Gå til innhold

Skukkedals renna


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

Lars Lenth & Andres Fismen har vert der i alle de 3 filmene (tørrfluelandet 1,2 & 3). De oppgir fiskeplassene under dekknavn som nea og salta osv. Men ei elv som de fisker mye i i de tre filmene er skrukkedals renna. Er det noen her som hvet hvilke elv man refererer til når man sier skrukkedals renna?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Per Moen

Lars Lenth & Andres Fismen har vert der i alle de 3 filmene (tørrfluelandet 1,2 & 3). De oppgir fiskeplassene under dekknavn som nea og salta osv. Men ei elv som de fisker mye i i de tre filmene er skrukkedals renna. Er det noen her som hvet hvilke elv man refererer til når man sier skrukkedals renna?!

 

Hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Lenth & Andres Fismen har vert der i alle de 3 filmene (tørrfluelandet 1,2 & 3). De oppgir fiskeplassene under dekknavn som nea og salta osv. Men ei elv som de fisker mye i i de tre filmene er skrukkedals renna. Er det noen her som hvet hvilke elv man refererer til når man sier skrukkedals renna?!

 

Hmmmm

Baaaare fortsett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Lenth & Andres Fismen har vert der i alle de 3 filmene (tørrfluelandet 1,2 & 3). De oppgir fiskeplassene under dekknavn som nea og salta osv. Men ei elv som de fisker mye i i de tre filmene er skrukkedals renna. Er det noen her som hvet hvilke elv man refererer til når man sier skrukkedals renna?!

 

Nea, så fisker de vel faktisk i Nea og Tya.

 

Skrukkedalsrenna ligger innerst i Skrapdalen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tar du nok feil i at de fisker der i alle filmene. For det andre er nok ikke Nea et dekknavn... hehe.

 

Salta er heller ikke et dekknavn for Skrukka, men for (.......)

 

Året etter den TF1 kom ut var Skrukka full av folk, regner med det har roet seg nå. Er temmelig sikker på at ingen vil si hva denne elva heter på kartet. Man kan ikke få alt lagt i hendene som ung fluefisker.

Let etter gode elver selv. Det er halve sjarmen.

 

MEN, siden du er en snill gutt kan jeg røpe at Skrukka heter Akerselva på ordentlig. Du får spørre Oslolosen om guiding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har det ikke roa seg og elva er bortimot ufiskbar fremdeles, om man ikke er av typen som koser seg mest når det er masse skrålende skrytende sjølgode fluefisker i kø. Det er veldig trist. Håper vi kan ha en nettkultur hvor vi ikke navngir fiskeplasser. Jeg oppfordrer i hvertfall til fortsatt selvjustis på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tar du nok feil i at de fisker der i alle filmene. For det andre er nok ikke Nea et dekknavn... hehe.

 

Salta er heller ikke et dekknavn for Skrukka, men for (.......)

 

Året etter den TF1 kom ut var Skrukka full av folk, regner med det har roet seg nå. Er temmelig sikker på at ingen vil si hva denne elva heter på kartet. Man kan ikke få alt lagt i hendene som ung fluefisker.

Let etter gode elver selv. Det er halve sjarmen.

 

MEN, siden du er en snill gutt kan jeg røpe at Skrukka heter Akerselva på ordentlig. Du får spørre Oslolosen om guiding.

 

Kjangsen for at en av moderatorene på dette forumet avslører navnet på skrukkedals renna, er den samme som at det er en fiskecamp på månen

 

Jeg får vel fortsette og lete på nett og www.norgeibilder.no

 

og salta er dekknavnet på elva mi, forbannet være kameravinklene som avslørte plassen  :'(

 

Og hvis det er noen her som får lyst, så kan de avsløre det ekte navnet på PM. Jeg lover dyrt og hellig om å holde kjeft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tar du nok feil i at de fisker der i alle filmene. For det andre er nok ikke Nea et dekknavn... hehe.

 

Salta er heller ikke et dekknavn for Skrukka, men for (.......)

 

Året etter den TF1 kom ut var Skrukka full av folk, regner med det har roet seg nå. Er temmelig sikker på at ingen vil si hva denne elva heter på kartet. Man kan ikke få alt lagt i hendene som ung fluefisker.

Let etter gode elver selv. Det er halve sjarmen.

 

MEN, siden du er en snill gutt kan jeg røpe at Skrukka heter Akerselva på ordentlig. Du får spørre Oslolosen om guiding.

 

Kjangsen for at en av moderatorene på dette forumet avslører navnet på skrukkedals renna, er den samme som at det er en fiskecamp på månen

 

Jeg får vel fortsette og lete på nett og www.norgeibilder.no

 

og salta er dekknavnet på elva mi, forbannet være kameravinklene som avslørte plassen  :'(

 

Og hvis det er noen her som får lyst, så kan de avsløre det ekte navnet på PM. Jeg lover dyrt og hellig om å holde kjeft ;)

 

tror ikke det er moderatorene som vil avsløre noe. og jeg vil tro at de fleste medlemmene (som er aktive) vil ikke avsløre info. MEN det finnes mange som er medlemmer på dette forumet som kun ser etter info om plasser, og de trenger ikke være fluefiskere en gang...

 

derfor er de fleste nøye med hva de legger ut av navn på plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hemmeligholdelse har nøyaktig samme effekt som "Fiske forbudt"-skilt.

 

"Alle" fiske der og ingen tar vare på det før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligholdelse har nøyaktig samme effekt som "Fiske forbudt"-skilt.

 

"Alle" fiske der og ingen tar vare på det før det er for sent.

 

Det er jo et godt poeng?

 

Har det blitt værre i Nea/Tya hvor de gikk ut med navnet enn det ble i Skrukka?

 

Beste hadde vært en skikkelig forvaltning med baglimit og maksmål i mange flere elver. Tenk dere maksmål på 40 cm i hele Glommavassdraget, og stopp av garnfiske i innsjøene. Da hadde det blitt mange kilosfisker i utrolig mange flotte elver etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hemmeligholdelse har nøyaktig samme effekt som "Fiske forbudt"-skilt.

 

"Alle" fiske der og ingen tar vare på det før det er for sent.

 

Det er jo et godt poeng?

 

Har det blitt værre i Nea/Tya hvor de gikk ut med navnet enn det ble i Skrukka?

 

Beste hadde vært en skikkelig forvaltning med baglimit og maksmål i mange flere elver. Tenk dere maksmål på 40 cm i hele Glommavassdraget, og stopp av garnfiske i innsjøene. Da hadde det blitt mange kilosfisker i utrolig mange flotte elver etter noen år.

 

Har hørt at det aldri har vært så dårlig i Nea som det er nå, så jeg tror det slo negativt ut. Prisene har også gått kraftig opp etter TFL 3 >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dessverre har det ikke roa seg og elva er bortimot ufiskbar fremdeles, om man ikke er av typen som koser seg mest når det er masse skrålende skrytende sjølgode fluefisker i kø. Det er veldig trist. Håper vi kan ha en nettkultur hvor vi ikke navngir fiskeplasser. Jeg oppfordrer i hvertfall til fortsatt selvjustis på dette området.

 

det vil alltid være slik Andreas......internettet tar livet av de hemlige plassene våres.....har fått kritikk for å markedsføre Rena og Barduelva, dette gjør jeg fordi disse elvene er utsatt for utidigheter av forsvaret og krafteier......jo større økonomisk verdi disse elvene får for lokalmiljøene jo større mulighet er det for at bygdenes innbyggere begynner å hegne om sin ressurs "elva", en person som velger å bruke tid ved slike "urbane" elver legger igjen mye penger iløpet av den uka besøket varer....og ofte er det pengene som skal til for at de går i forsvar mot de negative kreftene.......mine hemmlige steder....nei de får du aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det er alltid noen som ikke klarer å la være å si A (Jeg vet om et sted...) og dermed er det igang. "Alle" må bare finne ut hvor dette er og de første som finner du sier at "jeg vet noe som du ikke vet" (bare se på denne siden f.eks.) og det gjør ikke akkurat saken lettere. Plutselig vet alle noe som ingen andre vet og så er hele gresshoppesvermen på samme sted frem til det er ødelagt og noen sier en ny A. Tilbake ligger et vassdrag som knapt klarer seg, men som får førstehjelp fra lokale ildsjeler som så det for sent fordi det var jo "hemmelig" og ingen trengte spesielle regler eller oppsyn. Man kan jo ikke ansette oppsyn eller sette igang kultiveringstiltak i noe som ingen vet om...

 

Jo flere alternativer vi har, jo mindre kø trenger vi i stå i! Står vi fortsatt i kø da så er det fordi vi vil det. Men det blir vel litt som i alpint: Ingen vits å kjøre i bakken i Hol når man kan vise frem skia i Hemsedal. Selv om bakkene er bra i Hol også. Men holder vi "sneipesletta" "hemmelig" for folket så er den oppkjørt før kl. 09.15 samme dag som nysnøen har falt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i fjor sommer.. :)

Vi møtte kun to andre fiskere... :) Da vi var der klekket det masse danica, noe jeg ikke hadde imitasjoner av i noen stadier.. Ble veldig vanskelig å få fisken til å ta da.. :-\

regner med du var der med din far, og at han hadde skrinet fult!! men ville ikke dele ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i fjor sommer.. :)

Vi møtte kun to andre fiskere... :) Da vi var der klekket det masse danica, noe jeg ikke hadde imitasjoner av i noen stadier.. Ble veldig vanskelig å få fisken til å ta da.. :-\

regner med du var der med din far, og at han hadde skrinet fult!! men ville ikke dele ;D ;D

 

Ja var med min far :).. Blir nok litt langt å sykle det så :P. Men Han hadde heller ikke så god utrustning faktisk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...