Gå til innhold

Bildetråden 2010.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Herlig bilde Lars!!

Ikke for å fyre opp under "har en lei tendens til å måtte ha med det herrens nordlyset", men jeg har også lagt merke til at du har med dette ofte.

Da er mitt spørsmål: Er det nordlys hele tiden der oppe, eller kommer du på fotografering kun de gangene det er tilstede?  :D

Hilsen en som kun er nord for Trondheim midt på sommeren, og som faktisk kun har sett nordlys en gang og det var ett svakt glimt her sørpå  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult bilde nok en gang André. jeg vil også ha "litt flaks" ;D

Takk, Gisle  ;D Du er en sann god venn som gir meg cred for dette, for "flygende-macro-motiver" er det teknisk mest vanskelige jeg kan tenke meg å begi meg ut på, og derfor er det utrolig moro når det lykkes også  :D Jeg synes det pusher så grensene for alt hva man kan finne på av fotografisk kreativitet, høy iso, kjapp lukker og liten blender, og allikvel har man bare noen millimeter mellom kjipt og vellykket  ;D Foto er moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rå Lars. imponerede flotte bilder som alltid

Var ute en tur i fjorden igjen i kveld, og jaggu ble det ikke solnedgang i dag også ;D

[attachimg=1]

Det flotteste fiskerelaterte bilde jeg har sett på lange tider!!

Super komposisjon og farger!

Nydelig stemning :)

Tøft bilde, André!

Du har en egen greie der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult bilde nok en gang André. jeg vil også ha "litt flaks" ;D

Takk, Gisle  ;D Du er en sann god venn som gir meg cred for dette, for "flygende-macro-motiver" er det teknisk mest vanskelige jeg kan tenke meg å begi meg ut på, og derfor er det utrolig moro når det lykkes også  :D Jeg synes det pusher så grensene for alt hva man kan finne på av fotografisk kreativitet, høy iso, kjapp lukker og liten blender, og allikvel har man bare noen millimeter mellom kjipt og vellykket  ;D Foto er moro.

Tror ikke det er så mange som forstår hvor godt gjort dette er André. Utrolig imponerende. regner med at det er rimlig tilfredstillende og laste opp de bildene der fra brikka. knallbra. Foto er gøy, helt klart.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rå Lars. imponerede flotte bilder som alltid

Var ute en tur i fjorden igjen i kveld, og jaggu ble det ikke solnedgang i dag også ;D

[attachimg=1]

Det flotteste fiskerelaterte bilde jeg har sett på lange tider!!

Super komposisjon og farger!

Nydelig stemning :)

Tøft bilde, André!

Du har en egen greie der!!

Takker så mye for det Lars. :) Var litt artig det hele. sto å kikka på kompisen i motlyset og fikk se kveldssola som skinte i mellom snelle på lang avstand. så da vokna fotografen i meg og stanga ble lagt vekk for en periode. ;D skrudde ned et par blendere for å sikre at det ble en ren siluett. artig når slike ting klaffer.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først nå så jeg silhuettbildet ditt, Gisle. Helrått!  ;D The way to do it  ;)

Fantastisk flott fanget solnedgang samtidig som du hadde fått fram silhuetten i hovedmotivet. Meget bra gjort  :)

--------

Nytt bilde fra meg. Jeg ble litt inspirert i kveld i og med at jeg fikk repartert den tredje blitsen min som hadde brukket rett av under fiske/filming i vår  :D

Men litt store-mengder-lim, og en litt fingernem nøye samboer av ei dame redda tingen.

Så et par bilder. Her, den tsjekkiske fortommen min  ;)

- En  60 cm tapert godt synlig "sak"  ;) med microring i enden

- En lang tynn fortomsdel beregnet etter dybden

- Pluss en enda tynnere spissdel splitta opp med microringer og et par droppere. Alt fra 30 til 50 cm mellom hver. Og dropperne fra 10-20 cm fra ringene. Egentlig 10-15.

- I tillegg lager jeg alltid litt kontrast på "fortommen" min, som dere ser med svart. Det er bare min lille greie og ikke nødvendig da.

5148950873_63a5644717_b.jpg

5149557136_1358ea8ed3_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...