Gå til innhold

hvem skal vaksinere seg mot svineinfluensan


Gjest staffan@epost.no

ja hvem?  

98 stemmer

  1. 1. ja hvem?

    • ja
      42
    • nei
      66


Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vindknuten

Kommer nok til å vaksinere meg, hvis jeg rekker før jeg blir vaksinert den harde veien via nøffe flu.

Har ikke prioritet på noen måte hverken med sykdommer eller arbeid, så får vel vaksinen ut i februar en gang  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for å dø av influensaen er jo uansett latterlig lav, muligens mindre enn sannsynligheten for å få komplikasjoner av vaksinen. Komplikasjoner som denne. http://www.youtube.com/watch?v=mScGC7nFDxM Kanskje bedre å dø?

 

Sånn seriøst så må jeg si at jeg ikke er så veldig bekymret for dette influensastyret, og kommer neppe til å ta noen vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vaksinerte meg for en uke siden. Samme gjorde Oliver. Begge pga astma.

Hadde skikkelig vondt i armen i 3 dager, ellers ingen andre skavanker. Selve sprøyta var den sprøyta jeg har tatt i livet som gjorde minst vondt. Oliver har ikke hatt vondt i det hele tatt.

En kollega på  jobben var skikkelig dårlig i 4 dager. Helt på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen her inne som har hatt svineinfluensa?

Hvordan føltes det ?  ;)

Yngstedattera mi på 7 år fikk svineriet to dager etter vaksinering (I.o.m. at hun er under 10 år måtte hun vaksineres i to omganger. Hun var blandt de første som fikk vaksina her siden hun er astmatiker. Hun trenger ikke siste runde for å si det slikt).

7 dager med snørr, vel 40 i feber inkl. litt diaré og oppkast. Hun klaget ikke...

Jeg fikk influensaen én dag før hun ble feberfri. Litt feber, haupine, uggen mage, generelt slapp. Gikk seg til etter 3-4 dager ;)

Mange her i Hammerfest som har vært rimelig hardt rammet av denne, men normalt sett er vanlig influensa langt tøffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner faktisk INGEN som har eller har hatt svineinfluensa, som jeg vet om.. Godt mulig noen har hatt det uten at jeg har fått det med meg... for nå har jeg faenmeg fått det sjøl. Og hva var det jeg sa? Skulle vaksinere meg fordi jeg har ikke tid til å være syk.. Nå må jeg forholde meg som om jeg er i karantene de neste 7 dagene,.. Og i går startet praktisk eksamensuke på høyskolen i nord-trøndelag...

Det vil si at vi har to betydelige eksamensoppgaver som skal inn på fredag, og en av dem er en rapport i fra studioinnspilling som ska foregå denne uka. Helvetes dritt...

Jeg har iallefall tung pust, hoste, vond hals, feber, og er ekstra stiv og støl i kroppen, kanskje spesielt nakken. Smådårlig i magan, men det kan jo være burgern jeg spiste i går=)

Kjennes ikke like ille som vanlig influensa, hovedsakelig fordi jeg ikke er så kvalm og har feberhalusinasjoner som jeg pleier å få når jeg blir skikkelig dårlig. Febern har roa seg allerede, etter en natt med intens svetting og frysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk INGEN som har eller har hatt svineinfluensa, som jeg vet om.. Godt mulig noen har hatt det uten at jeg har fått det med meg... for nå har jeg faenmeg fått det sjøl. Og hva var det jeg sa? Skulle vaksinere meg fordi jeg har ikke tid til å være syk.. Nå må jeg forholde meg som om jeg er i karantene de neste 7 dagene,.. Og i går startet praktisk eksamensuke på høyskolen i nord-trøndelag...

Neida, se her, nye rettningslinjer (nederst på siden): http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:81364::1:5569:5:::0:0

Bli frisk, hold deg hjemme en dag så er det full fart igjen!  ;)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest storfemti

Nå som svineinfluensaen er på vei tilbake igjen, passer det kanskje bra å ta opp teamet? Limer en liten link om en undersøkelse om effekten av vaksinen, kom ikke som noe sjokk akkurat. Lurer på hvor mange milliarder legemiddelindustrien tjente på hysteriet, ikke rent lite vil jeg tro

http://www.hegnar.no/okonomi/article542230.ece

Edit: skriveleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...