Gå til innhold

Det er vel ikke lenge igjen til all laksen er utrtyddet


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...

HERREGUD FOR EN RØRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så noen på TV2 nyhetene ?

Vår kjære fiskerminister har blitt frikjent for lakserømmingen som hun var tiltalt for.

Personen som frikjente henne var SELVFØLGELIG en kompis. Er det mulig!!

I tillegg står statsministeren å forteller at hun har full tillit !!

Fy f. . . . for en gjeng med suppehuer!

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD FOR EN RØRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så noen på TV2 nyhetene ?

Vår kjære fiskerminister har blitt frikjent for lakserømmingen som hun var tiltalt for.

Personen som frikjente henne var SELVFØLGELIG en kompis. Er det mulig!!

I tillegg står statsministeren å forteller at hun har full tillit !!

Fy f. . . . for en gjeng med suppehuer!

Jan

hva skal man si til slikt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det er faen ikke te å tru.. Det værste er at det antakelig ikke spiller en faens rolle hvem av partiene man stemmer på når den generelle snitt iQ´n detter for hver uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sendt følgende til miljødep. og fiskeridep., og får da håpe på at de får ut fingeren.

Jeg sendte 7. desember denne mailen til dere, og hadde regnet med å få et svar fra dere før jul i og med at jeg henviste til offentlighetsloven av 10. februar 1967, § 11 første ledd skal besvares eller bekreftes mottatt innen 3 - tre - uker. Så har ikke skjedd, og jeg etterlyser et svar på mitt spørsmål. Eller er det slik at dere bare gir lover som gjelder den "gemene" hop, men ikke dere i departementene. For når jeg mottar et brev fra det offentlige og det bes om et svar så nåde meg dersom det blir en dag eller to over fristen.

Her er mailen jeg sendte.

 

Det har nå i flere år vært vist til at den Norsk-Atlantiske laksestammen har vært i tilbakegang. Da skulle en tro at det ville ringe noen klokker hos Norges til enhver tid styrende partier. For så vidt jeg har forstått, så har Norge forpliktet seg til å ta vare på de arter som finnes i Norge, og gjøre sitt for å bevare disse.

Men når ordførere som Andre Njåstad fra FRP i Austevoll og Hans Stølan fra AP i Frøya kommune står fram på TV og sier at de heller vil ha oppdrettslaks enn Norsk-Atlantisk laksestammer i Norge begynner jeg som gammel friluftsmann å spørre meg selv om hva i all verden er det de tenker på.

Skal kortsiktig fortjeneste ta livet av den laksestammen som mesteparten av verdens nasjoner misunner oss. For hvis slike herrer som de to nevnte vinner fram med sitt syn, da synes jeg synd på Norge. For de vil undergrave sin inntekt på lengre sikt. For når lakselusa begynner å bli resistent er det ikke mange årene før vi har samme tilstanden her i landet som i Chile.

Det eneste disse herrer oppnår er at de sager av den greina de sitter på, samtidig som de slår beina under de som i mye over hundre år har hatt ei attåtnæring på si. Men det ser ut til at de ikke makter å se en sak fra to sider.

I det jeg henviser til offentlighetsloven av 10. Februar 1967, §11, første ledd om at skriv og henvendelser skal besvares eller bekreftes mottatt innen 3 -tre - uker, regner jeg med at dette også gjelder fra toppen og ned, ikke bare fra bunnen og opp.

Med hilsen

Magne Fjellstad

Fergev. 5C

2008 Fjerdingby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Magne, godt formulert.  Desverre oppleves dette med svar og behandling av klager helt vilkårlig når en kommer til bl.a. organer innen kommune og fylkeskommune.

Skole er et typisk eksempel på hvordan lovverket brytes over en lav sko hver bidige dag.  Hadde foreldre engasjer seg litt mer i denne materien så tror jeg mange hadde fått seg en vekker om det såkalte demokratiet vi har i Norge.  Hva våre barn får av opplæring er skremmende hvis en ikke passer innenfor et A4-ark.

Spesielle behov er utgift og SKAL ikke ivaretas er hovedregel nr 1.  Det sies det motsatte hele tiden, men fungerer desverre ikke slik. Kun unntaksvis er det orden i sysakene.  Så kampen for at barns rettigheter ivaretas, burde være noe som mange også kunne engasjere seg i.

Opplæringsloven brytes som om dette ikke var en rettledning eller en henstilling engang.  Finnes ikke noe som henger på greip i dette innefor skolesektoren, og her skal en være obs på kammeraderiet.  Kun en ting som gjelder, alle mot en!  Sorry off. T, men at kompisen til fiskerimenisteren kan avgjøre da hvordan dette skal slutte forteller jo hvordan dette egentlig fungerer.  Ryggvasking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye korrupte tullinger i departement, direktorat, regjering osv så synes denne kampen mere tapt enn noen gang.

Er det politikere som kjøper seg opp i fiskeoppdrett eller er det fiskeoppdrettere som av egen vinning blir politikere og byråkrater ?

Dette er jo bukken og havresekken i alle bauger og kanter.

Den nettside ideen min blir mer og mere fristende for min del. Disse idiotene skjønner bare en ting, og det er penger!

Hvis forbrukerne av norsk oppdrettslaks virkelig ble klar over miljøkonsekvensene av disse brukene så kanskje omsetningen hadde blitt en annen ?

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...