Gå til innhold

Det er vel ikke lenge igjen til all laksen er utrtyddet


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Forhåpentligvis innser næringen nå at noe må gjøres, ellers vil det gå sterkt utover fortjenesten også slik det har gjort i Chile. Er helt sikker på at all den rømte oppdrettslaksen som vandrer i fjordene også er sterkt negativ for luseforekomstene i oppdrettsanleggene. Det hjelper lite med avlusning av laksen i merdene når fjorden er full av rømt oppdrettslaks som er ideele verter for lakselusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om penger og politikk >:(

Jens Stoltenberg kommer virkelig villaksen i møte ved å ansette en fiskeriminister som er så inhabil i villaks problematikken som det går an å bli. Denne ansettelsen er et klart og tydelig signal om hvor høyt den rød-grønne regjeringen setter villaksspørsmålet på agendaen. Jeg tviler meget sterkt på at villaksen går lysere tider i møte. Det må i så fall være på tross av fiskeriministeren. Lisbeth Berg-Hansen fra Bindalseidet er nemlig millionær på lakseoppdrett, og siden Stoltenberg støtter opp om offentliggjøring av skattelister gjorde jeg et søk på henne. Formuen er ikke snauere enn 18.438.439,- og inntekten står i stil.

Sorry folkens, selg 2-håndsstengene mens det ennå er noen som kjøper :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om penger og politikk >:(

Jens Stoltenberg kommer virkelig villaksen i møte ved å ansette en fiskeriminister som er så inhabil i villaks problematikken som det går an å bli. Denne ansettelsen er et klart og tydelig signal om hvor høyt den rød-grønne regjeringen setter villaksspørsmålet på agendaen. Jeg tviler meget sterkt på at villaksen går lysere tider i møte. Det må i så fall være på tross av fiskeriministeren. Lisbeth Berg-Hansen fra Bindalseidet er nemlig millionær på lakseoppdrett, og siden Stoltenberg støtter opp om offentliggjøring av skattelister gjorde jeg et søk på henne. Formuen er ikke snauere enn 18.438.439,- og inntekten står i stil.

Sorry folkens, selg 2-håndsstengene mens det ennå er noen som kjøper :(

valget av fiskeriminister er det bare oppdrettere som forstår seg på.... jeg skjønner det ikke.

ok, det trenger ikke være en tre-kyssende hippie, men noen som kanskje har kompetanse på både oppdrett og villfisk burde det kanskje være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke dette mer under miljøverndepartementet da?

Det kan du si Frode, men se på din egen organisasjon. Hvem står først i køen når politiske beslutninger skal tas? HMS avdelingen eller markedsavdelingen? Myke verdier som ikke kan måles står alltid tilbake for harde facts og kalde cash! Du skal ha temmelig stor podus som miljørvernminister for å tråkke både fiskeriminister og oppdrettsbransjen på tærne. Jeg vil sammenlikne det med politisk harakiri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke si at jeg ikke har bias, men jeg tror ærlig talt dette er dråpen fom feller fiskeriministeren... Ikke bare er det skyhøyt over lovlige grenser, men hun har unnlatt nedslakting av økonomisk vinnings hensyn, og dette dreier seg om resistente lus. Grov miljøkriminalitet, riktignok som underrapportering av lakserømninger, men denne gangen er det lett å dokumentere og såvidt jeg skjønner er loven ganske klar.

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke si at jeg ikke har bias, men jeg tror ærlig talt dette er dråpen fom feller fiskeriministeren... Ikke bare er det skyhøyt over lovlige grenser, men hun har unnlatt nedslakting av økonomisk vinnings hensyn, og dette dreier seg om resistente lus. Grov miljøkriminalitet, riktignok som underrapportering av lakserømninger, men denne gangen er det lett å dokumentere og såvidt jeg skjønner er loven ganske klar.

Kjetil

blir ikke veldig overasket, om jens hiver seg inn i en forsvarstale av dimensjoner i denne saken.

er utrolig at et slikt meneske som til tider er så innhabil til diverse saker rundt oppdretten skal få lov og sitte i den regjerings plassen :o

men igjen, viser Jens sin suverene side som leder ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en hærlig suppe av miljøkriminalitet, innhabilitet, og korrupsjon jeg... Ser ikke helt hvor det ene begynner og det andre slutter... Ap spiller litt vel høyt om dagen, begynner å ane konturene av en regjeringskrise.. Riktignok Stoltenbergs oppgave å vurdere endel aspekter av situasjonen, men dersom dette dreier seg om korrupsjon i regjeringen så blir saken en ganske annen... Jeg tror oppriktig at fiskeri blir nødt til å bytte minister etterhvert som sakene hoper seg opp, noe som isåfall blir uheldig tidlig i perioden... og i og med full splid i biodieselsaken, der nå ALLE representanter får møteplikt under voteringen neste torsdag [1], de må altså åpent stemme mot det de har lovt velgerne... Synes dette begynner å lukte brent regjering jeg... Ikke på en stund enda seff, men vent å se...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg registrerer at mattilsynet lar henne få lov? selv med disse tallene?  ??? Dersom ministeren her får særbehandling av tilsynet, vil ikke da den økonomiske gevinsten gjøre dette til en korrupsjonssak??

Mattilsynet er kun myndighetenes redskap og saltpåstrøer. Det blir bare en parodi. Kjør på Igor. Jeg signer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...