Gå til innhold

Stangrasisme


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Dyrt = stooor fisk! ;D Selv så har jeg mange stenger men ingen overskrider 5000, kansje det er derfor jeg bare får middels store fisker.

For vad gjör man når man kommer til elva i fört simms vader sko till 3000, orvis vadere til 7000, vader jakke til 4500, vest til 2500,

stang til 10.000 og sist men ikke minst en snelle som kan stoppe ett lokomotiv til 7000.

 

Så kommer det en jyppling ned med en glassfiber stang med tillhörende snelle og snöre som han/hun har fått av bestefar, pvc stövel vadere fra clas olsson, vest som var på tilbud på sports butikken og en stor filt hatt på hue.

 

vi ser på han/hun opp og ner og konluderer med att han/hun får ingen fisk i hvertfall ikke med det utstyret ho ho.

 

Men så begyner den jyppling å dra en masse fisk :o for en frekkas og for en kattastrofe, til slutt så roper vi vad har du for flue.

Tja det er en variant på supepuppa som jeg har bindi själ med grå, svart kropp og blu dun hakkel funker som juling den her tiden på året.

Vi leter febrilt igjenom alle 10 flue eskene men ingen gammal superpuppa med grå/svart kropp å finne der så vad gjör man da?

Går sluköra hjem eller gjör ett bål koker kaffe å ber jyppling komme å sette seg (så ha/hun ikke kroker alle fiska der ute) og forteller noen gammal skröne om att jeg har fått en masssseee fisker her på minst 5 kilo og ikke nok med det alt var mye bedre för

IKKE SANT  ???

 

Den er lett, jeg hadde kappet Biltemavaderne hans ned til sånne lave kipp sko og så ville jeg tatt boksen hans og sagt at det er aldersgrense på sånne spesialfluer  ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det jeg egentelig skulle si er att fisken bryr seg ikke en dritt om vad det står på stanga (isåfall så er du for näre) men flua den får altfor lite oppmerksomhet og det er den som dem ser först og forhåpentligvis ikke noe annet. Jeg har själ värt den jyppling en gang og det var en herlig tid som jeg aldri vil glemme og i blandt så börster jeg stövet av min gammle hjemmesnekkra glassfiber stang bare for nostalgi trippen, en gammel kompis liksom på fisketur.

Sier som änglar jeg har en masse stenger som jeg bruker till det som den stanga passer till.

Selv om det er kult å snakke tull iblandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentelig skulle si er att fisken bryr seg ikke en dritt om vad det står på stanga (isåfall så er du for näre) men flua den får altfor lite oppmerksomhet og det er den som dem ser först og forhåpentligvis ikke noe annet. Jeg har själ värt den jyppling en gang og det var en herlig tid som jeg aldri vil glemme og i blandt så börster jeg stövet av min gammle hjemmesnekkra glassfiber stang bare for nostalgi trippen, en gammel kompis liksom på fisketur.

Sier som änglar jeg har en masse stenger som jeg bruker till det som den stanga passer till.

Selv om det er kult å snakke tull iblandt :)

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man fisker bedre med en dyr stang.  Større fisk får man også.  Hvorfor skulle man ellers kjøpe en dyr stang?  Jeg bare spør.

Det gjør man i tilfelle man skulle dumpe borti Lillevann på fisketur og dermed slippe og bli hundset med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man fisker bedre med en dyr stang.  Større fisk får man også.  Hvorfor skulle man ellers kjøpe en dyr stang?  Jeg bare spør.

Desverre så kan jeg ikke gi deg noe bra svar på det, for jeg eier ikke noen riktig dyr stang. Men jeg kan kaste mine 12-15 meters fiskbare lengder med alle sammen uten problem.

Men har man penger til å kjöpe gull i stede for sölv så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd så ser man seg ikke bakover, Hørgård, Vangen, Guideline, Vision -  pfføyt... bort med det. Inn med dyre greier ;D Vi er jo inne i en gedigen forbrukerspiral og skal forbruke, så har vi penger så kjøp noe nytt ;D Det er helt klart bevist at du får større fisk med en dyr stang, der er jeg helt enig med Lillemann.

 

Nei spøk til side, det er slik de fleste andre steder også, hvor mange er det som sliter ut den gamle TVen før de kjøper flatskjerm? Eller ny mobil? Gjenvinningsstasjonene blir overflommet av fullt brukbare ting og det er da et samfunnsproblem, langt mer enn noe som kun skjer med flufiskere. Tror jeg da.

 

Juvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd så ser man seg ikke bakover, Hørgård, Vangen, Guideline, Vision -  pfføyt... bort med det. Inn med dyre greier ;D Vi er jo inne i en gedigen forbrukerspiral og skal forbruke, så har vi penger så kjøp noe nytt ;D Det er helt klart bevist at du får større fisk med en dyr stang, der er jeg helt enig med Lillemann.

 

Nei spøk til side, det er slik de fleste andre steder også, hvor mange er det som sliter ut den gamle TVen før de kjøper flatskjerm? Eller ny mobil? Gjenvinningsstasjonene blir overflommet av fullt brukbare ting og det er da et samfunnsproblem, langt mer enn noe som kun skjer med flufiskere. Tror jeg da.

 

Juvis!

 

Jeg har ikke flatskjerm, kaffetrakter, microbølgeovn eller Bjørn Borg-truser.  Det siste er vel ikke helt sant, men jeg har ikke mange.  Derimot har jeg kjøpt meg en ny og dyr stang.  Man må da prioritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd så ser man seg ikke bakover, Hørgård, Vangen, Guideline, Vision -  pfføyt... bort med det. Inn med dyre greier ;D Vi er jo inne i en gedigen forbrukerspiral og skal forbruke, så har vi penger så kjøp noe nytt ;D Det er helt klart bevist at du får større fisk med en dyr stang, der er jeg helt enig med Lillemann.

 

Nei spøk til side, det er slik de fleste andre steder også, hvor mange er det som sliter ut den gamle TVen før de kjøper flatskjerm? Eller ny mobil? Gjenvinningsstasjonene blir overflommet av fullt brukbare ting og det er da et samfunnsproblem, langt mer enn noe som kun skjer med flufiskere. Tror jeg da.

 

Juvis!

 

Jeg har ikke flatskjerm, kaffetrakter, microbølgeovn eller Bjørn Borg-truser.  Det siste er vel ikke helt sant, men jeg har ikke mange.  Derimot har jeg kjøpt meg en ny og dyr stang.  Man må da prioritere.

 

jeg har heller ikke så mange truser pga ny stang...heller ny stang og så for jeg bare vrenge trusa ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har flere stenger, sneller, snører, fluebindingsmaterialer, vadebukser, vadejakker, vester etc etc etc....enn jeg strengt tatt trenger.

 

Jeg bor i en liten leilighet, har gamle møbler, gammal tv, helt greit stereoanlegg, en god del cd plater og ikke stort mer enn det.

Jeg har forresten en forholdsvis ny bil som passer godt til et fluefiskeliv.

 

Kunne jeg klart meg med færre stenger, sneller etc..... svaret er helt klart JA.....MEN, det er et stort MEN...... fluefiske er ikke en hobby, men for meg

er fluefiske det som gir livet mening. Hadde jeg hatt muligheten økonomisk så hadde jeg garantert vært ørretboms på heltid, om det er det ingen tvil.

 

DERFOR:

.... gir det meg stor glede å kjøpe en ny stang, snelle, snøre etc når jeg føler jeg har råd til det....

Jeg har ingen kjerring og unger, og kan tillate meg å bruke min økonomi på det jeg har lyst til.

 

Der andre kjøper en sofa fra Skeidar til 30000 har jeg lagt et pledd i den litt slitne sofa`n...... funker som faen det, og jeg kan bestille meg en glassfiberstang

fra McFarland i stedet for.

Der andre kjøper sølvtøy og gullsmykker, kjøper jeg en Ari T. Hart til 6000 kroner når jeg har spart lenge nok til å få det til.

 

Kort Sagt:

Fluefiske er en livsstil eller muligens en sykdom.....vet ikke helt :D... og  diagnosen jeg har fått er livstidsbasert og noe jeg må leve med, så derfor kommer jeg til å fortsette å prioritere fluefiskeutstyr uavhengig av om stanga eller snella er en toppmoddell eller ikke, så lenge jeg vil ha den, liker den og har råd til den.

Doctors orders!!!!!!!!! ;D

 

Det hele dreier seg om prioriteringer for min del iallefall. Fluefiske er og blir mitt liv, da kjøper jeg akkurat det jeg føler jeg har råd til :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere stenger, sneller, snører, fluebindingsmaterialer, vadebukser, vadejakker, vester etc etc etc....enn jeg strengt tatt trenger.Der andre kjøper sølvtøy og gullsmykker, kjøper jeg en Ari T. Hart til 6000 kroner når jeg har spart lenge nok til å få det til.

 

 

Terje!

Jo men hvem faen tror du sølvtøy og gullsmykker blir kjøpt til ??? Det er jo for å slippe fri......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ i det ene øyeblikket er det Diamondback, i det neste er

det helt klart McFarland glassfiber`n....... vanskelig som bare f.... detta......... men favoritt vadebukser er foreløpig lett å si. Det er Vision Radipor med glidlås. Heretter skal jeg aldri noensinne kjøpe vadebukser uten glidelås, det er deilig det :D;D ;D ;D

 

Frode:

Point taken ;D ;D

 

Terje!

 

 

Edit:

Å faen, nå har jeg jaggu blitt Bohem - 2 dan også :D :D

Tørrfluepurist og Bohem, jaggu ikke værst :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

 

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ i det ene øyeblikket er det Diamondback, i det neste er

det helt klart McFarland glassfiber`n....... vanskelig som bare f.... detta......... men favoritt vadebukser er foreløpig lett å si. Det er Vision Radipor med glidlås. Heretter skal jeg aldri noensinne kjøpe vadebukser uten glidelås, det er deilig det :D;D ;D ;D

 

Frode:

Point taken ;D ;D

 

Terje!

 

 

Edit:

Å faen, nå har jeg jaggu blitt Bohem - 2 dan også :D :D

Tørrfluepurist og Bohem, jaggu ikke værst :D

 

Terje!

 

Grattis bohem :)

 

men hva betyr det ordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ Frode:[/b]

 

Terje!

Der er jeg helt enig. Dette er min favoritt sier jeg på en tur og neste tur sier jeg akkurat det samme om ei annen stang. Det er hva du opplever på den turen som er avgjørende og da blir stanga fort god ;D eller dårlig :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

 

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ i det ene øyeblikket er det Diamondback, i det neste er

det helt klart McFarland glassfiber`n....... vanskelig som bare f.... detta......... men favoritt vadebukser er foreløpig lett å si. Det er Vision Radipor med glidlås. Heretter skal jeg aldri noensinne kjøpe vadebukser uten glidelås, det er deilig det :D;D ;D ;D

 

Frode:

Point taken ;D ;D

 

Terje!

 

 

Edit:

Å faen, nå har jeg jaggu blitt Bohem - 2 dan også :D :D

Tørrfluepurist og Bohem, jaggu ikke værst :D

 

Terje!

 

Grattis bohem :)

 

men hva betyr det ordet?

 

I have absolutely no idea :D...... bortsett fra at jeg passerte 5000 innlegg :D..... men siden jeg ikke har alt for mange titler fra før

så tar jeg gjerne en BOHEM tittel ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

 

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ i det ene øyeblikket er det Diamondback, i det neste er

det helt klart McFarland glassfiber`n....... vanskelig som bare f.... detta......... men favoritt vadebukser er foreløpig lett å si. Det er Vision Radipor med glidlås. Heretter skal jeg aldri noensinne kjøpe vadebukser uten glidelås, det er deilig det :D;D ;D ;D

 

Frode:

Point taken ;D ;D

 

Terje!

 

 

Edit:

Å faen, nå har jeg jaggu blitt Bohem - 2 dan også :D :D

Tørrfluepurist og Bohem, jaggu ikke værst :D

 

Terje!

 

Grattis bohem :)

 

men hva betyr det ordet?

 

I have absolutely no idea :D...... bortsett fra at jeg passerte 5000 innlegg :D..... men siden jeg ikke har alt for mange titler fra før

så tar jeg gjerne en BOHEM tittel ;D ;D

 

Terje!

 

hehe...bohem er knallhardt det :)

 

hvor langt går det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rodswinger....

 

Har hørt rykter om pene fisk i sommer og mangen flotte opplevelser for deg....har du lagt ut bilder?

Hvor?

Ikke her på rasisme sidene, vel?

 

Men hører du har blitt litt rasistisk etterhvert...he-he.

Det er trist med slike innadvendte holdninger, men noen ganger kan man bare skjønne folk...som i ditt tilfelle, forstår deg fullt ut ;D

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

...sniiiipp...

 

Hehehe :D

Alltid like morsomt å lese dine innlegg når det kommer til fluefiske og pengebruk ;D

 

men du har vel et favorittmerke ???;D

 

 

 

Nope, jeg klarer ikke å bli enig med meg sjøl om hvilken av stengene mine som er favoritt etc........ i det ene øyeblikket er det Diamondback, i det neste er

det helt klart McFarland glassfiber`n....... vanskelig som bare f.... detta......... men favoritt vadebukser er foreløpig lett å si. Det er Vision Radipor med glidlås. Heretter skal jeg aldri noensinne kjøpe vadebukser uten glidelås, det er deilig det :D;D ;D ;D

 

Frode:

Point taken ;D ;D

 

Terje!

 

 

Edit:

Å faen, nå har jeg jaggu blitt Bohem - 2 dan også :D :D

Tørrfluepurist og Bohem, jaggu ikke værst :D

 

Terje!

 

Grattis bohem :)

 

men hva betyr det ordet?

 

I have absolutely no idea :D...... bortsett fra at jeg passerte 5000 innlegg :D..... men siden jeg ikke har alt for mange titler fra før

så tar jeg gjerne en BOHEM tittel ;D ;D

 

Terje!

 

Bohem = 1 person som lever et fritt liv ubundet av gjengse moralnormer

              2 krets av bohemer (1), særlig kunstnere

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...