Gå til innhold

Microringer og fortom.


Anbefalte innlegg

hvorfor ringer? noen som kan fortelle meg fordelen.....sterkere eller raskere eller enklere?

Ringer spiser 0 mm fortom ved spissbytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe flink til å bruke dem, men kjøpte noen for en tid tilbake, og fordelen er jo som nevnt over, spiser ikke noe av den fortommen du allerede har på. En annen fordel er om du skal ha på en opphengerflue, så er det greit å knyte inn den i ringen også. Merket heller ikke noe til at det var noe ekstra der.

 

De jeg fikk fatt i solgte Erik Eikre om jeg ikke husker feil.

 

Fortomsmaterialet jeg har brukt i det siste har vært fra SA, og det er jeg kjempefornøyd med. Synes jeg får tilbake fluer som henger hist og her i langt større grad enn tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hvorfor ringer? noen som kan fortelle meg fordelen.....sterkere eller raskere eller enklere?

 

det har du rett i, men i mitt fortomssystem gjør det lite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke avskrive bruken av ringer, men syntes ikke det ble mindre fortomsknot med..

Synes også ringen ble litt forstyrrende på kastet.

Jeg bruker stort sett 12-15 ft. ferdigtapert fortom. Ikke av de tynneste... Denne taperer jeg ned en gang før jeg knyter på en spiss mellom 110 og 130 cm.

Vet ikke hvor liten ring jeg må ha uten at den påvirker spissen om jeg f.eks bruker 0,11 mm.

Stenzel-ringene jeg hadde var ikke brukbare....

Polyleadere trenger ikke være del av et eksempel. Det bruker jeg ikke om så noen kaster det etter meg :-)

 

Hvilke ringer, og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker polyleadere og for å slippe å skifte ut disse ustanselig..knyter jeg på en ring fra Siman i enden.  Med mine kasteferdigheter ville jeg uansett ikke ha merka om jeg knøt på en livbøye i enden. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste grunnen for meg til å bruke ring er dersom jeg ville skjøte 040 med 020

Kigurgknuten burde vel klare de to dimensjonene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Microringene som er å få kjøpt fra Erik Eikre har i hvert fall ikke grader eller skarpe kanter det jeg har opplevd. Men jeg har ikke brukt så mange av dem, men idéen er i og for seg veldig praktisk og fin. Og da særlig for å forhindre at hyppig spissbytte spiser av den taperte delen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...