Gå til innhold

Stangrasisme


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Jeg har flere stenger, sneller, snører, fluebindingsmaterialer, vadebukser, vadejakker, vester etc etc etc....enn jeg strengt tatt trenger.

 

Jeg bor i en liten leilighet, har gamle møbler, gammal tv, helt greit stereoanlegg, en god del cd plater og ikke stort mer enn det.

Jeg har forresten en forholdsvis ny bil som passer godt til et fluefiskeliv.

 

Kunne jeg klart meg med færre stenger, sneller etc..... svaret er helt klart JA.....MEN, det er et stort MEN...... fluefiske er ikke en hobby, men for meg

er fluefiske det som gir livet mening. Hadde jeg hatt muligheten økonomisk så hadde jeg garantert vært ørretboms på heltid, om det er det ingen tvil.

 

DERFOR:

.... gir det meg stor glede å kjøpe en ny stang, snelle, snøre etc når jeg føler jeg har råd til det....

Jeg har ingen kjerring og unger, og kan tillate meg å bruke min økonomi på det jeg har lyst til.

 

Der andre kjøper en sofa fra Skeidar til 30000 har jeg lagt et pledd i den litt slitne sofa`n...... funker som faen det, og jeg kan bestille meg en glassfiberstang

fra McFarland i stedet for.

Der andre kjøper sølvtøy og gullsmykker, kjøper jeg en Ari T. Hart til 6000 kroner når jeg har spart lenge nok til å få det til.

 

Kort Sagt:

Fluefiske er en livsstil eller muligens en sykdom.....vet ikke helt :D... og  diagnosen jeg har fått er livstidsbasert og noe jeg må leve med, så derfor kommer jeg til å fortsette å prioritere fluefiskeutstyr uavhengig av om stanga eller snella er en toppmoddell eller ikke, så lenge jeg vil ha den, liker den og har råd til den.

Doctors orders!!!!!!!!! ;D

 

Det hele dreier seg om prioriteringer for min del iallefall. Fluefiske er og blir mitt liv, da kjøper jeg akkurat det jeg føler jeg har råd til :D

 

Terje!

 

Hei,Terje.

Dette innlegget viser jo at du er BOHEM,også uten 5000 innlegg. ;)

Ærbødigst,Rodswinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja, Terje lister greit opp prioriteringer.

Egentlig har jeg lyst å være som ham...men moren til mine barn drar meg andre retninger....

Er det kanskje også derfor jeg fisker med synkende fluer?

Tidsklemma?

 

 

Stig

 

For og skaffe middagen raskere mener du stig? ;);D

 

kan ikke nekte for att synkende fluer ikke er effektivt nei, skulle ønske jeg var knallhard på fiske med synkende fluer selv jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...middagen er raskest kjøpt på butikken.

Men til fjells svømmer middagen rundt i vannet og gjør seg rød og delikat for oss øldrikkende og bålbrennede sultne karer.

Og den fanges dessverre ofte på vått...dvs, med rett utstyr blir selv det gøy ;)

Aha...der sa jeg jo det selv...stangrasismen min handler sannsynligvis om hvor fin en stang er å fange fisk på...ikke nædvendigvis hvor langt den kaster....de kaster jo hele liner alle sammen disse dager uansett :)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...