II: Personlig løser jeg det greit ettersom jeg stort sett bruker Firefox eller Opera, men det kan være greit å være klar over dette - dersom det er et browserproblem vel å merke.

Jeg ser alt jeg, sjekka nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Innkommne meldinger forsvant fra toppen :rolleyes:

 

Nå står følgende igjen:

Vis uleste innlegg siden forrige besøk.

Vis nye svar på dine innlegg.

Total tid innlogget:

 

PM står nå bare på denne linja under Mine meldinger:

HOVEDSIDE HJELP SØK REDIGER PROFIL MINE MELDINGER KALENDER MEDLEMMER LOGG UT

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...