Gå til innhold

hvem skal vaksinere seg mot svineinfluensan


Gjest staffan@epost.no

ja hvem?  

98 stemmer

  1. 1. ja hvem?

    • ja
      42
    • nei
      66


Anbefalte innlegg

Gjest Per Moen

Jeg tenkte jeg skulle ta vaksinen mot Svineinfluensa, men nå spørs det om jeg er for seint ute.

Møkka dårlig form og 16 elever måtte sendes hjem fra skolen jeg jobber på i går samt noen av lærerene.

 

Jeg krysser fingra.......

 

Terje!

 

Krya på dej Terje,du kan ju glädja det åt att det inte vakar ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser ut som det kan være for sent å vaksinere meg og mine. Min bedre halvdel får nå tamiflu og har rundt 40 i feber og legen sier "mest sannsynlig" grisesnue, og ene ungen måtte dra fra skolen pga dårlig form idag. Selv har jeg ingen symptomer ennå, men det er vel bare et spørsmål om tid før jeg ligger rett ut og taler i tunger. Jeg begynner å se mannen med ljåen når jeg har 37.8 i feber :)

 

Skulle gjerne allerede ha tatt vaksinen nå, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ser ut som det kan være for sent å vaksinere meg og mine. Min bedre halvdel får nå tamiflu og har rundt 40 i feber og legen sier "mest sannsynlig" grisesnue, og ene ungen måtte dra fra skolen pga dårlig form idag. Selv har jeg ingen symptomer ennå, men det er vel bare et spørsmål om tid før jeg ligger rett ut og taler i tunger. Jeg begynner å se mannen med ljåen når jeg har 37.8 i feber :)

 

Skulle gjerne allerede ha tatt vaksinen nå, ja....

 

Da er vi to.... for jeg er også helt borte år tempen når 37.8 :)......... akkurat nå er jeg indisponibel for jobb hele denne uka og kroppen er helt sylta.

 

Kom forresten til å tenke på en ting. Hvordan vet man at man har svineinfluensa?...... mange, meg inkludert, ligger hjemme uten egentlig å få vite om det er det vi

har. Legen vil ikke at jeg skal gå til legekontoret  så lenge jeg ikke er dødssyk og man få jo bare beskjed om å holde seg hjemme og kontakte lege hvis det skulle bli radikalt værre.

Det må jo bety at det er ganske mange som aldri får en 100% bekreftelse på om de har svineinfluensa eller om det er snakk om en kraftig forkjølelse eller vanlig influensa?....... rapporterte og bekrefta tilfeller må jo kun dreie seg om der personen har blitt innlagt eller har fått tatt prøver som bekrefter av det er Svineinfluensa man har. I`ll guess i`ll never know.

 

Ja ja...... ikke at det spiller så veldig stor rolle heller. Vet bare at svetten renner og at jeg føler meg helt crap :)

Feber har jeg ikke så mye av ganske enkelt fordi jeg sjelden eller aldri får noe særlig feber....... tror ikke jeg har hatt feber over 38 grader på godt og vel 10 år.

 

Det får vel bli en uke med masse filmer og litt fluebinding hvis jeg orker...... å ligge under dyna hele dagen funker iallefall ikke, da blir det kiropraktor i tilegg :D

 

Svinaktige greier det her :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som at det er for sent her også,for nå ligger datteren min med høy feber og ser lite pigg ut :-\.

Det er vel bare å starte nedtellingen frem til oss andre i huset er smittet også...

Heretter boikotter jeg alt som heter juleribbe og svinestek...Ja jeg tror jaggu jeg boikotter marsipangrisen også.....!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er ikke veldig moro når dem er syke,men heldigvis tåler dem høyere feber enn oss ;).

Ingen blir så syk som en mann vet du :).

Syntes også det er rart legen kan skille mellom vanlig influensa og svineinfluensa hvis han sier at det er samme symptomer :-\....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIH har gått ut og bekreftet at de som vaksinerer seg, ikke er 100% trygg for å bli smitta. 2 stk har dødd i Sverige etter å ha fått vaksinen, finnes sikkert flere vil jeg tro

 

Tolk det som dere vil :)

 

Jepp, eller les for- og motargumenter med et åpent sinn og ta deretter en veloverveid avgjørelse. Ikke let etter argumenter som støtter dine konspiirasjonsteorier. Les også gjerne mer om de som har dødd etter å ha fått vaksinen i Sverige og husk at de fleste i vesten dør under 24 timer etter å ha pusset tennene (tannkremindustrien!)

 

Jeg er glad for at jeg slipper å tro at alle er ute etter å ta eller lure meg. For da kan jeg med rimelig sikkerhet sitte frisk og rask og riste overbærende på hodet av de med 40+ i feber som ikke tok vaksina fordi helsedirektøren selvfølgelig er i lomma på et eller annet amerikansk selskap.

 

Marius

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er ikke veldig moro når dem er syke,men heldigvis tåler dem høyere feber enn oss ;).

Ingen blir så syk som en mann vet du :).

Syntes også det er rart legen kan skille mellom vanlig influensa og svineinfluensa hvis han sier at det er samme symptomer :-\....

 

Nei de tåler jo mere de små av sånn høy feber....hadde vi hatt 40 i feber da hadde vi vært rimelig ute og kjøre...hehe ;)

 

ja det var rart det der...tok ikke no prøver eller noen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dattera mi er også dårlig med høy feber...var hos doktoren med ho idag...hun hadde fått VANLIG influensa mente han....mere var det ikke med den saken!  :-\ merkelig opplegg...menmen

 

ho hadde 40,3 i feber inatt...skummelt høyt :rolleyes:

 

Det hørtes veldig merkelig ut. Er det i det hele tatt mulig å stille en slik diagnose uten blodprøver? Dessuten er det vel litt tidlig for sesonginfluensaen. Er mange håpløse fastleger rundt om i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dattera mi er også dårlig med høy feber...var hos doktoren med ho idag...hun hadde fått VANLIG influensa mente han....mere var det ikke med den saken!  :-\ merkelig opplegg...menmen

 

ho hadde 40,3 i feber inatt...skummelt høyt :rolleyes:

 

Det hørtes veldig merkelig ut. Er det i det hele tatt mulig å stille en slik diagnose uten blodprøver? Dessuten er det vel litt tidlig for sesonginfluensaen. Er mange håpløse fastleger rundt om i landet.

 

ikke vet jeg...aner ikke hvordan de stiller diagnoser jeg...men mulig det kan ha noe med att hu ikke hadde lungebetennele da...

 

synes bare det var rart de ikke tok en blodprøve iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre . . . Om man skal behøve å stå i kilometerlang kø for å få denne vaksinen, som vist på Tv2 Nyhetene i sta, så står jeg lett over hele greia  :o

Dette minnet mistenkelig om hemsila i slutten av juni, eller hunnselva i midten av mai  ;D

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dattera mi er også dårlig med høy feber...var hos doktoren med ho idag...hun hadde fått VANLIG influensa mente han....mere var det ikke med den saken!  :-\ merkelig opplegg...menmen

 

ho hadde 40,3 i feber inatt...skummelt høyt :rolleyes:

 

Det hørtes veldig merkelig ut. Er det i det hele tatt mulig å stille en slik diagnose uten blodprøver? Dessuten er det vel litt tidlig for sesonginfluensaen.

 

Nei, det er ikke mulig uten blodprøve, og de siste dagers signaler har jo vært at har du influensasymptomer, så er det etter all sannsynlighet svineversjonen.

 

Men fastlegene har en veldig vanskelig jobb nå. Det kan være en hårfine balanse om noen bør legges inn eller ikke. Man regner med ca 8000 innleggelser relatert til influensaen. Det er ganske mye... Fastlegene har på en måte ansvaret for at sykehusene ikke blir overfylt med folk som ikke er "syke nok". 8 av 10 henvendelser hos fastlegekontoret her i bygda i går var influensarelaterte. Ser ut som det virkelig tar av nå. Det morsomme er at fastlegene ennå ikke har fått vaksine. De som skal vaksinere er altså ennå ikke vaksinert. Flott planlegging.

 

Uansett, hadde min datter hatt over 40 i feber, så hadde jeg vurdert å dra direkte til sykehuset. Tidligere var jeg litt kjekkas og gikk aldri til legen fordi jeg var syk. Men når man får barn blir det hele litt anneledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...