Gå til innhold

Nytt Flyteringtreff under vulgata klekningene på Hadeland 27. og 28. juni


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest storfemti

Hvorfor skal jeg vite det og hvorfor så jævla aggressiv? Var bare et spørsmål, kjære vene :rolleyes:

 

Synes bare at slike ørreter bør få svømme videre, thats it. Så ta deg en bolle og ro deg ned er du snill :)

 

Edit: Pen fisk forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å gi en jævlig forbanna unødnvendig forklaring til "forumfiskerne". Så vi slipper et nytt hylekor.

I dette vannet har jeg og robban m. fl. fisket ca 20 kilosfisker i år, helt fra da isen gikk i Mai. Dette var den første som  bøta med livet, rett og slett fordi jeg tenkte å by familien på grilla ørret, noe som foregår 1 gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg vite det og hvorfor så jævla aggressiv? Var bare et spørsmål, kjære vene :rolleyes:

 

Synes bare at slike ørreter bør få svømme videre, thats it. Så ta deg en bolle og ro deg ned er du snill :)

Vet du hva.... her sitter jeg trøtt etter en flott fisketur som jeg er storfornøyd med.

Jeg er ikke i det minste forbannet. Jeg er bare ærlig. Og det jeg er ærlig med er at du ikke vet noe om omstendighetene rundt akkuratt denna fisken. Syntes derfor det er utrolig unødvendig med det surmaga innlegget med et  ???:( sånt bak. BASTA.

Hva du mener og har lest deg til her på forumet om å slippe ut ørreter etter gir jeg lang marsj i. En sånn kommentar hører ikke hjemme i en sånn tråd. Start heller en ny tråd om C&R som vi har hatt mer enn nok av.

Jeg har tatt mange ørreter i år rundt dette kaliberet, og denne er den første jeg har tatt livet av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lest meg fram til her på forumet? Så man kunne ikke fiske ørret før FFS ble opprettet da med andre ord, for jeg må jo ha lest det til meg her..

 

Var bare et spørsmål, beklager så mye for at du tolka den feil. Før det hele ender i slagsmål, trekker jeg meg ut. Og igjen, pen fisk. Grattis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nabotjernet! Som de satte fisk i for noen år siden!

 

Men i allefall det var en meget fin fisk! Gratulerer!

 

Iht. til det overnevnet tjernet - var oppe i det for noen uker siden. Så ikke noe var der. men har dere sett noe vak der i det siste! De bør jo nå ligge på 1,7 og oppover! Eller er det lite og ingen fisker igjen der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nabotjernet! Som de satte fisk i for noen år siden!

 

 

 

Nei, fisken vokser da ikke så fort  :) Vi snakker om et stykke unna sørover og til venstre innerst i ...  ;D ;D

Er helt meningsløst å spørre meg om hvor dette er på et åpent forum... Du kritiserte jo selv robban fordi han røpet hvilket vann bellyboat treffene dine er ved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om et settefiskvann eller, i.o.m. at det garanteres så stor fisk? Eller er dette en meget god og naturlig biotop? At det vokser blekker tyder ikke på at dette er et oksygenrikt vann, og dermed er det få inn og utos som igjen betyr at fisken ikke har gytemuligheter og mulighens har tilbrakt livet i en balje til den ble så stor at den var interessant å fiske på. Påstår ikke noe, men bare spør. For garantier om stor fisk sier meg ingenting om kvaliteten på fisket. Putvann hvor det settes ut storfisk er vel noe av det minst sjarmerende jeg vet om.

 

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om et settefiskvann eller, i.o.m. at det garanteres så stor fisk? Eller er dette en meget god og naturlig biotop? At det vokser blekker tyder ikke på at dette er et oksygenrikt vann, og dermed er det få inn og utos som igjen betyr at fisken ikke har gytemuligheter og mulighens har tilbrakt livet i en balje til den ble så stor at den var interessant å fiske på. Påstår ikke noe, men bare spør. For garantier om stor fisk sier meg ingenting om kvaliteten på fisket. Putvann hvor det settes ut storfisk er vel noe av det minst sjarmerende jeg vet om.

 

 

Jørn

Tja JB, for snakke for noen av de vanna på hadeland jeg kjenner til. Det er vel slik at fiskene blir satt ut når de er relativt små, dvs. 2-somrig. Som oftest er det ikke nok reproduseringsmuligheter, og vannet er avhenig av utsettinger. Hva så? Dette er jo det samme som de gjør i nordmarka, og der setter de faktisk ofte større fisk også. Skjønner ikke at man kan kalle dette put & take vann når ørreten får gå fritt mange år fra den er bitte liten. Da har du i så fall fisket i mange "put & take" vann i nordmarka ;)

 

Putvann hvor det settes ut storfisk er vel noe av det minst sjarmerende jeg vet om.

 

 

Tror jeg kan si ganske trygt at det hverken blir satt ut storfisk i Morten "sine" og i allefall garantert ikke i andre vann på Hadeland.

Morten kan helt sikkert bekrefte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om et settefiskvann eller, i.o.m. at det garanteres så stor fisk? Eller er dette en meget god og naturlig biotop? At det vokser blekker tyder ikke på at dette er et oksygenrikt vann, og dermed er det få inn og utos som igjen betyr at fisken ikke har gytemuligheter og mulighens har tilbrakt livet i en balje til den ble så stor at den var interessant å fiske på. Påstår ikke noe, men bare spør. For garantier om stor fisk sier meg ingenting om kvaliteten på fisket. Putvann hvor det settes ut storfisk er vel noe av det minst sjarmerende jeg vet om.

 

 

Jørn

Tja JB, for snakke for noen av de vanna på hadeland jeg kjenner til. Det er vel slik at fiskene blir satt ut når de er relativt små, dvs. 2-somrig. Som oftest er det ikke nok reproduseringsmuligheter, og vannet er avhenig av utsettinger. Hva så? Dette er jo det samme som de gjør i nordmarka, og der setter de faktisk ofte større fisk også. Skjønner ikke at man kan kalle dette put & take vann når ørreten får gå fritt mange år fra den er bitte liten. Da har du i så fall fisket i mange "put & take" vann i nordmarka ;)

Ening med deg der ørreten, her i sør er det også nesten sette fisk i alle vannene, settes da som regel ut som 2 sommringer.

heldigvis er det noen vann som klarer og reprodusere nå.

skjønner ikke helt offer folk klager på dette ??? er da vitterlig bedre og ha noe og fiske på en ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...