Gå til innhold

Nerdenytt: Gary Loomis skal lage slukstenger for TFO


Ængler

Anbefalte innlegg

 

Hei Ængler.

 

Vært Loomis fan hele mitt liv, blei bare sånn. Men synes egenlig ikke det er riktig å disse noe man har hatt et kjærlighetsforhold til hele livet. Men siste erfaringer defra er virkelig nedslående. Kanskje feil å ta det opp på et forum , eller kanskje ikke. Har aldri klaga på finnish før Crosscurrent, streamdance osv (den tidsepoken) kom på markedet, men har og har hatt mange av disse og finnish er nærmest nedslående.

Siste tilskudd til stammen var en 1084 glx max. Kastemaskin for meg ja, men finnish som en Gl tricast til en billig penge. Måtte rett og slett levere tilbake stang da finnish var dårligere en min første egenbygde. Dette ikke fordi jeg er så jævla flink, men det var rett og slett jævlig for en stang til 6.500.- . Fikk et nytt parti og lovnad om mye bedre, faen heller var like jævli. Hva har skjedd? Veldig trist i mine øyne.

Finnishen spiller ikke så stor rolle for meg egntlig fiskemessig, men før eller senere så kjenner jeg meg selv rett og utsyret blir solgt for å kjøpe noe nytt. Bruktprisen alene er værdt tusen kroner mindre bare av dårlig håndtverk. Triste saker. :'(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se at diverse "nyere" takter og toner ødelegger godt tilbakelagt håndtverk....før man da kansje eventuelt er usundt merkeavhengig på godt eller vondt.

Kjenner ikke GL, og er heller ikke istand til å bedømme stort eller mindre godt eller ondt ved merket......synes bare synd på de som føler seg som et eventuelt offer av noe som helst bør være preferansestyrt og ikke kansje "moteriktig" humbug.....gjelder alle merker forresten, enten døm nå er på vei mot topp eller bunn av de ymse poppulistiske hitlistene....

 

Gi tål, om ikke annet er "greiene" helt  ti-på-topp igjen om en kort stund! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Set var en kvalitetsforskjell da de gikk fra made in USA til made in America.....de flytta nok ut for å gjøre mere penger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har laget slukstenger i mange år!!! de utnytter nok kunnskapen sin til f.eks. golfkøller etc.

 

Hva mener du med 'de'?

 

Det er personen Gary Loomis, som ikke lenger er tilknyttet G. Loomis (snarere tvert imot) som skal hjelpe TFO med å utvikle slukstenger. Slik Left Kreh har gjort/gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom en person og et stort firma er nok mer enn en detalj eller?

 

Det er flere år siden Gary Loomis forsvant fra firmaet G. Loomis. Han er fortsatt en av verdens fremste når det gjelder komposittmaterialer av denne typen. Så at han nå skal bruke kunnskapene sine til å lage stenger igjen mottas som en positiv nyhet av mange.

 

Kan ikke du 'drite i' å bry deg med absolutt alt som skrives her inne? Du vet mindre enn du tror...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Streamdance GLX HLSen som jeg hadde, hadde den peneste finnishen jeg har sett på noen stenger jeg har kikka på. Den var perfekt. Bedre en SAGE ZXLen som jeg har i dag. Men jeg har en stygg følelse for at Finnishen på Loomis stenger er fallende slik The Robb nevner over her. Det er i så fall trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom en person og et stort firma er nok mer enn en detalj eller?

 

Det er flere år siden Gary Loomis forsvant fra firmaet G. Loomis. Han er fortsatt en av verdens fremste når det gjelder komposittmaterialer av denne typen. Så at han nå skal bruke kunnskapene sine til å lage stenger igjen mottas som en positiv nyhet av mange.

 

Kan ikke du 'drite i' å bry deg med absolutt alt som skrives her inne? Du vet mindre enn du tror...

 

 

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

 

Fint med kunnskap, men bruk den til noe konstruktivt! Bedrevitere er det nok av, prøv å ikke bli en av dem  ;D

Ingen tvil om din detaljkunnskap, men det finnes forskjellig intelligens. Noen er bokormer og andre praktiske anlagt, det å vurdere andre via et forum kvalifiserer som mindre heldig i min bok.

 

No hard feelings...................

 

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom en person og et stort firma er nok mer enn en detalj eller?

 

Det er flere år siden Gary Loomis forsvant fra firmaet G. Loomis. Han er fortsatt en av verdens fremste når det gjelder komposittmaterialer av denne typen. Så at han nå skal bruke kunnskapene sine til å lage stenger igjen mottas som en positiv nyhet av mange.

 

Kan ikke du 'drite i' å bry deg med absolutt alt som skrives her inne? Du vet mindre enn du tror...

 

 

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

 

Fint med kunnskap, men bruk den til noe konstruktivt! Bedrevitere er det nok av, prøv å ikke bli en av dem  ;D

Ingen tvil om din detaljkunnskap, men det finnes forskjellig intelligens. Noen er bokormer og andre praktiske anlagt, det å vurdere andre via et forum kvalifiserer som mindre heldig i min bok.

 

No hard feelings...................

 

 

DF

 

DF:

På hvilken måte vurderer jeg andre??

Staffan fortalte meg hva jeg burde drite i. Derfor fortalte jeg ham hva jeg synes HAN burde drite i. Og han bør SPESIELT drite i hva jeg finner interessant eller ikke.

 

Og hvis du syntes det er uinterresant at en av verdens fremste på komposittmaterialer (som er det de fleste av oss fisker med) nå skal engasjere seg i stangbygging igjen, så burde du (og andre i samme situasjon) kanskje vurdere å holde dere vekk fra tråder som omhandler nettopp dette??  :-\

 

Jeg holder meg vekk fra tråder som jeg finner uinteressante. En grei tommelfingelregel egentlig...

 

Som "ny" på forumet må jeg si at jeg har blitt svært dårlig mottatt. Bortsett fra selvforsvaret overfor Staffan så har jeg aldri angrepet enkeltpersoner her inne. Jeg har fått "dritt" fra øst og vest her inne.

 

Og DF, jeg er både kunnskapsrik i teorien OG i praksis. I'm your worst nightmare!!  8):D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom en person og et stort firma er nok mer enn en detalj eller?

 

Det er flere år siden Gary Loomis forsvant fra firmaet G. Loomis. Han er fortsatt en av verdens fremste når det gjelder komposittmaterialer av denne typen. Så at han nå skal bruke kunnskapene sine til å lage stenger igjen mottas som en positiv nyhet av mange.

 

Kan ikke du 'drite i' å bry deg med absolutt alt som skrives her inne? Du vet mindre enn du tror...

 

 

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

 

Fint med kunnskap, men bruk den til noe konstruktivt! Bedrevitere er det nok av, prøv å ikke bli en av dem  ;D

Ingen tvil om din detaljkunnskap, men det finnes forskjellig intelligens. Noen er bokormer og andre praktiske anlagt, det å vurdere andre via et forum kvalifiserer som mindre heldig i min bok.

 

No hard feelings...................

 

 

DF

 

DF:

På hvilken måte vurderer jeg andre??

Staffan fortalte meg hva jeg burde drite i. Derfor fortalte jeg ham hva jeg synes HAN burde drite i. Og han bør SPESIELT drite i hva jeg finner interessant eller ikke.

 

Og hvis du syntes det er uinterresant at en av verdens fremste på komposittmaterialer (som er det de fleste av oss fisker med) nå skal engasjere seg i stangbygging igjen, så burde du (og andre i samme situasjon) kanskje vurdere å holde dere vekk fra tråder som omhandler nettopp dette??  :-\

 

Jeg holder meg vekk fra tråder som jeg finner uinteressante. En grei tommelfingelregel egentlig...

 

Som "ny" på forumet må jeg si at jeg har blitt svært dårlig mottatt. Bortsett fra selvforsvaret overfor Staffan så har jeg aldri angrepet enkeltpersoner her inne. Jeg har fått "dritt" fra øst og vest her inne.

 

Og DF, jeg er både kunnskapsrik i teorien OG i praksis. I'm your worst nightmare!!  8):D;D

 

Hvis alle var imot meg så ville jeg kanskje tenkte meg om en gang til..........................., men enkelte mennesker eier ikke selvinnsikt og overvurderer egene evner ( mon tro om det er for å kompensere for andre ting)  ;D

 

DF

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og DF, jeg er både kunnskapsrik i teorien OG i praksis. I'm your worst nightmare!!  8):D;D

 

Arrogant kalles vel dette :-[

 

Kan du ikke ta av deg de "Colabunn" brillene Ængler, og stå frem. Mange her som ser, les forstår hvem du er alikevel ;D ;D

 

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Ængler ble til mest som en spøk. Han kan mye nyttig og mye som ikke er så nyttig, men han har blitt lit VEL frekk i tonen. Så jeg har derfor besluttet å ta av ham brillene. Og da dør han.

 

Så får vi se om han gjenoppstår i en annen, og mer ydmyk drakt.  ;D

 

Men jeg må innrømme at jeg synes han har fått litt VEL mye pepper. Mer enn fortjent. Og det tror jeg er pga utseendet  ;D ;D.

 

Så til alle han har fornærmet: Det var en fiktiv figur, og det var ikke personlig ment til noen. RESPECT!!  ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Ængler ble til mest som en spøk. Han kan mye nyttig og mye som ikke er så nyttig, men han har blitt lit VEL frekk i tonen. Så jeg har derfor besluttet å ta av ham brillene. Og da dør han.

 

Så får vi se om han gjenoppstår i en annen, og mer ydmyk drakt.  ;D

 

Men jeg må innrømme at jeg synes han har fått litt VEL mye pepper. Mer enn fortjent. Og det tror jeg er pga utseendet  ;D ;D.

 

Så til alle han har fornærmet: Det var en fiktiv figur, og det var ikke personlig ment til noen. RESPECT!!  ;):D

 

Utseende er akseptabelt det ;) ;) da ses vi og lykke til med reinkarnasjonen ;D

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamdance GLX HLSen som jeg hadde, hadde den peneste finnishen jeg har sett på noen stenger jeg har kikka på. Den var perfekt. Bedre en SAGE ZXLen som jeg har i dag. Men jeg har en stygg følelse for at Finnishen på Loomis stenger er fallende slik The Robb nevner over her. Det er i så fall trist.

 

 

Hei Henning:

 

Første jeg må si er at jeg alltid er uheldig, ikke svime, ikke uforsiktig, bare uheldig :D

Solgte en Streamdance Presentation i fjor, mildt sagt midt på treet. Bytta den i en hls som du nevner, og den er bra. Har 3 crosscurrenter med antydning til småbobler i ytre lakk, selve emne. Ser nesten ut som fingeravtrykk under fargen. En ble byttet fordi med litt negleskraping så forsvant hele lakken. Glepper i surringene er selvfølgelig bagateller, men med mye annet så blir helhetsinntrykket galt. Fikk ny stang, men etter to turer når korkstøvet forsvinner så ser det helt vilt ut, selv sprekkene mellom hver korkring synes. Denne har jeg ikke byttet fordi jeg vet at jeg kan bytte kork sjøl, og fordi jeg synes nesten det er litt pinlig å klage en gang til :P.  Både jeg og fiskekompis bestilte hver vår glx max (den svarte med tricastfinnish :)) Begge stenger bar preg av alt det ovennevnte + store kratere i lakken på surringene. At endesurringene (tråd) starter 4-5 mm fra enden, ikke bra. Nå snakker vi ikke uheldig, bytta og fikk 2 nye, 4 stenger med samme dårlig kval. Skulle kanskje tatt bilde av de, men det var aldri noen hensikt å disse noe som helst. Men det kan jo være litt viktig at sånne ting kommer frem.

 

Fabrikken lager stengene, kundene stiller krav, så det jeg egentlig vil understreke med dette innlegget er at Elbe Normark har vært upåklagelig serviceinnstilte når jeg har henvendt meg til dem. Dette kom dessverre ikke frem i mitt første innlegg. Elbe Normark har vært topp her. Så all ære til dem.

 

Kanskje litt off topic utifra trådstarters utgangspunkt ;) Men uten å skrive ned hele siden så, ja, er det litt nerdete å ha fulgt den lille butikken (stirkkepinnefabrikken, novi) så på Strømmen Storsenter, som utviklet seg til Aktiv Fritid, deretter Nordic Outdoor og nå Elbe (Loomis).

Tviler på at Arild Snekkenes og co hadde funnet seg i det som jeg åsså frykter, at Loomis er på vei ned en vei jeg ikke vil følge. All makt ligger hos forbruker. Håper dette snur :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var vel Norsport som i sin tid startet med både Loomis og Lamiglas i norge. Norsport holdt til i Trondheim. Jeg husker ikke navnene på alle som jobbet der, men Agdar var med og Eldar.  Var forresten en meget bra butikk som jeg bestilte litt fra i ny og ne. Var bestillingsskjemaer og post som gjaldt den gangen.

Trur faktisk jeg har noen kataloger fra norsport, streamside, dag import, m.fl liggendes. Ukelønna fikk bein å gå på den gangen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...