Gå til innhold

Bildetråden 2010.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ola, kan  du ikke legge ut de to orgiginalbildene?

Er enig i at det så litt kunstig ut, men vannfallet var utrolig flott. Likte veldig godt fargene i steinene her.

Tror jeg brukte 4 eksponeringer på dette Oddbjørn, legger ved 2 av dem.

Ingen filter er brukt på disse bildene, men nå har jeg kjøpt meg et regulerbart 8 steps ND filter, så det skal bli artig og sjekke mer av dette til sommeren.

demo1.jpg

demo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen filter er brukt på disse bildene, men nå har jeg kjøpt meg et regulerbart 8 steps ND filter, så det skal bli artig og sjekke mer av dette til sommeren.

Har du en link til filteret du kjøpte her Ola? 8-step sier du, er det bare å vri på ringen?

Er litt nysjerrig på dette her. Må komme i gang med foto nå som fiskesesongen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bilde Tom,men hva har du testet ? :rolleyes:

Willy(som egentlig ikke er noe særlig fan av HDR !)

Willy, jeg prøvde å få vannet litt "loddent" (eller hva man kaller det) med lang lukkertid. :)

Åhja,(hva man kaller det er vanligvis "slørete" ;) ),men da har du jo lyktes til en viss grad,også uten stativ ?

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en test fra i dag. (Uten stativ).

[

Ikke så dum denne Tom, men det er et must med stativ på sånne bilder. Og som du ser blir himmelen rimelig overeksponert, så filterbruk kan nok hjelpe deg en god del på vei.

Har send deg en PM

Ola

Jeg får nok skaffe meg et filter ja. Hadde heller ikke med meg stativ på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

200 meter vet jeg at det er anbefalt, moskusen løper i 60 km og gjør det en lengre distanse......det er 20 km/t raskere enn de raskeste menneskene.......30 meter kan ha vært sikkert ved at man fotograferte fra  terreng som er "umulig" gor folk......men bildet var konge

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...