Gå til innhold

Snake ROLL- kasting


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har forsøkt meg på et lignende kast ved flere anledninger selv, men dog ikke med samme sikkerhet og letthet...

Ser du skriver at det ikke er en flinkis video, men jaggu tror jeg ikke at det må være det lell gitt ! Når det er sagt, så skal du aldri være redd for å legge ut noe lignende igjen ! Veldig greit å få litt tips og triks, og da selvsagt allerhelst fra noen som er flinkere enn en selv.  

Fin video !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt meg på et lignende kast ved flere anledninger selv, men dog ikke med samme sikkerhet og letthet...

Ser du skriver at det ikke er en flinkis video, men jaggu tror jeg ikke at det må være det lell gitt ! Når det er sagt, så skal du aldri være redd for å legge ut noe lignende igjen ! Veldig greit å få litt tips og triks, og da selvsagt allerhelst fra noen som er flinkere enn en selv.  

Fin video !

Takk for det, Jan. Etter det jeg har hørt så er du en meget flink ørretfisker selv, så du har helt klart mye å by på du også  :) Så om det å være "flink" så tror jeg vi alle har mye å lære av hverandre - alle som en.

Takker i hvert fall for god tilbakemelding, Jan. Kjempehyggelig å høre.

Beste hilsen,

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier takk for det Andrè, fint om du kan sende meg på pm hvem som har fortalt deg det, så jeg kan få sendt vedkommende en blomst.... he he. Er redd jeg kun er en amatør sammenlignet med mange av de som er med her inne, men artig er det lell.

Hele poenget for meg med et forum som dette, er å plukke opp tips og triks fra andre, og delta i evt. meningsutvekslinger er ulike slag. I så måte synes jeg at dette er et meget bra forum. Synes ikke folk skal være redde for å legge ut ting som de tror andre kan ha nytte av. Om noen oppfatter det som en form for selvskryt, ja så dem om det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... skjønte bare halvparten. Men et ønske om å lære dette kom snikende. Har hørt at det kalles inspiransjon.

Snake roll.... Er dette bare for at det ser kult ut, eller er det for at man bedre skal kunne endre vinkel på kastet og evt. få mer hastighet på lina.

En annen ting jeg lurer på er om det er tyngere å utføre dette kastet dypt nedvadet. Har en følelse om at det kanskje er slik at det er lettere å ha en kroppshøyde å løfte på.

Jeg må si jeg er bekymret for fysikken din Andre. Du må spise mer mat. Tynn som en spiker jo. 

Eller er dette bevisst for å holde draget i strømmen på et minimum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... skjønte bare halvparten. Men et ønske om å lære dette kom snikende. Har hørt at det kalles inspiransjon.

Snake roll.... Er dette bare for at det ser kult ut, eller er det for at man bedre skal kunne endre vinkel på kastet og evt. få mer hastighet på lina.

En annen ting jeg lurer på er om det er tyngere å utføre dette kastet dypt nedvadet. Har en følelse om at det kanskje er slik at det er lettere å ha en kroppshøyde å løfte på.

Jeg må si jeg er bekymret for fysikken din Andre. Du må spise mer mat. Tynn som en spiker jo. 

Eller er dette bevisst for å holde draget i strømmen på et minimum?

Hei, Torbjørn. He he, jo det er for å holde motstanden i strømmen på et minimum  ;D

Angående kastet. Det er veldig lett å vinkle snake roll- kast, så det er egentlig den største fordelen med det. Det går også helt greit å kaste det godt utvadet også. Egentlig bare å sette bukta litt høyere i forhold til kroppen.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har terpet mye på snakeroll det sist året, og det er først nå at det sitter sånn brukbart, men: Det er når snøret henger nedstrøms till høyre at jeg får det til. Nedstrøms venstre og første bevegelse mot høyre er en helt annen opplevelse - i negativ forstand. Er det vanlig å ha en preferert retning på dette kastet? Sliter med timingen på trekkene når jeg kaster oppstrøms høyre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snake-roll er et flott alternativ hvis bakslengsmuligheten er noe begrenset. Har øvd på det titt og ofte når jeg er i nærheten av vann med fluestanga, men det skal mye til for å få det til like flott som unge Brun... Jeg sliter med at stangtuppen er nesten ved vannflaten etter endt kast.. Med 4# stanga klarer jeg 7-8 m ca

Andrè: Har du som sivilist fått ekslusive rettigheter til svømmehallen siden du er celebrity, eller er den disponibel for almuen når den ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivi å lekt meg litt med vannkast den siste tiden, og jeg synes det er morro å leke med lina, og føle at man har kontroll. Allikevel blir det, som Magnus sier, så langt unna André som det kan få blitt. Det ser plutselig forbanna enkelt ut å kast snake-roll når han gjør det. Hrmf.

Er vel bare øvelse som gjør mester, tipper jeg. Uansett, det er av slike videoer man får inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har terpet mye på snakeroll det sist året, og det er først nå at det sitter sånn brukbart, men: Det er når snøret henger nedstrøms till høyre at jeg får det til. Nedstrøms venstre og første bevegelse mot høyre er en helt annen opplevelse - i negativ forstand. Er det vanlig å ha en preferert retning på dette kastet? Sliter med timingen på trekkene når jeg kaster oppstrøms høyre.  

Sliter med det samme som deg JB. Føler meg helt handikappet når jeg skal kaste backhand snakeroll (med høyre hånd over venstre skulder). Får til 15-20 meter om jeg har et lettkastet snøre og en stang som er god på liten kastesektor, men mangler koordinasjon og kontrol som jeg har på vanlig snakeroll.

Dersom man har plass på høyre side av seg og det ikke blåser fra høyre så kan man imidlertid ta det fra venstre mot høyre også på høyre side av kroppen. Da er det en fordel å slå bukta andre veien (heter da egentlig et spiralkast) og skal man se skikkelig kul ut kan man med dette kastet ta 3-4 bukter før man setter innlegget (dette har selvsagt ingen praktisk fordel). Det jeg bruker oftest i slike tilfeller er imidlertid å overhode kaste opp og ned langs elvebredden og bruke et snakeroll for å ta ned snøret når snøret strekker seg oppover og skyte ut. På den måten får man tørket flua først. Dette kastet bruker jeg svært ofte i Rena og andre elver hvor det er for tett vegetasjon for overhodekast utover elva. Kastet kan brukes like bra fra begge sider av elva med høyre hånd over høyre skulder og kan vinkles i alle vinkler (skal man vinkle skrått oppstrøms og står på høyre side av elven slik at innlegget må legges oppstrøms trenger man 3-4 meter plass bak seg til innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en snakeroll er det lett å bli stående igjen for statisk etter at selve rollen er ferdig.

Innkastet vil således kunne skrike etter vandring.

Videre vil lina lett komme inn stupende i stedet for stigende mot sitt ankerfeste, da sirkelen rett og slett ikke gis anledning til å "ferdiggjøre seg".

Kasteren er kanskje ikke i stand til å identifisere direkte hva som er feil, men "kjenner" at noe ikke er som det skal, og begynner så å ta ut vandring bakover med arm løsrevet.

Mister kontrollen, mister linja. Resultatet er ikke pent.

Flytter en vekten over på bakre fot i innkastet (det er ikke rare forflytningen som skal til), så begynner en straks å ta ut arbeidsveien med kroppen. Så... når du er ferdig med rollen, trekk armene mot deg, kom inn med kroppen litt skråstilt, og flytt vekten til bakre fot.

Så har du farten, så har du linja, så har du distansen.

En kan, som Brun påpeker i sin video, også sette en roll med større fart, altså mer ellipsepreget. Fart inn er fart ut.

Når det gjelder armbruk forover, så gjør Brun det selvsagt helt riktig med disse lette klassene. Med grøvere utstyr holder det oftest å utføre en underhånds grunnbevegelse der du står igjen med knekk i armen og høy avlevering (pendel). På lettere utstyr blir det helt riktig å ta ut albue, underarm og håndledd (overslag) horisontalt, i hvert fall for større distanse.

Selv er jeg i en fase nå der jeg trener inn 2-hånds langlinespey. Det er ganske utrolig hvor "lett" armene stikker av i innkastet når en skal trene inn kast som forlanger større arbeidsvei. Lar en dem stikke av for mye, mister en ikke bare kontroll, men en frarøver seg tid. Tid en trenger for å få utført alt det andre som skal skje der bak. Også blir en stående å rive og slite. Vipp inn kastet med kroppen.

Roll away. Then use your body  ;)

Som en liten kuriositet; etter endel solide økter med langlinestanga, skulle jeg plutselig kaste skandinavisk igjen. Etter å ha kastet og undervist dette kastet over flere år, så stupte kastene  :o Jeg trodde nesten ikke det var sant. Nå har jeg fått satt det skandinaviske igjen her, og tør ikke ta i langlinestanga igjen før jeg er tilbake fra laksefiske  :) De to kastene er jo så glimrende på hver sin måte. Selv om en til fiske kan ta ut hybrider til en viss grad, er det viktig (og nødvendig) for meg å holde dem begge stilrene.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liten kuriositet; etter endel solide økter med langlinestanga, skulle jeg plutselig kaste skandinavisk igjen. Etter å ha kastet og undervist dette kastet over flere år, så stupte kastene  :o Jeg trodde nesten ikke det var sant. Nå har jeg fått satt det skandinaviske igjen her, og tør ikke ta i langlinestanga igjen før jeg er tilbake fra laksefiske  :) De to kastene er jo så glimrende på hver sin måte. Selv om en til fiske kan ta ut hybrider til en viss grad, er det viktig (og nødvendig) for meg å holde dem begge stilrene.

Jan.

Dette ble meget offtopic, men på tohånds har jeg veldig forskjellig stil på langline og skandinavisk. På skandinavisk holder jeg et mye tettere grep (dvs lavere med øvre hånd, ca midt på korken), men på langline holder jeg langt oppe på korken. Langlinekastet starter med tuppen helt nede ved vannet i en rolig bevegelse og et lite løft mens skandinavisk starter med å løfte stanga opp til 60 grader. Siden det blir så veldig forskjellig har jeg derfor ingen problemer med å skille disse og synes det er svært befriende å gå en runde med langline og neste med kort klump.

Ellers veldig enig i det du sier om kroppsbruk og flytte vekta fram og tilbake. Gjør det mye lettere å få til god aksellerasjon i kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liten kuriositet; etter endel solide økter med langlinestanga, skulle jeg plutselig kaste skandinavisk igjen. Etter å ha kastet og undervist dette kastet over flere år, så stupte kastene  :o Jeg trodde nesten ikke det var sant. Nå har jeg fått satt det skandinaviske igjen her, og tør ikke ta i langlinestanga igjen før jeg er tilbake fra laksefiske  :) De to kastene er jo så glimrende på hver sin måte. Selv om en til fiske kan ta ut hybrider til en viss grad, er det viktig (og nødvendig) for meg å holde dem begge stilrene.

Jan.

Dette ble meget offtopic, men på tohånds har jeg veldig forskjellig stil på langline og skandinavisk. På skandinavisk holder jeg et mye tettere grep (dvs lavere med øvre hånd, ca midt på korken), men på langline holder jeg langt oppe på korken. Langlinekastet starter med tuppen helt nede ved vannet i en rolig bevegelse og et lite løft mens skandinavisk starter med å løfte stanga opp til 60 grader. Siden det blir så veldig forskjellig har jeg derfor ingen problemer med å skille disse og synes det er svært befriende å gå en runde med langline og neste med kort klump.

Ellers veldig enig i det du sier om kroppsbruk og flytte vekta fram og tilbake. Gjør det mye lettere å få til god aksellerasjon i kastet.

Selvsagt skal du ha markant forskjellig stil til langlinespey og skandinavisk. Det er jo to ulike kast. Stilen henger på utstyret, utstyret henger på stilen.

Tro meg; jeg har ingen problemer med å skille kastene fra hverandre  ;) Det var ikke det jeg mente... ja... men det skjønte du vel.

Ja, det er absolutt befriende å kunne variere. Forutsetningen er at en har fått satt BEGGE kastene i kroppen.

Back to snakeroll  ;)

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ha markant forskjellig stil til langlinespey og skandinavisk. Det er jo to ulike kast. Stilen henger på utstyret, utstyret henger på stilen.

Tro meg; jeg har ingen problemer med å skille kastene fra hverandre  ;) Det var ikke det jeg mente... ja... men det skjønte du vel.

Ja, det er absolutt befriende å kunne variere. Forutsetningen er at en har fått satt BEGGE kastene i kroppen.

Back to snakeroll  ;)

Mvh. Jan.

Var overhodet ikke ment som noen belæring ovenfor deg Jan. Skrev det kanskje litt tungvint, ville bare forklare hvorfor det blir helt automatisk når jeg veksler fra den ene stilen til den andre. Hadde jeg f.eks brukt samme håndgrepet på begge stilene tror jeg det hadde vært fortere å kommet i urytme når man varierer for mye. Vet jo om mange som bruker like bredt håndgrep på skandinavisk som langline. Er også endel skandinaviske stiler som funker greit på langline. Både syrstad stilen og mortensen stilen kan brukes på langliner om stengene ikke er altfor slaskete, men foretrekker som sagt en mer tradisjonell stil selv på langline selv om jeg nok har endel momenter fra syrstad stilen også i langlinekastinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en snakeroll er det lett å bli stående igjen for statisk etter at selve rollen er ferdig.

Innkastet vil således kunne skrike etter vandring.

Videre vil lina lett komme inn stupende i stedet for stigende mot sitt ankerfeste, da sirkelen rett og slett ikke gis anledning til å "ferdiggjøre seg".

Kasteren er kanskje ikke i stand til å identifisere direkte hva som er feil, men "kjenner" at noe ikke er som det skal, og begynner så å ta ut vandring bakover med arm løsrevet.

Mister kontrollen, mister linja. Resultatet er ikke pent.

Flytter en vekten over på bakre fot i innkastet (det er ikke rare forflytningen som skal til), så begynner en straks å ta ut arbeidsveien med kroppen. Så... når du er ferdig med rollen, trekk armene mot deg, kom inn med kroppen litt skråstilt, og flytt vekten til bakre fot.

Så har du farten, så har du linja, så har du distansen.

En kan, som Brun påpeker i sin video, også sette en roll med større fart, altså mer ellipsepreget. Fart inn er fart ut.

Når det gjelder armbruk forover, så gjør Brun det selvsagt helt riktig med disse lette klassene. Med grøvere utstyr holder det oftest å utføre en underhånds grunnbevegelse der du står igjen med knekk i armen og høy avlevering (pendel). På lettere utstyr blir det helt riktig å ta ut albue, underarm og håndledd (overslag) horisontalt, i hvert fall for større distanse.

Selv er jeg i en fase nå der jeg trener inn 2-hånds langlinespey. Det er ganske utrolig hvor "lett" armene stikker av i innkastet når en skal trene inn kast som forlanger større arbeidsvei. Lar en dem stikke av for mye, mister en ikke bare kontroll, men en frarøver seg tid. Tid en trenger for å få utført alt det andre som skal skje der bak. Også blir en stående å rive og slite. Vipp inn kastet med kroppen.

Roll away. Then use your body  ;)

Som en liten kuriositet; etter endel solide økter med langlinestanga, skulle jeg plutselig kaste skandinavisk igjen. Etter å ha kastet og undervist dette kastet over flere år, så stupte kastene  :o Jeg trodde nesten ikke det var sant. Nå har jeg fått satt det skandinaviske igjen her, og tør ikke ta i langlinestanga igjen før jeg er tilbake fra laksefiske  :) De to kastene er jo så glimrende på hver sin måte. Selv om en til fiske kan ta ut hybrider til en viss grad, er det viktig (og nødvendig) for meg å holde dem begge stilrene.

Jan.

Jan, har du mulighet til å legge ut en liten filmsnutt om dette? Enklere å se enn å lese  ;D Da med tanke på snakeroll/vannkast.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ha markant forskjellig stil til langlinespey og skandinavisk. Det er jo to ulike kast. Stilen henger på utstyret, utstyret henger på stilen.

Tro meg; jeg har ingen problemer med å skille kastene fra hverandre  ;) Det var ikke det jeg mente... ja... men det skjønte du vel.

Ja, det er absolutt befriende å kunne variere. Forutsetningen er at en har fått satt BEGGE kastene i kroppen.

Back to snakeroll  ;)

Mvh. Jan.

Var overhodet ikke ment som noen belæring ovenfor deg Jan. Skrev det kanskje litt tungvint, ville bare forklare hvorfor det blir helt automatisk når jeg veksler fra den ene stilen til den andre. Hadde jeg f.eks brukt samme håndgrepet på begge stilene tror jeg det hadde vært fortere å kommet i urytme når man varierer for mye. Vet jo om mange som bruker like bredt håndgrep på skandinavisk som langline. Er også endel skandinaviske stiler som funker greit på langline. Både syrstad stilen og mortensen stilen kan brukes på langliner om stengene ikke er altfor slaskete, men foretrekker som sagt en mer tradisjonell stil selv på langline selv om jeg nok har endel momenter fra syrstad stilen også i langlinekastinga.

Går bra det, Oddbjørn, jeg bare gir deg en lusing når jeg treffer deg en gang. Neida, skjønte det.

Jeg er enig med deg når det gjelder liner også. Selv om grunnstilene har sine preferanser, skal en ikke skal låse seg fast i linevalg.

Bare for å spore av ennå mer i denne tråden (beklager Brun), så mener jeg faktisk at mange av de 2-håndsstengene som selges i dag, tilsynelatende for det skandinaviske kastet (ja, hvem vet hva produsentene tenker, hybrid?), er for uflate øverst. Det er vel spesielt her kanskje at jeg selv misjonerer "ikke noe i mellom", selv om det kan virke litt bombastisk. En stang for et optimalt underhåndskast må ikke få ta av for mye isolert sett øverst der i toppen. På likt vis bruker vi ikke en "underhåndsstang" til et fullblods spey langlinekast. Det optimale der forlanger ei fullblods speystang. Og vi to vet hva som menes med det. Vi to kjenner også en annen som vet det  ;D

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan, har du mulighet til å legge ut en liten filmsnutt om dette? Enklere å se enn å lese  ;D Da med tanke på snakeroll/vannkast.

Lars L

Hei,

jeg har vel ikke noe snutt liggende på dette tror jeg. Men hvis du vil, kan du komme ut en tur neste uke igjen, så kan vi jo ta noen rolls.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan, har du mulighet til å legge ut en liten filmsnutt om dette? Enklere å se enn å lese  ;D Da med tanke på snakeroll/vannkast.

Lars L

Hei,

jeg har vel ikke noe snutt liggende på dette tror jeg. Men hvis du vil, kan du komme ut en tur neste uke igjen, så kan vi jo ta noen rolls.

Jan.

Shit! Ja, ja og ja! Jeg jobber, men det gjør kanskje du også......men skal nok evt. klare å gå litt tidlig en dag.

Sender PM.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder armbruk forover, så gjør Brun det selvsagt helt riktig med disse lette klassene. Med grøvere utstyr holder det oftest å utføre en underhånds grunnbevegelse der du står igjen med knekk i armen og høy avlevering (pendel). På lettere utstyr blir det helt riktig å ta ut albue, underarm og håndledd (overslag) horisontalt, i hvert fall for større distanse.

Selv er jeg i en fase nå der jeg trener inn 2-hånds langlinespey. Det er ganske utrolig hvor "lett" armene stikker av i innkastet når en skal trene inn kast som forlanger større arbeidsvei. Lar en dem stikke av for mye, mister en ikke bare kontroll, men en frarøver seg tid. Tid en trenger for å få utført alt det andre som skal skje der bak. Også blir en stående å rive og slite. Vipp inn kastet med kroppen.

Roll away. Then use your body  ;)

Som en liten kuriositet; etter endel solide økter med langlinestanga, skulle jeg plutselig kaste skandinavisk igjen. Etter å ha kastet og undervist dette kastet over flere år, så stupte kastene  :o Jeg trodde nesten ikke det var sant. Nå har jeg fått satt det skandinaviske igjen her, og tør ikke ta i langlinestanga igjen før jeg er tilbake fra laksefiske  :) De to kastene er jo så glimrende på hver sin måte. Selv om en til fiske kan ta ut hybrider til en viss grad, er det viktig (og nødvendig) for meg å holde dem begge stilrene.

Jan.

Supert, Jan! Du er egentlig veldig god til å forklare, og det er interessant det du skriver (som vanlig veldig veldig bra).

Takk alle for tilbakemeldingene på den andre kastevideoen min, som egentlig bare var en tur på stranda nedenfor huset. Etter oppfordring legger jeg den ut her for å holde det samlet. Takk.

KASTEVIDEO 2: http://www.vimeo.com/11213147

PS jeg jobber svært uhøytidelig med snakeroll med kurvkast og luftmending høyrehendt over venstre skulder når elva renner mot venstre om dagen, men jeg vet ikke om jeg får systematisert det nok med det første. For meg er det det vanskeligste og mest bedritne kastet jeg har prøvd meg på, men samtidig helt vidunderlig når det sitter. Foran en vakende ørret. Men foreløpig; ingen ting holder hvis det bare sitter 50% av gangene. Me try again.  :) Moro med litt moro da. Men det er først når det sitter at det blir praktisk (Jeg vet egentlig ikke om den "kurvkast-biten er så prekær heller når sant skal sies. Men sant sies ikke før man har prøvd vitenskapelig nok ganger heller da - og det er vel noe over 1K hvis man vil holde god standard. )

EDIT: Slett linken midt i hvis noen anser den som noe løsrevet fra alt annet - det er ment som en kastevideo, men det må nesten moderatorenen ta stilling til. Det som Rune og Co kommer til enighet om er det som teller synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS jeg jobber svært uhøytidelig med snakeroll med kurvkast og luftmending høyrehendt over venstre skulder når elva renner mot venstre om dagen, men jeg vet ikke om jeg får systematisert det nok med det første. For meg er det det vanskeligste og mest bedritne kastet jeg har prøvd meg på, men samtidig helt vidunderlig når det sitter.

Den der er "tricky", for du skal slå venstre når du kommer fra venstre, hvis vi nå tenker positiv kurve, og det gjør du vel antar jeg.

Håndledd/underarmsslag i stedet for skurtrekkerteknikken er kanskje noe bedre her, da det gir litt større rom for sideforflytning. Men slaget mot venstre kan ikke være for langt heller, ellers så hekter lina i stanga på vei forover. Komme fort til høyre igjen, direkte over i oppstrømsmendingen. Høyrekurvebevegelsen din blir jo på en måte mendingen, hvis jeg har forstått korrekt her hva du ønsker å oppnå.

I 1-hånds spey kommer vi jo vanligvis med litt flatere stangføring inn, men jeg mistenker at du her i denne litt kinkige situasjonen kanskje kommer litt bedre ut av selve kurvebevegelsen med stanga litt mer opprett. Tommelen bak korken. Opprett kurve.

Jeg skal prøve etterpå jeg, skal ha pres kurs i dag. Kan komme med en tilbakemelding. Tror nemlig ikke at jeg bevisst har forsøkt meg på den kombinasjonen der før, altså med innlagt vannkast på venstre side.

Lykke til!

edit; gikk helt i glemmeboka den der i dag. Skal prøve ved neste korsvei.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Men du Andrè, hva med å arrangere et kurs i vannkast på indre Østlandet, Hamar, Gjøvik, Lillehammer. Det bor mange der og jeg er sikker på at mange ville meldt seg på et kurs. Undertegnede inkludert.

Hermann

Hei. Tar opp igjen en gammel tråd.

Om jeg får til en deal som er til å leve med fra de som eier hallen, så er planen min at jeg holder/ arrangerer 3-4 vannkastkurs utover vinteren 2011.

Hadde det vært moro for dere Hamar- gutta også eller?

Men mottoet/føringene for kurset blir da strengt etter Bruns filosofi: Vi skal ha det gøy, først og fremst  :)

Innendørs, i hall, midtvinters, kastemoro, trivelig prat og litt vannkastekurs på toppen. Kunne det være noe jeg skal sette igang synes dere?

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Andrè, hva med å arrangere et kurs i vannkast på indre Østlandet, Hamar, Gjøvik, Lillehammer. Det bor mange der og jeg er sikker på at mange ville meldt seg på et kurs. Undertegnede inkludert.

Hermann

Hei. Tar opp igjen en gammel tråd.

Om jeg får til en deal som er til å leve med fra de som eier hallen, så er planen min at jeg holder/ arrangerer 3-4 vannkastkurs utover vinteren 2011.

Hadde det vært moro for dere Hamar- gutta også eller?

Men mottoet/føringene for kurset blir da strengt etter Bruns filosofi: Vi skal ha det gøy, først og fremst  :)

Innendørs, i hall, midtvinters, kastemoro, trivelig prat og litt vannkastekurs på toppen. Kunne det være noe jeg skal sette igang synes dere?

André

heldig du som har tilgang på baseng å stå innendørs å trene på vannkast.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...