Gå til innhold

Årets tur etter sjøørreten...


Spenolsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Igjen Steffen...dette var drøy fisk ;D

 

Grattis også til Espen med knall flott fangst...1.5 kg fisk er jo ikke til å kimse av...spesielt ikke når mannen gjør smarte ting med fluevalg og presentasjon.

Kult. :)

 

Hehe takk for det ;D Men den ble dessverre kjapt glemt og nesten litt fortrengt så snart Steffen landet denne  :-\ Tipper de tok nymfen som en slags loppe eller noe. Har på følelsen av at det var slikt fisken plukket, da vi så store mengder fisk svømme rundt så sakte som en fisk klarer å svømme, langs tangbeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig fisk steffen, fikk hakeslepp når jeg hørte om storfangsten. :D

etter at jeg hørte om stor fisk og vrient fiske ble det bundet kulehode nymfer til sær sø ;)

selv har jeg holdt meg unna slik stor ekkel fisk og fisket på sotra-mygg-spisende brunørret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for det ;D Men den ble dessverre kjapt glemt og nesten litt fortrengt så snart Steffen landet denne  :-\ Tipper de tok nymfen som en slags loppe eller noe. Har på følelsen av at det var slikt fisken plukket, da vi så store mengder fisk svømme rundt så sakte som en fisk klarer å svømme, langs tangbeltet.

 

Var sjølv i samme området forige veke, tok sjølv 15 stk, men ingen so store som Steffen desverre;D ;D Men 2 av dei tok me og åpna for og sjå ka dei hadde stappa i seg, og da va berre reker og knøtt små tanglopper, og ein hareøre nymphe kan jo minne litt om det :)

 

Foresten Espen!! Knall rapport :D :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kjørte du denne fisken da? Var det mye igjen av backingen på 4'er snellen? :D

 

Tok ca. 15 minutter å få den opp. Ble ikke tatt på 4`eren hans dessverre, men #6. Utrolig nok var vel fisken aldri ute på backingen ??? Bare en masse kjappe 10 meters utras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4# stangen var vudert og ta med ut! jo faktisk. og nymfe på fortommen! grunnen til det er jo at meg og espen knekte jo den koden på fisk som bare svømte rundt og ikke ville ta streamere!

Men meg litt vetig tenking og gamle erfaringer ble det 6 stang og en tuuung tubeflue! koon formet kobbertube med fits tungsteinhode. Det var ett slit og kaste med. og 1 av 10 kast ble sleivkast, der fluen ofte traff vannflaten. fikk en del rare blikk  :P helt til beiste bare suuugde til seg fluen og ett høyt YES ble ropt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...