Gå til innhold

Stangrasisme


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

:D;D

 

Nå blei det liv ja.

 

Har forresten hatt ett HiLevel produkt en gang i tiden. Var ei storspolesnelle som kom rett etter at patenten til Danielsson gikk ut. Den hadde 4 hjulopphengspunkter i stedenfor loop/danielssons 3. Værste søppelproduktet jeg noen gang har vært borti!!! Kommer ikke til å ta i HiLevel produkter med ildtang en gang så sånn er det med den saken  :rolleyes:

 

G

 

fjernstyrt møkkgreip er rette ordet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Bare for å få en slutt på allt dette våset ;)

Vangen har selvfølgelig den beste stanga.

Den gjør som den får beskjed om ( noen ganger litt rare beskjeder også )

Men den er som en god jakthund. Bringer byttet hjem ;D

 

Når dette nå er konstantert regner jeg med at denne tråden opphører he he......

 

Det stemmer at jeg har den beste stanga ja:) å det er som Erot sier, en Guideline LPXe #5 ;D

 

hehe helt riktig...bra vi er enige om den saken :D 

 

mener og huske att LPXe #5 ble best i test i alt om fiske fpr noen mnd siden også...sånn ere bare...noen er bra...noen er er best :D

 

 

Med tanke på at den ene testeren er Guideline "entusiast" er jo det ei bombe?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

NEI :) Forresten ingen beskyldning, bare en konstantering. Har full respekt for vedkommende tester, men det er lett å bli MINDRE objektiv i noen tilfeller. Dette vet jeg fra meg selv også :) Off topic, og jeg slutter NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPXe gjør det bra endre steder også den. Utvilsom ei bra stang uansett  ;)  http://www.nordic-outdoor.no/AF-2008/home/omtaler-tester/Rod-TestHG.pdf

Ser den kommer litt dårligere ut en ZXL på preformance, men scorer høyere pga prisen. dvs, er ikke penger så nøye, så er det en annen stang  i testen som er bedre alternativ ;)

Men totalt sett, så kommer den best ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPXe gjør det bra endre steder også den. Utvilsom ei bra stang uansett  ;)  http://www.nordic-outdoor.no/AF-2008/home/omtaler-tester/Rod-TestHG.pdf

Ser den kommer litt dårligere ut en ZXL på preformance, men scorer høyere pga prisen. dvs, er ikke penger så nøye, så er det en annen stang  i testen som er bedre alternativ ;)

Men totalt sett, så kommer den best ut :D

 

irriterer meg att jeg ikke finner igjen det bladet :-[

 

hvem kom dårligst ut igjen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker grønne stenger jeg, og de litt lyse blå. Røde og gule synes jeg er pyton. Svarte har jeg ingen erfaring med, heller ikke lyse gule med mørke flekker, selv om de siste høres litt spennende ut. Men det er kanskje ikke fargen på stengene som teller? Synes svaret til Ængler; Har over 40 stenger. Den beste er den jeg velger å bruke der og da. Så enkelt er det. er helt genialt, det er som å spørre en meteorolog om hvilket vær han liker :D :D det været som er nå selvfølgelig riktig svar. Det er utrolig mye RØL som kan sies når man ikke har noe viktig å diskutere.

 

Jens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPXe gjør det bra endre steder også den. Utvilsom ei bra stang uansett  ;)  http://www.nordic-outdoor.no/AF-2008/home/omtaler-tester/Rod-TestHG.pdf

her ligger linken jeg refferer til.

 

Det var den det ja....den andre testen den ble best i test...huff går helt i surr for meg med alle de testene den har vært kåret best i test i :D tssss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor, hva med denne testen http://www.rackelhanen.se/eng/10359.htm ? Like lite å bry seg om som alle andre tester?

Vi var fire kompiser på fisketur i forrige uke, der vi stilte med følgende utstyr; G.Loomis GLX HLS #6, Orvis Zero Graivty #5, Sage VT2 #, Sage VT2 #4, Pool (ett eller annet) #5, Edge (også ette eller annet) #5, alle stenger 9'. Vi er fra noe over middels til litt under middels til å kaste. Vi konsentrerte oss føst og fremst om lengdekast og ikke presentasjon. Alle kastet med alle stenger og til vår stor overraskelse skilte det kun 2 til 3 meter mellom de presumtivt mest langkastede stengene og de dårligste for hver av kasterne. Ut fra dette konkluderte vi med at det er først og fremst mannen og ikke stanga som kaster. I motvind var derimot forskjellene betydelig større, slike forhold skilte mer. For de fleste av oss som fisker 10 til 30 dager i året og som har fluefiske som hobby og ikke altoppslukende lidenskap, er bortkastet å bruke 6 til 7 lapper på ei fluestang. Kjøp heller en firer og en sekser, eller en treer og en femmer, for å ha noe til varierende forhold, var vår konklusjon. Gleden ved fluefiske er så vist ikke proposjonalt med antall stenger i skapet.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dyrt = stooor fisk! ;D Selv så har jeg mange stenger men ingen overskrider 5000, kansje det er derfor jeg bare får middels store fisker.

For vad gjör man når man kommer til elva i fört simms vader sko till 3000, orvis vadere til 7000, vader jakke til 4500, vest til 2500,

stang til 10.000 og sist men ikke minst en snelle som kan stoppe ett lokomotiv til 7000.

 

Så kommer det en jyppling ned med en glassfiber stang med tillhörende snelle og snöre som han/hun har fått av bestefar, pvc stövel vadere fra clas olsson, vest som var på tilbud på sports butikken og en stor filt hatt på hue.

 

vi ser på han/hun opp og ner og konluderer med att han/hun får ingen fisk i hvertfall ikke med det utstyret ho ho.

 

Men så begyner den jyppling å dra en masse fisk :o for en frekkas og for en kattastrofe, til slutt så roper vi vad har du for flue.

Tja det er en variant på supepuppa som jeg har bindi själ med grå, svart kropp og blu dun hakkel funker som juling den her tiden på året.

Vi leter febrilt igjenom alle 10 flue eskene men ingen gammal superpuppa med grå/svart kropp å finne der så vad gjör man da?

Går sluköra hjem eller gjör ett bål koker kaffe å ber jyppling komme å sette seg (så ha/hun ikke kroker alle fiska der ute) og forteller noen gammal skröne om att jeg har fått en masssseee fisker her på minst 5 kilo og ikke nok med det alt var mye bedre för

IKKE SANT  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt = stooor fisk! ;D Selv så har jeg mange stenger men ingen overskrider 5000, kansje det er derfor jeg bare får middels store fisker.

For vad gjör man når man kommer til elva i fört simms vader sko till 3000, orvis vadere til 7000, vader jakke til 4500, vest til 2500,

stang til 10.000 og sist men ikke minst en snelle som kan stoppe ett lokomotiv til 7000.

 

Så kommer det en jyppling ned med en glassfiber stang med tillhörende snelle og snöre som han/hun har fått av bestefar, pvc stövel vadere fra clas olsson, vest som var på tilbud på sports butikken og en stor filt hatt på hue.

 

vi ser på han/hun opp og ner og konluderer med att han/hun får ingen fisk i hvertfall ikke med det utstyret ho ho.

 

Men så begyner den jyppling å dra en masse fisk :o for en frekkas og for en kattastrofe, til slutt så roper vi vad har du for flue.

Tja det er en variant på supepuppa som jeg har bindi själ med grå, svart kropp og blu dun hakkel funker som juling den her tiden på året.

Vi leter febrilt igjenom alle 10 flue eskene men ingen gammal superpuppa med grå/svart kropp å finne der så vad gjör man da?

Går sluköra hjem eller gjör ett bål koker kaffe å ber jyppling komme å sette seg (så ha/hun ikke kroker alle fiska der ute) og forteller noen gammal skröne om att jeg har fått en masssseee fisker her på minst 5 kilo og ikke nok med det alt var mye bedre för

IKKE SANT  ???

Nei!! Du inntar en ovenfra og ned holdning og forteller han på en nedlatende måte at dette ikke er din greie og at han vil ettervært forstå at det ikke handler om å få mest fisk. Du sier at man ikke fisker med tilfeldige fluer. Du sier at du gjorde slikt før i tiden og at du hadde satt stor pris på om ikke han kunne dra et annet sted å fiske siden han ikke helt passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt = stooor fisk! ;D Selv så har jeg mange stenger men ingen overskrider 5000, kansje det er derfor jeg bare får middels store fisker.

For vad gjör man når man kommer til elva i fört simms vader sko till 3000, orvis vadere til 7000, vader jakke til 4500, vest til 2500,

stang til 10.000 og sist men ikke minst en snelle som kan stoppe ett lokomotiv til 7000.

 

Så kommer det en jyppling ned med en glassfiber stang med tillhörende snelle og snöre som han/hun har fått av bestefar, pvc stövel vadere fra clas olsson, vest som var på tilbud på sports butikken og en stor filt hatt på hue.

 

vi ser på han/hun opp og ner og konluderer med att han/hun får ingen fisk i hvertfall ikke med det utstyret ho ho.

 

Men så begyner den jyppling å dra en masse fisk :o for en frekkas og for en kattastrofe, til slutt så roper vi vad har du for flue.

Tja det er en variant på supepuppa som jeg har bindi själ med grå, svart kropp og blu dun hakkel funker som juling den her tiden på året.

Vi leter febrilt igjenom alle 10 flue eskene men ingen gammal superpuppa med grå/svart kropp å finne der så vad gjör man da?

Går sluköra hjem eller gjör ett bål koker kaffe å ber jyppling komme å sette seg (så ha/hun ikke kroker alle fiska der ute) og forteller noen gammal skröne om att jeg har fått en masssseee fisker her på minst 5 kilo og ikke nok med det alt var mye bedre för

IKKE SANT  ???

Nei!! Du inntar en ovenfra og ned holdning og forteller han på en nedlatende måte at dette ikke er din greie og at han vil ettervært forstå at det ikke handler om å få mest fisk. Du sier at man ikke fisker med tilfeldige fluer. Du sier at du gjorde slikt før i tiden og at du hadde satt stor pris på om ikke han kunne dra et annet sted å fiske siden han ikke helt passer inn.

Eller lure han/henne ut i den verste strömmen der du vet om noen såpeglatte stener eller du kan gi han/henne den bilige dritt stanga som bare kosta 7000 dine gamle neopren vadere som du ikke bruker noe mer mot att han/henne binder fluer til deg og binder på den rette flua så du kan gå ut å fiske mens han/henne holder bålet igang og kaffen varm mens du fisker og fotograferer alle de stooore fiskene du får :) mens du selvfölgelig skryter av att alt var mye bedre för
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...