Gå til innhold

Kortlinenymfer


Ruffen

Anbefalte innlegg

Mange snacksy nymfer her nå :)

Ferdig med jula nå så får man endelig satt seg ned i ro og fred og bundet , skal også snekre meg nytt gutterom og ordne meg til skikkelig borti ett hjørne der og få system på bindeutstyret, gleder meg  :D

Jo fler som binder destobedre :D for alle.

System på binde utstyret, glem ikke att det er bedre med system i rotet enn rot i systemet ;D

Så da er mitt system best:Rot i rotet! ;D

Willy

Var kansje litt for eplekake kjekk der ;D, for hos meg er det mer kaos i kaoset på binde bordet om dagen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 296
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mange snacksy nymfer her nå :)

Ferdig med jula nå så får man endelig satt seg ned i ro og fred og bundet , skal også snekre meg nytt gutterom og ordne meg til skikkelig borti ett hjørne der og få system på bindeutstyret, gleder meg  :D

Jo fler som binder destobedre :D for alle.

System på binde utstyret, glem ikke att det er bedre med system i rotet enn rot i systemet ;D

Så da er mitt system best:Rot i rotet! ;D

Willy

Var kansje litt for eplekake kjekk der ;D, for hos meg er det mer kaos i kaoset på binde bordet om dagen ;D

Var betryggende å høre. ;D

Willy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte micronympher her. Skal være ærlig å si at dette interesserer meg, men bruker for lite tid på det når sesongen begynner.

Men små numpher er nok en stor prosentandel av maten til fisken i mange vassdrag.

Jeg har vært så hedig og fått lov til å fiske endel turer sammen med tjekkeren Jan Siman. Visstnok en meget dyktig konkurransefisker. Ikke vet jeg, men en knakende trivelig kar er det. Jeg var med han og guidet i andre forhold en han er vant til. Visstnok trening var det....Meget dyktig fisker!!! Jeg lærte mye mer enn han. Jeg fikk noen micronympher av han. De er så nydelige at det er til å få tårer i øynene av. Jeg skal se om jeg greier å legge ut noen bilder av de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bjørnar, Jan er et ultra hyggelig menneske, vi hadde han som guide i Slovakia i 2004.....vi lærte mye, av både ham og vår lokale Slovakiske kjentmann/fisker.

Eikre gutten og jeg fikk bo hos Jan og familien da vi "plukket" ham opp på vei østover.

HAn har en flott datter også ;)

Hadde det ikke vært for at jeg var bastet og bundet, hadde Jan vært en artig svigerfar å ha..ho-ho

Gjennom bekjentskap som Eikre har etablert gjennom EikreFly, får vi heldigvis masse gode saker fra både Siman, Hends....også Hanak har gode greier.

Vi ser gjerne bilder fra dine fluer Bjørnar :D

Du må bare drite i laks et par sesonger, fiske bitte små ørret med bitte små fluer istedet... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bjørnar, Jan er et ultra hyggelig menneske, vi hadde han som guide i Slovakia i 2004.....vi lærte mye, av både ham og vår lokale Slovakiske kjentmann/fisker.

Eikre gutten og jeg fikk bo hos Jan og familien da vi "plukket" ham opp på vei østover.

HAn har en flott datter også ;)

Hadde det ikke vært for at jeg var bastet og bundet, hadde Jan vært en artig svigerfar å ha..ho-ho

Gjennom bekjentskap som Eikre har etablert gjennom EikreFly, får vi heldigvis masse gode saker fra både Siman, Hends....også Hanak har gode greier.

Vi ser gjerne bilder fra dine fluer Bjørnar :D

Du må bare drite i laks et par sesonger, fiske bitte små ørret med bitte små fluer istedet... :D

Da e godt me har ein fri plass, der damer og koner aldri leser ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drite i laks.... er det noe jeg gjør, så er det driter i laks svn. Jeg bor ved ei meget populær lakseelv. Har jobbet som guide til sommerjobb i tiår. Jeg har "måttet" ha kastekurs/ fiskekurs i denne elva hel fram til nå. I tillegg synes jeg laksefiske er det kjedeligste jeg vet.....

Jeg er ørretfisker. har vært det. kommer tilå forbli det. det er det eneste meningsfulle jeg klarer å fylle det stakkarslige livet mitt med.

Til innspirasjon for dere alle andre der ute. Når Jan S. var her oppe, så skulle han fiske laks også. For de som er kjent der ute. Han skulle fiske hovedvaldet. Nå hadde det seg slik at når han var oppi her, var det så sørgelig alt for varmt i vannet. Laksefisket var visstnok håpløst. Jan tok en laks på nesten 8 kg i stryket mellom grønnhøtta og storbåtrommet p+å tjekkisk nymphe. Den sto nok i dette stryket og gispet etter oksygen i varmen. Tøfft!

Både ørretfiskeren og laksefiskeren har myyyyyye å lære ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drite i laks..

Både ørretfiskeren og laksefiskeren har myyyyyye å lære ennå.

Det første der gjør jeg og,men det er fordi jeg bor i oppdrettshelvete og regner laksen for utrydningstruet.

..og det andre der er jeg veeeeeldig enig i,selv om jeg syns jeg lærer noe på hver eneste tur.

Og så er det å håpe at hardisken holder. ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me lære nåke nytt kver dag og den som ikkje meine han gjør da syns eg nesten synd på ;D

Og her e litt av kveldens kreasjon. Eg syntes Rodswinger hadde nåken nydelige nympher i boksen sin idag, og eg fant ut at eg berre måtte kopiera nåken av dei :D + Fleshbacken i litt ny vri :)

post-1116-13949871396751_thumb.jpg

post-1116-13949871396956_thumb.jpg

post-1116-13949871397175_thumb.jpg

post-1116-13949871397426_thumb.jpg

post-1116-13949871397656_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drite i laks.... er det noe jeg gjør, så er det driter i laks svn. Jeg bor ved ei meget populær lakseelv. Har jobbet som guide til sommerjobb i tiår. Jeg har "måttet" ha kastekurs/ fiskekurs i denne elva hel fram til nå. I tillegg synes jeg laksefiske er det kjedeligste jeg vet.....

Jeg er ørretfisker. har vært det. kommer tilå forbli det. det er det eneste meningsfulle jeg klarer å fylle det stakkarslige livet mitt med.

Til innspirasjon for dere alle andre der ute. Når Jan S. var her oppe, så skulle han fiske laks også. For de som er kjent der ute. Han skulle fiske hovedvaldet. Nå hadde det seg slik at når han var oppi her, var det så sørgelig alt for varmt i vannet. Laksefisket var visstnok håpløst. Jan tok en laks på nesten 8 kg i stryket mellom grønnhøtta og storbåtrommet p+å tjekkisk nymphe. Den sto nok i dette stryket og gispet etter oksygen i varmen. Tøfft!

Både ørretfiskeren og laksefiskeren har myyyyyye å lære ennå.

Först vil jeg si att jeg er en smule missunnelig, for å få treffe og fiske med Jan S skulle jeg gjerne ville (han hadde sikkert blitt dritlei alle spörsmål :D)

Men å få se han dra en laks på 8 kg på tsjekkisk :o hadde värt helt utrolig.

Gleder meg til å se nymfene du fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg sansynligvis ikke egner meg som konkurransefisker, var jeg selvølgelig klar over hvem han var. Han kom foresten to år på rad. Jeg fikk også en høflig åpen innvitasjon til områdene rundt Pilzen.

Rett skal også være rett. Jeg såg ikke på når han tok laksen. Jeg såg bare det sindige smilet etterpå.

Han tok også en DIGER aure (jeg mener den måtte være over 3 kg) her. Det var blikk stille alt for varmt i vannet. Han brukte liten cdc tørrflue og intermediatesnor. Han ventet til hele snora sakk, før han drog under vårflua som så poppet opp igjen hele tiden. Storauren klarte nok ikke å se luftsekken rundt fjærene som ga fra seg bobler når han drog. Fiffig! vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke har gjort det selv senere. Menmen: Guiden var iallefall elev den dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me lære nåke nytt kver dag og den som ikkje meine han gjør da syns eg nesten synd på ;D

Og her e litt av kveldens kreasjon. Eg syntes Rodswinger hadde nåken nydelige nympher i boksen sin idag, og eg fant ut at eg berre måtte kopiera nåken av dei :D + Fleshbacken i litt ny vri :)

Jada,det er fint med fine fluer i boksen ,men det er jo ikke der de fisker,og jeg klarte bare tildels å finne flua i går. ;D

OG,jeg likte flashback'en din,og det var jo den som fisket! ;)

Men ser fram til neste gang,OG det blir flere fluer.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me lære nåke nytt kver dag og den som ikkje meine han gjør da syns eg nesten synd på ;D

Og her e litt av kveldens kreasjon. Eg syntes Rodswinger hadde nåken nydelige nympher i boksen sin idag, og eg fant ut at eg berre måtte kopiera nåken av dei :D + Fleshbacken i litt ny vri :)

Jada,det er fint med fine fluer i boksen ,men det er jo ikke der de fisker,og jeg klarte bare tildels å finne flua i går. ;D

OG,jeg likte flashback'en din,og det var jo den som fisket! ;)

Men ser fram til neste gang,OG det blir flere fluer.

Willy

Nei du har rett i da Willy, men dei må jo havne der før du setter dei på fortommen ;D Og som ein god tjommi av meg seie " Da e lika kjekt og sjå i andre sine boksa som da e og fiska " Og da kan eg innimellom vere enig i, får ein kan ofte få ein liten " AHHA " opplevelse av og titta litte gran ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau takk får da :) Veldigt enkle modeller, men fungere fint når klekkingane e i full gang :) Spesielt dei to nederste til og berre løfte opp framfår fisken, men då like eg helst og bruke bly i kroppen og ikkje tungstein, men tenkte eg skulle prøve og sjå :) Litt stor vinge på den svarte, men sånn blir da når ein nyse og snyte seg heile tida ;D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kreative og flinke nymfebindere her  :)

Men det er greit å huske på at disse kulehode-nymfene kan være rene drapsvåpenet for fluestanga, så det er på sin plass å kalle dem kortlinenymfer  :D

Skal man kaste vanlige overhodet-kast med slike bør man åpne snørebuktene litt, om man ikke har stålkontroll på kastingen, for jeg har vært vitne til folk som har fått knekt stang-toppen sin etter en fulltreffer med slike nymfer  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...