Gå til innhold

Fluehjelp til Rena


Teigen

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ta turen til rena i sommer, har aldri hvert der før så jeg lurer litt på hvilke fluer jeg burde ha i boksen. Så hvis dere bare kunne hatt ti fluer i boksen i rena, hvilke fluer ville det hvert?

Hei, Kjetil  :)

Avhengig av hvilken tid du reiser, men du bør i hvert fall ha med deg en del imitasjoner av aurivillii, rhodani og litt senere ignita. I tillegg skader det sjelden å ha med enda mindre døgniser. Kast også alt du har av vårfluer med i sekken  ;D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han hadde jo aldri vært i Rena før, og vet følgelig ikke hva som klekker, så da er det vel greit å være litt konkret hvis man vil hjelpe ham, ikke sant? 

Det var bare en kommentar for å si at jeg var enig med Staffan.

Da kan jeg vel komme med et råd som jeg er sikker på at det er litt hjelp i: Se på alle fluene Terje (TØRRFLUEPURISTEN) har lagt inn her på siden, Jeg tror de fleste fluene han har lagt inn her på ffs er blitt til med tanke på Renaelva. (Bedre nå Andre? ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en kommentar for å si at jeg var enig med Staffan.

Da kan jeg vel komme med et råd som jeg er sikker på at det er litt hjelp i: Se på alle fluene Terje (TØRRFLUEPURISTEN) har lagt inn her på siden, Jeg tror de fleste fluene han har lagt inn her på ffs er blitt til med tanke på Renaelva. (Bedre nå Andre? ;D)

;D Joa, Trond, alle gode tips er antagelig gull når han aldri har vært i elva før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 10 ville jeg hatt med om jeg bare kunne hatt 10 stk til en liten fiskeferie fra sankthans til uti august:

Smeltelimsaurivilli

Biot aurivilli med nymfeslep og parachute hackel

Aurivilli CDC klekker

Baetis CDC fluer i #15-19

Ignita dun i #15 og 17

Brunoliven klekkere i #14-18 som dekker både Ignita og Baetis

Danica klekker og dun

Spent spinnere med oppbundet hackel og sightwing i str 13-19

Dyret i str 10-14

Antronpuppa i str 10-14

Gule Dyret bundet litt lettdressa som steinflueimitasjon.

Men boksen min suppleres med masse andre varianter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

da er det vårfluer som er viktigsk

Enig i det MEN sånn det har vært de siste sesongene er Aurivillien fortsatt aktiv, samt Sulphurea, Danica og ikke minst spinner fall av både Aurivilli og Sulphurea på kvelden.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...