Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 2 - Streaking Caddis + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!  

171 stemmer

  1. 1. Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • AAL
      4
    • Hunderørret
      4
    • AndréL
      2
    • Torben Berg-Sørensen
      6
    • Henning
      5
    • Kalle
      3
    • Clarense
      1
    • FlyBandit
      4
    • Sigve
      9
    • double action
      2
    • Håkon Halvorsen
      1
    • Tor Arne
      3
    • Pete
      1
    • Claus
      5
    • Fluenes Herre
      14
    • Lasse18
      9
    • MrHunk
      4
    • Espen_Gunner
      1
    • Igor Soldo
      5
    • Lars Mathisen
      4
    • KT
      3
    • Bjørn Roar
      6
    • Roger Østberg
      5
    • arvlar
      3
    • Robban
      18
    • omland
      2
    • Snakeroll
      1
    • Mårten
      8
    • Kens
      4
    • joastro
      4
    • Tåmy
      0
    • Ørreten
      2
    • Magnum44
      10
    • Vegard Jønnevald
      6
    • Rudix
      6
    • bjorni
      3
    • Åboren
      0
    • dj pg
      4
    • Torbjørn K Meløe
      3
    • alxxzndr.stb
      2
    • bigo
      2
    • Rune D
      2
    • REile
      5


Anbefalte innlegg

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei og hå!

For det første! Kalle - du sa til meg at du ikke kunne binde SC!! Løgnhals!

For det andre! Morsomt at ikke alle er enige med enkelte representanter i dommerpanelet (for eksempel meg) ;)

For det tredje! Som blyg trønder, tør jeg våge litt selvskryt. Etter min mening er SC en av de enkleste fluene å binde ;) (Da må jeg også få si at ved de fleste fluer er de fleste her inne dyktigere enn meg ;D)

Keep it going lads.. Det er så artig å studere fluene som kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Satan Hening!! Den var strøken!!!

For lang kropp. Ellers bra. Trodde jeg. Men neida. Flere fibre bakerst i vingen som er klipt eller revet.

Det som ser bra ut ved første øyekast pga fine og skarpe bilder er ikke alltid så perfekt serru.

Double Action har proposjonen til en SC. Som Rune har, men han er ikke med. Hunderørret er heller ikke så langt ut på viddene.

Baetrix har selfølgelig helt rett her :)

Denne ble laga på den eneste kroken jeg har som ikke er str 14 eller mindre. Så kroppen måtte bare blir sånn.

Ang hjortehårene, så røsket jeg nok med meg noen hår som er blitt herjet med.....dvs jeg har ikke klipt etter at flue er ferdig, det får da være grenser:)

Kan legge til at jeg selv synest mine egne SCer blir litt for runde i knollen, men når jeg brenner de, så får jeg ikke til å gjøre de spissere.

Baetrix.....jeg tar kommentaren din som et kompliment med tanke på foto ;)

Og liker din kontruktive tilbakemelding ellers.

Ruffen. Veldig glad for at du likte flua. Jeg synest denne er drittvanskelig å binde.

Lasse, jeg har sagt det før, og sier det igjen. Du lager noen av de beste SCene jeg vet om. Personlig tror jeg bare Andre og Rune matcher deg her inne på ffs. Det kan DU ta som et kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Satan Hening!! Den var strøken!!!

For lang kropp. Ellers bra. Trodde jeg. Men neida. Flere fibre bakerst i vingen som er klipt eller revet.

Det som ser bra ut ved første øyekast pga fine og skarpe bilder er ikke alltid så perfekt serru.

Double Action har proposjonen til en SC. Som Rune har, men han er ikke med. Hunderørret er heller ikke så langt ut på viddene.

Baetrix har selfølgelig helt rett her :)

Denne ble laga på den eneste kroken jeg har som ikke er str 14 eller mindre. Så kroppen måtte bare blir sånn.

Ang hjortehårene, så røsket jeg nok med meg noen hår som er blitt herjet med.....dvs jeg har ikke klipt etter at flue er ferdig, det får da være grenser:)

Kan legge til at jeg selv synest mine egne SCer blir litt for runde i knollen, men når jeg brenner de, så får jeg ikke til å gjøre de spissere.

Baetrix.....jeg tar kommentaren din som et kompliment med tanke på foto ;)

Og liker din kontruktive tilbakemelding ellers.

Det var jo godt at du tok det som det var ment. Man lærer mye mer av konstruktive tilbakemeldinger enn av "fin flue, du er flink". Fint at du oppfattet det og at det bare var småpirk. Grunnen til at jeg kommenterte din var for å åpne øynene på de som lar seg lure av skarpt bilde. Forøvrig er bildene dine, André og Runes (sikkert noen glemt) helt sjuke. Ikke rart om fisken også lar seg lure om den ser fluene like skarpt.  ;) For én ting er sikkert: SC'n din fanger fisk den også! Jeg pleier å lage en så å si dønn lik som din i ministørrelse for et spesielt vann. På den skal kroppen gå helt ut til de mørke spissene på hjorten. Kroppen er sort og chartreuse blandet i kaffekvern. En liten undervinge av CDC også så har du den. Dette er selvsagt OT, men det jeg mener å si er at uansett om en SC "skal" se ut noenlunde som den til Rune så betyr det ikke at du ikke har laget en fantastisk fiskeflue.

Men vårfluer ser nå engang ut som de gjør med lange vinger, forholdsvis kort kropp og lange ben...

Bilder av fluer synest jeg er veldig morro, og målet mitt på dette temaet, er å bli forferdelig god, alla Andrè/Rune. Jeg har tatt fluebilder i 2 mnder, så jeg er jo en fersking i forhold til de mer gamle og slitne Rune og Andrè (hirr hirr :) )

Mange som tror at SC er lett å binde. Men den er faktisk ganske så vrien. Selver friseringen er jo så knotete, at en kan ødelegge en tilsynelatende strøken start på flua med et enkelt klipp med saksen. Da kan en kaste den rett i bosset. Derfor brenner jeg mine. Da blir de penere/jevnere , men er ikke så lett å få spisse/taperte. Et alternativ er å klippe de ganske spisse, for så å brenne. men jeg gadd ikke finne saksen i farten :D

Jeg lager mine SCer mye mindre til vanlig. Da jeg ikke er plagd med så store caddiser der jeg fisker. En TMC111 str 14 med litt mørke hjortehår er det jeg bruker til vanlig, men kan ikke brukes i denne konkuransen.

Ang Lasse sine fluer, har jeg følgende og si for de som ikke har sitt hans flueboks(er). Det er greit at mange fluer er lette å binde. Men det som er forferdelig vanskelig, er å lage IDENTISKE fluer hver gang. Lager lasse 10 stk caddiser, så er de ekstremty like alle sammen. Da vi var i Rena 2009, bladde han frem noen bokser. Slike store med flere rom i. Opp der låg det feks 8 stk døgniser i str14, 10 i str 16 osv. Det som var veldig uvanlig med disse, var at de såg ut som kjøpefluer, for alle var så jævlig like. Dette ble jeg meget imponert over. Lik proposjon på alle fluer en lager er nemlig drittvanskelig. Lasse er god på dette, og han har ikke vært fluebinder SÅ lenge.  Ergo, noe så skjeldent som et stortallent.

Lasse, post gjerne et bilde av et knippe fluer av samme type, så folk får se hva jeg mener :)

Ellers kan vi fortsette denne tråden med å kommentere fluebindekonkuranse runde nr2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har jeg bundet ferdig mine to fluer til runde 2, men de må nok en gang til Rune først for fotografering. Skulle egentlig ha fått til å ta bilder sjøl. Da skulle jeg ha lagt ut noen bilder på inspirasjonstrådene også. Får se hva jeg får til etter hvert.

Jeg er enig med flertallet her at det er knot å binde Streaking Caddiser, men det går da på et vis. ;D

Uansett, lykke til alle sammen! Det er ingen tvil om at det er mange dyktige fluebindere her inne. SC'en min skal få kjørt seg i sammenlikningen med alle andres.  :rolleyes:

Bjørn-Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn mine. SC er jammen no knot. Man kan jo ende opp med å klippe den helt ned til kroken - et klipp her og så man kompensere med et klipp der, og så er man på kjøret. Jeg plagdes egentlig mest med disse småhåra. Jeg har børstet og gredd og lagt hårene på pidestallen og omtrent tatt for meg ett og ett hår. Men de blir liksom aldri helt borte. Mulig jeg burde brukt rådyrhåra jeg vant av Bjørnar, men vil spare de til SC'en sitter som et skudd ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn mine. SC er jammen no knot. Man kan jo ende opp med å klippe den helt ned til kroken - et klipp her og så man kompensere med et klipp der, og så er man på kjøret. Jeg plagdes egentlig mest med disse småhåra. Jeg har børstet og gredd og lagt hårene på pidestallen og omtrent tatt for meg ett og ett hår. Men de blir liksom aldri helt borte. Mulig jeg burde brukt rådyrhåra jeg vant av Bjørnar, men vil spare de til SC'en sitter som et skudd ;)

Eirik

Hallo Mr. Hunk. Det er ikke sikkert hårene fra meg lager den vakreste premie streakingen. De er så hule at de vil sprike en del.. Men gud bedre hvor de fisker.. Du kan til og med poppe den med synkende fortom ;)

(si fra når det blir tomt du ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende jeg er litt misunnelig på hvor irriterende raskt du har blitt flink.  ;)

Ja, det er det jeg også tror ;)

Takk for at du tar deg tiden til skikkelig tilbakemelding! Jeg setter virkelig pris på det :)

Eirik

Baetriメ ... ヅ Har absolutt et poeng,og selv om jeg ikke er det minste misunnelig  :-\ !? så er det imponerende hvordan to relative "ferskinger" ved stikka som du og Lasse nesten tar luven på gamle "rever". ;D (Lasse har vel snart bundet flere fluer i sin korte karriere enn jeg har i et helt fluefiskeliv,snart,altså!) ;)

Så :La det komme,jeg er lutter øye!

Edit:Den klekkeren var nydelig syns jeg! Mr.Hunk.

Willy 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...