Gå til innhold

Etegilde på grunna - bilder


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

Synes det er litt småkleint å "reklamere" for egen blogg, MEN disse bildene som kompis kamerados tok her om dagen, er av en slik karakter at jeg tror flere kan ha interesse av å se dem.

Vedkommende ringte meg her om dagen, og fortalte om hendelsen, jeg var ikke like imponert over historien, men når jeg fikk se bildene fikk pipa en annen lyd. Til tross for at vi snakker torsk, så må det jo ha vært et drømmescenario og kunne dratt ei reke sakte inn over denne stimen. Enjoy!

 

http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/10/17/h%c3%b8sttorsk-pa-grunna/#more-1226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, men i Mandalsområdet er torsken nesten uvanlig de siste årene. Før fikk jeg torsk om jeg satset, nå er det faktisk bare noen slengere.

Noe slikt har jeg aldri sett, og jeg har vært mye ute hele året rundt.

Har opplevd noen torsker som har vaka og sett enkeltfisker og to eller tre fire svømme rundt på grunna. Men det er jo å forvente. Dette var vilt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at torsken hadde et vakorgie midt utpå havet en gang (130 meter dypt)!

Hær snakker vi luftige sprang :)

I flomlyset av ei flåte samlet det seg masse havnåler. Disse fiskk torsken til å miste besinnelsen totalt!

 

Uansett! Dette var vakkert!!

Her kunne enkelte utvilsomt satt tørrfluepers på torsk  8)

Har aldri opplevd tilsvarende, kun enkeltfisker.

Det var forøvrig nede i Rogaland mens jeg var på jobboppdrag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme i går i Haugesunds-distriktet - dødsstilig!

Heeelt inne på grunna og med halen i været rota de rundt etter krabber og annet snadder.

Håpløst med synkesnøre var det - flua gikk rett i bånn med en gang.

 

Fine bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme i går i Haugesunds-distriktet - dødsstilig!

Heeelt inne på grunna og med halen i været rota de rundt etter krabber og annet snadder.

Håpløst med synkesnøre var det - flua gikk rett i bånn med en gang.

 

Fine bilder

 

Kult! Hvor var dette? Er takknemmelig for en PM hvis du ikke vil legge ut plassen her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme i går i Haugesunds-distriktet - dødsstilig!

Heeelt inne på grunna og med halen i været rota de rundt etter krabber og annet snadder.

Håpløst med synkesnøre var det - flua gikk rett i bånn med en gang.

 

Fine bilder

 

Kult! Hvor var dette? Er takknemmelig for en PM hvis du ikke vil legge ut plassen her. :)

Hei

 

Beklager, men dette er en plass jeg selv har blitt fortalt om, så jeg har ikke så lyst til å avsløre den.

Masse plasser i distriktet og det er jo bare å ta for seg sjøkartet (http://kart.kystverket.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder og flott skrevet. :D

Hadde jeg opplevd noe sånt i Oslofjorden,tror jeg at det hadde vært værre å legge igjen kameraet enn fluestanga.

Du kunne sikkert ha fått en fisk eller to,og fortalt historien etterpå til tvilende tilhørere,men den bildeserien der er vel nær unik.

Veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...