Gå til innhold

Stangrasisme


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

Merker sterke meninger hos lokale klikker, trender i kompis gjenger og andre merkedisipler her på forumet.

Som feks at det er direkte sprøyt å bruke 3 lapper på feil merke/ tilvirker, når man kan fyre av 7 store på det eneste rette.

Ingen tør direkte rakke ned på noen.Da deres valg sikkert er like irasjonelle som andres. Eller er redd for utfrysninger eller generell refs. Det er jævlig bra for tonen her, men kanskje litt tamt.

 

Så spør jeg dere. Hva er beste stangmerket, og hvor i landet mener dere det?

Morsomt å se hvilken visjon som styrer dere, og kanskje få en guideline på hvilke "streamstix"  som bare skal gå hjem å vogge.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Merker sterke meninger hos lokale klikker, trender i kompis gjenger og andre merkedisipler her på forumet.

Som feks at det er direkte sprøyt å bruke 3 lapper på feil merke/ tilvirker, når man kan fyre av 7 store på det eneste rette.

Ingen tør direkte rakke ned på noen.Da deres valg sikkert er like irasjonelle som andres. Eller er redd for utfrysninger eller generell refs. Det er jævlig bra for tonen her, men kanskje litt tamt.

 

Så spør jeg dere. Hva er beste stangmerket, og hvor i landet mener dere det?

Morsomt å se hvilken visjon som styrer dere, og kanskje få en guideline på hvilke "streamstix"  som bare skal gå hjem å vogge.

 

 

 

 

Ikke noe å krangle om dette ??? Skjønner bare ikke hvorfor dere ikke kan si det som det er, for dette vet jeg nok mye bedre enn de fleste her på forumet!!!!

Hvis ikke folk har dette svaret på tunga så vil jeg oppfordre de til å begynne med noe annet. Som for,ex hor!!

En loomisfisert loopsage med diamondback og sweetholkgras pluss helioszpeey burde være under dyna til de fleste ???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker sterke meninger hos lokale klikker, trender i kompis gjenger og andre merkedisipler her på forumet.

Som feks at det er direkte sprøyt å bruke 3 lapper på feil merke/ tilvirker, når man kan fyre av 7 store på det eneste rette.

Ingen tør direkte rakke ned på noen.Da deres valg sikkert er like irasjonelle som andres. Eller er redd for utfrysninger eller generell refs. Det er jævlig bra for tonen her, men kanskje litt tamt.

 

Så spør jeg dere. Hva er beste stangmerket, og hvor i landet mener dere det?

Morsomt å se hvilken visjon som styrer dere, og kanskje få en guideline på hvilke "streamstix"  som bare skal gå hjem å vogge.

 

 

 

 

Ikke noe å krangle om dette ??? Skjønner bare ikke hvorfor dere ikke kan si det som det er, for dette vet jeg nok mye bedre enn de fleste her på forumet!!!!

Hvis ikke folk har dette svaret på tunga så vil jeg oppfordre de til å begynne med noe annet. Som for,ex hor!!

En loomisfisert loopsage med diamondback og sweetholkgras pluss helioszpeey burde være under dyna til de fleste ???

 

 

 

Hvis jeg hadde tatt med meg alt det der i senga, så hadde jeg mått sove i garasjen... Litt av ei utstyrsmølje det der Ruff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker sterke meninger hos lokale klikker, trender i kompis gjenger og andre merkedisipler her på forumet.

Som feks at det er direkte sprøyt å bruke 3 lapper på feil merke/ tilvirker, når man kan fyre av 7 store på det eneste rette.

Ingen tør direkte rakke ned på noen.Da deres valg sikkert er like irasjonelle som andres. Eller er redd for utfrysninger eller generell refs. Det er jævlig bra for tonen her, men kanskje litt tamt.

 

Så spør jeg dere. Hva er beste stangmerket, og hvor i landet mener dere det?

Morsomt å se hvilken visjon som styrer dere, og kanskje få en guideline på hvilke "streamstix"  som bare skal gå hjem å vogge.

 

 

 

 

Ikke noe å krangle om dette ??? Skjønner bare ikke hvorfor dere ikke kan si det som det er, for dette vet jeg nok mye bedre enn de fleste her på forumet!!!!

Hvis ikke folk har dette svaret på tunga så vil jeg oppfordre de til å begynne med noe annet. Som for,ex hor!!

En loomisfisert loopsage med diamondback og sweetholkgras pluss helioszpeey burde være under dyna til de fleste ???

 

 

 

Hvis jeg hadde tatt med meg alt det der i senga, så hadde jeg mått sove i garasjen... Litt av ei utstyrsmølje det der Ruff?

Meget langtkastende!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Min aller beste stang kostet UNDER tre tusen for noen år siden, ja - så latterlig lite som 2700!!! Ikke er den amerikansk heller, så her har jeg ingenting jeg skulle ha sagt, har knapt meningers rett, så og si... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at fav stanga mi nå er min 5er som jeg kjøpte på sportsbutikken som en pakke. var litt rar til å starte med, men når teknikken satt og en ny line, som passer stanga skikkelig bra, nirvana sier jeg bare. pris under to lapper :)

 

men jeg liker fremdeles rs-ene mine da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

må si at fav stanga mi nå er min 5er som jeg kjøpte på sportsbutikken som en pakke. var litt rar til å starte med, men når teknikken satt og en ny line, som passer stanga skikkelig bra, nirvana sier jeg bare. pris under to lapper :)

 

men jeg liker fremdeles rs-ene mine da :D

 

Er fordi du ble pent nødt til å fiske med den det og etter en stund, så ble du bedre kjent med stanga. Alt blir som regel så mye bedre da, er likens med damer også. Første hyrdestunden er klønete og som regel ikke bra, men etter et par ganger så blir du bedre kjent og ...... ;D

 

Tilbake til topic.. Spiller liten rolle for meg hvilket merke det er på stanga egentlig, er mere opptatt med følelsen den gir meg. Men en Winston ser unektelig pen ut i hånda da :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 40 stenger. Den beste er den jeg velger å bruke der og da. Så enkelt er det.

 

 

Det er akkurat slik det blir....med mange stenger i skapet/boden er det stort sett grønne stenger som blir brukt, men nå også avløst av sorte, matte Stealth stenger fra  :-X

(når en 9'6 #4 "nymfestang kaster ut en hel Presentation line, med kun 7 meter klump, ja da er jeg imponert)

Klart det blir utvist rasisme i min bod om dagen...noe annet ville vært tøvete å si.

 

"Green or black, I'll soon be back" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Stangrasisme er vel nettopp et slikt behov for å fremheve eget stangmerke (er du sponset likevel Stig?) som hevet over alle andre stangmerker. Det er ikke stanga som er langtkastende, det er det castingteknikken han har lært seg som i så fall sørger for.... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangrasisme er vel nettopp et slikt behov for å fremheve eget stangmerke (er du sponset likevel Stig?) som hevet over alle andre stangmerker. Det er ikke stanga som er langtkastende, det er det castingteknikken han har lært seg som i så fall sørger for.... :)

 

 

Ha ha, legg merke til hva Fjell skriver her, "CASTINGTEKNIKKEN". For en mann, jeg gir deg en liten hyllest :rolleyes: Mener du kasteteknikken kjære venn? :P

 

Alle driver med casting uten om en svenske og Erland. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangrasisme er vel nettopp et slikt behov for å fremheve eget stangmerke (er du sponset likevel Stig?) som hevet over alle andre stangmerker. Det er ikke stanga som er langtkastende, det er det castingteknikken han har lært seg som i så fall sørger for.... :)

 

[/quote

 

Ha-ha-ha....nei, fortsetter som tidligere jeg, uten sponsor.

Det er da helt opplagt, og det andre som er helt opplagt; Jeg er heldig med mine "navnløse" grønne og sorte stenger. Du skal få låne mine en dag hvis vi treffes ;) ;)

OBS; jeg nevnte ingen produsentnavn, bare at de var grønne og matte sorte....og et hint til; du vil merke det på vekta når du tar i dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangrasisme er vel nettopp et slikt behov for å fremheve eget stangmerke (er du sponset likevel Stig?) som hevet over alle andre stangmerker. Det er ikke stanga som er langtkastende, det er det castingteknikken han har lært seg som i så fall sørger for.... :)

 

 

OG derr kom det et parentes med ordet sponset iboende, igjen. Vil paranoian ingen ende ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Stangrasisme er vel nettopp et slikt behov for å fremheve eget stangmerke (er du sponset likevel Stig?) som hevet over alle andre stangmerker. Det er ikke stanga som er langtkastende, det er det castingteknikken han har lært seg som i så fall sørger for.... :)

 

 

OG derr kom det et parentes med ordet sponset iboende, igjen. Vil paranoian ingen ende ta?

 

Hvorfor blir du paranoid av ordet "sponsing" Nøkken?

 

red..for orden skyld Nøkken, er du sponset selv siden du er så nærtagende på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var sponset.

 

Er det fryktelig galt å være sponset? Blir man automatisk sidestilt med Draugen, Gamml-Erik og Bernard Madoff da?

Kanskje man blir en dårligere fluefisker jo mer involvert man er...

 

Som Henning skriver (nesten) - jeg er ikke sponset, men hvis noen vil gi meg noe skikkelig dyrt...

 

Angående stangrasisme så er jeg hlt enig med alle og har ingen egen mening om saken.

Dette fordi det er så himla individuelt uansett og jeg føler intet behov for å prakke min mening på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Skulle ønske jeg var sponset.

 

Er det fryktelig galt å være sponset? Blir man automatisk sidestilt med Draugen, Gamml-Erik og Bernard Madoff da?

Kanskje man blir en dårligere fluefisker jo mer involvert man er...

 

Som Henning skriver (nesten) - jeg er ikke sponset, men hvis noen vil gi meg noe skikkelig dyrt...

 

Angående stangrasisme så er jeg hlt enig med alle og har ingen egen mening om saken.

Dette fordi det er så himla individuelt uansett og jeg føler intet behov for å prakke min mening på andre.

 

Det som er fint med spons er at folk da har innsideinfo og god kunnskap om merket sitt, synd at de ikke vil fortelle forumet om det så kunnskapene deres kan tas på alvor. Når de velger holde sponsingen sin skjult istedet, misbruker de forumet til å lage snikreklame og undergraver sin egen troverdighet - med tullete "stangrasisme" som resultat.

Slik er nå engang tingene innrettet her i verden....etter mitt syn da.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men kan ikke i farta komme på noe som interesserer meg mindre enn hva den og den (uansett hvem de måtte være) måtte foretrekke av fluestenger . . .

At en eller annen kjendis feks foretrekker T&T, betyr ikke at det er ei bedre fluestang enn ei hvilken som helst Streamstix, Guideline, eller hva det måtte være  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...