Vakkert, vakkert og atter vakkert! Selv prøvde jeg meg både på Hadeland og i nordmarka nord uten å finne noe spennende der ute i bølgene. Endelig er temperaturen i vanna såpass lave igjen at det går an å prøve seg samtidig som man har det moralske fang og slipp-kompasset inntakt. Blir fint nå framover og vinden ser ut til å roe seg ned...har vært et lite helvete stort sett hel sesongen i mine områder. Seinsommer/høst er definitivt undervurdert. Opp i ringa!
Da er jeg back in the woods, startet høstsemesteret i går, en ganske vindfull dag. Hadde håpet på mindre vind og maur som bør komme når som helst.
Jeg fant litt aktiv fisk som jaktet vannymfer og fikk fanga meg 3 stk fine 🙂 Tok alle på Paradamsel som jeg la ut i basen nå.
En av de tre som ble med inn i håven, smygfiske langs land og inni blekkene er ganske spennende.
Gå til fluen
Paradamsel
Voksne vannymfer er aktuell fiskemat store deler av sommeren. Det er flere arter som klekker og
[...Les mer]
Imitasjon: Vannymfer
Fluetype: Tørrflue
Vann: Stille vann
Art: Ørret
Stadium: Voksen
High Viz Bille i Bærfis utgave... Ganske aktuelt å ha et par slike i boksen de neste 2 månedene. I fjor var det ekstremt mye fis å se og fisken var på hugget. De fleste fiser jeg ser er ganske lyse under, typ lysegrønn eller lys oliven.
Krok: TMC 112TR #11.
Tråd: Uni 8/0 Lt. Olive.
Rygg/Hode: Wapsi EZ Foam 3mm, brun.
Kropp: Lt. Olive Flyrite o.l.
Vinger: Kremfarget CDC 2 stk eller 1 fyldig.
Sighter: Gul 2mm foam.
Bein: Spandex spetta med tusj.
HIGH VIZ Bærfis.MOV
Kjøpte meg Mike Barrio sin ny Trout Stream line i fjor i både #4 og #5. Veldig lett kastet line med klump innenfor speccen din (klump 30ft). Burde være grei for en fersk kaster.