Gå til innhold

Nytt Flyteringtreff under vulgata klekningene på Hadeland 27. og 28. juni


Morten M

Anbefalte innlegg

Nytt sommer treff - Flyteringtreff under vulgata klekningene på Hadeland… 27. og 28. juni 

 

Vi kommer nå til å arrangere flyteringstreff under vulgatafiske på Hadeland den 27. og 28. juni.

Flyteringtreffet egner seg både for nybegynneren og den videregående fluefisker som ønsker å prøve å bryte den magiske kilos grensen.

Under klekningene av vår største døgnflue i stille vann er det mye enklere å få ørret enn ellers på tørt. I forbindelse med vår treffet helgen etter 17. mai – kom det forespørsler om å lage et treff rett under vulgataklekkingene. Vannet ligger kun 1 ½ timers kjøring fra Oslo sentrum og som sakt her mulig å bryte den magiske kilosgrensen på flott brunørret.

For dere som ønsker det er det mulig å komme opp på fredag ettermiddag og overnatte til søndag i telt. 

Av hensyn til ønske om å opprettholde kvaliteten på fiskevannet vil det bli praktisert Catch & Release ”Fang & Slipp” under treffet. Men det er viktig å ta med godt drikke og god mat… 

Turen passer for ”alle” som ønsker å fiske i fra flytering. Det går an å kjøre helt frem.

 

Ellers til dere som har andre planer - God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Kim Schjerva

Kjempefint Morten. Blir jo en enda bedre sosial ramme om alle holder til i samme basecamp. Takk for bildene foresten ;D

 

Mvh Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der har du dem.

 

I mange av vannene jeg fisker i er det nesten umulig å få stor ørret får blekkene kommer under Vulgatafiske. Det som også er en ting som er viktig under Vulgatafiske, er etter 2 uker klekkninger. Er det mye enklere å ta fisk på både tørt og på vulgatanymfer...

 

Normalt tar man 80 % på nymf 20 % tørt. Hvis man ser det teoretisk. Den fisken jeg viste over på flyeren. tok jeg på en ledda nymfe. Da tok jeg 10 ørreter på tre timer. og 8 - 9 på mymf. og en på tørt. Men jeg fisket da etter en brantkant med planter.

Ellers så vaker det hardt i de områdene som det er skygge først. Ellers under blekkene. Mange forveksler disse vakene med karus og fisker ikke på fiskene. Et godt tips til dere som fisker i vann med karus.

 

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei til dere som ikke skal være med på fluefisketreffet i Rena.

 

Hvis der er noen som ønsker å bli med til neste helg. kam ta kontakt per mob: 92887830 i-løpet av uka eller sende en e-post.

 

Det ser ut til at det kan bli bra fiske. :)

 

Morten M

 

Vi kommer også med et treff i slutten av Sept. da blir det mye fisk på over 1 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere som ikke skal være med på fluefisketreffet i Rena.

 

Hvis der er noen som ønsker å bli med til neste helg. kam ta kontakt per mob: 92887830 i-løpet av uka eller sende en e-post.

 

Det ser ut til at det kan bli bra fiske. :)

 

Morten M

 

Vi kommer også med et treff i slutten av Sept. da blir det mye fisk på over 1 kilo :)

Hehe du lover stadig "gull og grønne skoger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover ikke det:)

 

Vi vurderer å avlyse hele stevnet i år. Men det ser ut til at det blir meget bra klekkninger. Kommer der i fra nå og klokken 2230 klekte det mengder av vulgata.

 

Ellers så - så blir det i alle fall et stevne i høst! Legger en del bilder ut om en 14 dagers tid:) Er på flyttefot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten.

 

Var innom å titta idag, tok en runde over hele hadeland :) Eneste sted det  var liv var "myrhølet" :) Det å love ting har du på ditt tørre,  er vel antagligvis det beste vannet på hele hadeland eller østlandet for den saks skyld. Fy faen for noen purker det går der. De som har lyst gjør det, de som ikke vet bedre blir hjemme og angrer.  Stillevann som jeg skjenner det er sjansespill, hvis jeg hadde mulighet ville jeg spilt poker akkurat her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Robban!

 

Ja det er greit der. men ikke nevn navn på Forumet:) Å det kommer til å  bli mye bedre der. i 2006 fikk vi kun 3 fisker å så maks 10 fisker vake. i dag er det mye fisk - å du vet størrelsen.

 

Men jeg ville ønsket at navn ikke nevnes på dette forumet. dette pga. det er meitefiskere som leser dette og de ønsker kun å ta. derfor har vi satt 3-5 fisker i år per dag. Samt det er forbudt å fiske i fra flytering unntatt på treffet.

 

Men Ja det blir bra... Veldig bra:) for oss som ønsker litt bedre enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Robban!

 

Ja det er greit der. men ikke nevn navn på Forumet:) Å det kommer til å  bli mye bedre der. i 2006 fikk vi kun 3 fisker å så maks 10 fisker vake. i dag er det mye fisk - å du vet størrelsen.

 

Men jeg ville ønsket at navn ikke nevnes på dette forumet. dette pga. det er meitefiskere som leser dette og de ønsker kun å ta. derfor har vi satt 3-5 fisker i år per dag. Samt det er forbudt å fiske i fra flytering unntatt på treffet.

 

Men Ja det blir bra... Veldig bra:) for oss som ønsker litt bedre enn andre steder.

 

Oki doki, endra :D Viste ikke at det var hemmelig, men ser fornuften i argumentet ditt, sorry. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker om det blir noe. Dette pga at det er få som melder sin intresse. Men Ja, hvis det blir!

 

Jobber med treffet i Sept. samt forbreder 2010. Da blir det - som sakt meget bra, mye stor fisk. Så de som ikke tar fisk over kiloen i sommer, bør ta seg en tur - det blir nok mange fisker over 1 kilo neste år. Men dog vil også vil det bli mange i sept.

 

Neste år vil det bli tre treff.

 

- Et helgen etter 17. mai

- Vulgatatreff samme helg som i år.

- Og et sept. treff.

 

Målet er da at alle får fisk over et kilo.

 

Ellers så vil jeg bli oppe på Hadeland i helgen - så hvis det er noen andre som er interesserte så får dere si i fra!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Robban!

 

Ja det er greit der. men ikke nevn navn på Forumet:) Å det kommer til å  bli mye bedre der. i 2006 fikk vi kun 3 fisker å så maks 10 fisker vake. i dag er det mye fisk - å du vet størrelsen.

 

Men jeg ville ønsket at navn ikke nevnes på dette forumet. dette pga. det er meitefiskere som leser dette og de ønsker kun å ta. derfor har vi satt 3-5 fisker i år per dag. Samt det er forbudt å fiske i fra flytering unntatt på treffet.

 

Men Ja det blir bra... Veldig bra:) for oss som ønsker litt bedre enn andre steder.

 

Oki doki, endra :D Viste ikke at det var hemmelig, men ser fornuften i argumentet ditt, sorry. :D

 

Ser ikke helt sammenhengen med ikke nevne navn og så arr. ett treff på ett av disse vannene.!

Mulig jeg misforstår ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...