Gå til innhold

hvem skal vaksinere seg mot svineinfluensan


Gjest staffan@epost.no

ja hvem?  

98 stemmer

  1. 1. ja hvem?

    • ja
      42
    • nei
      66


Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror, at hver gang vi lader os vaccinere, svækker vi vores egen immunforsvar.

Mennesket har været stor-forbruger af pennicillin og antibiotica de sidste mange år. Inden længe bliver vi resistente overfor disse medikamenter og risikerer så at dø af en lungebetændelse.

 

Her tror jeg du misforstår på flere områder.. For det første; vaksine og antibiotika kan ikke sammenliknes. I tillegg så handler vaksinasjon tvert imot det du sier, å gjøre kroppen mer motstandsdyktig mot evt. sykdom. Vaksinen styrker altså immunforsvaret fremfor å svekke det.

 

Men å være skeptisk til den eksplosive bruken av antibiotika, det gjør du rett i.. Her har det skjedd mye bra de siste årene. leger har blitt mer restriktive bl. a. Oppdrettsnæringen har for eksempel kutta antiobiotikabruken med 99% på 10-15 år.

 

En annen ting er å slutte å kjøpe alt det disse alternativmedisinfolka sprer av drit ang vaksinasjon. Det er faktisk ikke så stor andel av en befolkning(gruppe) som trenger å være smittet før det før katastrofale følger for resten. Et kjent tilfelle av dette er da en Steinerskole(mange av foreldrene der er som kjent alternative og skeptisk til vaksinasjonsprogram) her i oslo dro på studietur for noen år tilbake og man fikk flere alvorlig uttbrudd av Tuberkulose ved skolen i etterkant. En sykdom som er utrydda i store deler av verden.

 

Stol på hva FHI sier ang. vaksinasjon. Er du i risikogruppa, vaksiner deg først. Det skylder du de andre rundt deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det lille bildet - jeg skal ta vaksinen for å prøve å unngå at jeg blir syk.

 

Og så vaksinerer man seg vel for å ikke smitte andre? En som er vaksinert kan vel heller ikke føre smitten videre? Så om man selv bare blir litt snufsete, kan vel den man smitter få større problemer. Stoppe smitten å spre seg kan jo være like viktig som å hindre en selv i å bli syk.

 

Eirik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

FIH har gått ut og bekreftet at de som vaksinerer seg, ikke er 100% trygg for å bli smitta. 2 stk har dødd i Sverige etter å ha fått vaksinen, finnes sikkert flere vil jeg tro

 

Tolk det som dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker avataren til Raymond bedre enn den til Lars Erik, men er ellers UTRLIG enig med Lars Erik.

Jeg velger å stole på det statsapparatet Norge har å tilby. Det er tross alt det beste vi har. Ber de oss vaksinere seg, så regner jeg med at det er betydelig bedre overveid, enn hva noen her inne noengang klarer å veie... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber de oss vaksinere seg, så regner jeg med at det er betydelig bedre overveid, enn hva noen her inne noengang klarer å veie... :P

 

OK, det er et billig poeng for meg å rose noen som sier seg enig med meg, men jeg gjør det likevel.

 

Den setningen fra leifmorten er blant de beste formuleringene på hvorfor jeg velger å stole på de offisielle helsemyndigheter.

Jeg har ikke filla peiling på medisin - har ikke engang klina med en sykepleier.

Folkehelseinstituttet og andre myndighetsapparat derimot er tett befolket med medisinsk personell. Jeg velger å tro at selv om jeg er Venstre-mann så prøver ikke "myndigheta" å ta livet av meg ved kvikksølv-forgifning.

 

Det at jeg kan lese og google meg til informasjon betyr ikke at jeg har tilegnet meg KUNNSKAP (det er forskjell på info og kunnskap).

Jeg kan også google "membran +våtrom" men det betyr ikke at jeg er kvalifisert til å pusse opp badet mitt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Litt tilleggsinformasjon..

 

Tyskland har stopped utdeling til gravide grunnet usikkerhet rundt vaksinen. De har samme leverandør som Norge, Glaxosmithkline

 

Angela Merkel og vennene hennes og det tyske militæret får en vaksine som ikke inneholder kvikksølv og skvalene, mens det tyske folket får den samme vaksinen som oss..

www.theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1130%3Adoctors-call-decision-by-top-german-government-officials-to-take-another-vaccine-a-qscandalq&catid=41%3Ahighlighted-news&Itemid=105%E2%8C%A9=en

www.spiegel.de/wissenschaft/medizin/0,1518,655764,00.html

 

USA har nektet å bruke samme vaksine pg.a for høy andel bivirkinger

 

WHO anbefaler ikke at gravide skal ta samme vaksine som oss, Pandremix, mens myndighetene her i landet anbefaler det..

http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Swine-Flu-Vaccine-Controversy-Concern-Over-Use-Of-Pandremix-By-Pregnant-Mothers/Article/200910215405950?lpos=UK_News_Article_Related_Content_Region_1&lid=ARTICLE_15405950_Swine_Flu_Vaccine_Controversy%3A_Concern_Over_Use_Of_Pandremix_By_Pregnant_Mothers

 

Den siste bør være nok til å spørre seg om FHI og helsemyndighetene vet nok om vaksinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er klar over det, derfor linket jeg artikkelen fra Spiegel også

 

Finnes mye propeganda blant de som er imot, men det finnes mye blant helsemyndighetene også. Men jeg skal la dette være siste ord i saken fra min side, jeg skal ikke vaksinere meg før jeg vet mere om bivirkningene. At WHO går ut og anbefaler gravide mot å vaksinere seg med Pandremix, mens FHI og regjeringa sier det motsatte, gjør meg bare enda mere skeptisk

 

Edit: burde ha vært mer kritisk til theflucase ja ser jeg  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIH har gått ut og bekreftet at de som vaksinerer seg, ikke er 100% trygg for å bli smitta. 2 stk har dødd i Sverige etter å ha fått vaksinen, finnes sikkert flere vil jeg tro

 

Tolk det som dere vil :)

 

De er laaangt ifra sikkre om det er vaksinen som tok kverken på de i sverige, mest sannsynlig ikke vaksinen sin skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At WHO går ut og anbefaler gravide mot å vaksinere seg med Pandremix, mens FHI og regjeringa sier det motsatte, gjør meg bare enda mere skeptisk

 

Vet det står på engelsk på siden du selv linker til, men:

According to the WHO Strategic Advisory Group, pregnant women should be given adjuvant-free formulations of the vaccine whenever possible.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

et annet senarie nå er vel at dersom det offentlige går ut med at befolkningen skal sette vaksina, og hva som skjer med sykeforsikringer etc hos forsikringsselskapene.....jeg er sikker på at forsikringsselskapene spekulerer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg tenkte jeg skulle ta vaksinen mot Svineinfluensa, men nå spørs det om jeg er for seint ute.

Møkka dårlig form og 16 elever måtte sendes hjem fra skolen jeg jobber på i går samt noen av lærerene.

 

Jeg krysser fingra.......

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...