Gå til innhold

Mygg, nok en gang.....


Ruffen

Anbefalte innlegg

Fisk som går i viker og bukter på ettermiddag/kvelder kan vel også kalles ryddefisker, desse har eg  også funne tett inntil land og siv plasser, og som også kan gje eit kult fiske. Min erfaring med dette, e det at fisken har utruligt god tid, og tar flua roligt og fint :) JÆ....gt morsomt :)

JonnyS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mygget å går jeg også. Når vinden løyet oppsøkte jeg vika der vinden hadde stått på i løpet av dagen. Resultat: Synet av 1 stk ørret som vinket til meg med halen 2 ganger, før den antagelig oppsøkte dypet igjen.

Medisin - 1 liter varmt vann og pulverkaffe.

Eller medisin og medisin... gikk fiskelaus hemmat med urolig og koffeinoverdoset kropp  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott fisk som årets første Dilla :)

Ruffen; vindgater er bra....egentlig alle steder, både større og mindre vann :).

Dain; grattis med årets første ørreter...du fisket som en erfaren synkelinefisker...må si jeg var litt begeistret da du dro på de to desiderte flotteste ørretene den kvelden alt virket håpløst, og attpåtil med fast intermediate line for første gang....det hadde jeg ikke trodd slik ro og konsentrasjon du viste :)

Gøy at din nye stang var ok å fiske ørret med også (raske Winston BIIMX #6 9') passet ypperlig til geniale Guideline Coastal fast intermediate linen i alle fall.

Skal skryte mer av den linen i egnet tråd....nevner bare kort; stum og meget minnefri....ikke bakdel at den kaster som et uvær heller...stor rekkevidde og kjempegod kontakt med fluer laaaaaangt ute :)

jeg hadde suksessrikt fiske med den linen på første turen...og da tok ikke fisken nært land...den kroket seg godt uti på relativt dypt vann :)

Willy; siden du er på nett her av og til, men ikke svarer på gjentatte henvendelser på telefon...har du fått nytt nr eller????:)

Jeg vil gjerne ha det, i tilfelle jeg inviterer meg i båt med deg en kveld...hvis plass i båten vel og merke ? ;D ;D

LarsS; fin, fin skildring av ditt myggfiske...og som du sier; en ok seanse kan fort bli etterfulgt av det motsatte...det er litt av det morsomme (er vi pålagt å si...egentlig vil vi jo ha morofiske hver dag.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig kaldt vær, sludd og nedi 1 grad på det kaldeste så jeg i bilen på vei hjem.....

2 formiddagstimer i vann fritt for vak..jo noen veldig få.

fisket med synk3 line, gadd ikke en gang sette opp tørrfluestang...skulle finne dybde hadde jeg bestemt meg for :)

Fisket med buzzere (3 stk) grunnen er enkel; har funnet at de rådene bunnforhold helt sikkert mater fisken nesten utelukkende med fjærmygg om dagen, virker slik.

Første kastet lot jeg synke bare litt...ca 10 sekunder før jeg "rullet" det hele hjem...intet.

neste kast ventet jeg i ca 35 sekunder...ville ned på 2-3 meter....samme "innrulling", og på vei mot henget lugget den første flotte 300 gr fisken i..

Jeg var i siget, trodde jeg :)

KAstet litt ulike vinkler.....hadde funnet frem en stang jeg glemte jeg hadde...en Winston BIIx #6 9'6...og hvilken deilig sak å kaste uanstrengt hele synkeliner langt pokker i vold.

Mye mykere en min BIIMX #5 9'6...likefullt minst like lange deilige sugende kast :)

Følte jeg dekket mye vann enkelt idag...

Et par kast etter den første fikk jeg enda en på ca 3 meters dyp...den tok lengre ute, tok kontant...

Så en runde med følelse av å bare komme meg i bil..jeg frøs faktisk...et par telefoner, litt sms med jobb, og tilbake til vannet.

Første kast etter den lille pausen, på ca 1,5-2 meters dybde fikk jeg dagens sprekeste og største, ca 40 cm....tok kontant før jeg var kommet helt inn til det giftige "henget"....

Neste kast...nupp-nupp på samme dyp..klarte ikke sett kroken fast :(

Så på kast nr 3 etter pausen tok , tror jeg dagens desidert fineste/sprekeste...men den så jeg aldri..virket veldig tung og solid....den bare slapp (jeg fisker mothakeløst...like greit :))

Enda et par kast og en flott fisk på ca 500 gr tok idet fluene snak sammen med lina...hadde kastet hele lina ut..bare småtwistet fluelina for kontakt mot ønsket dyp...den satt mega bra, tok i det fluene nærmest hang helt statisk uti vinden.

De siste 2 fiskene fikk jeg litt høyere i vannet enn de to første...

Fluen fisken helt klart likte satt i midtre posisjon av de tre fluene med ca 1.5 meters mellomrom...en buzzer ;)

post-1338-13949878262606_thumb.jpg

post-1338-1394987826299_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!  :D

Hvor lenge varer myggfisket? Ser det er mygg det går i nå etter isløsninga. Er mygg en slags allrounder man kan bruke hele året? Hvis det ikke klekker noe annet vel og merke? Nettopp starta med fluefiske, og med alle forskjellige fluer, insekter, ja.. så trenger jeg litt hjelp!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg love deg!

At fisken spiser mygg hele året,mener jeg! ;)

50% av maten til fisken kan være mygg,så den er viktig,så som nybegynner kan du gjerne lære deg det først som sist. 8)

Les artikkelen til Rune Stokkebekk på framsiden : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=255:buzzerfiske&catid=37:praktisk-fiske&Itemid=69

Fluer å binde(fint å øve på) : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61

Sett igang,du kommer aldri til å angre(ihvertfall ikke før fisken begynner å gi deg grå hår,men det skjer med oss alle  ;D )

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg love deg!

At fisken spiser mygg hele året,mener jeg! ;)

50% av maten til fisken kan være mygg,så den er viktig,så som nybegynner kan du gjerne lære deg det først som sist. 8)

Les artikkelen til Rune Stokkebekk på framsiden : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=255:buzzerfiske&catid=37:praktisk-fiske&Itemid=69

Fluer å binde(fint å øve på) : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61

Sett igang,du kommer aldri til å angre(ihvertfall ikke før fisken begynner å gi deg grå hår,men det skjer med oss alle  ;D )

Willy

Hehe, hjertelig takk! Driver å prøver å binde litt mygg nå! Kommer seg jo fler fluer man binder.  ;D

50% ja, det visste jeg ikke! Skal lese artikkelen til Rune ikveld før jeg legger meg jeg!

Hehe, gleder meg til å få første fisken på flue!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og les for Guds skyld "live" rapportene som tikker inn her hver dag...skal ikke si annet enn at det er rimelig ok læring det også, selv om illustrasjoner ikke er med..

Runes artikkel er fenomenal i så måte.

Vil likevel anbefale alle som lurer på enda en stang i sitt sortiment;

Sløyf ny stang, kjøp heller et par nye liner til din #5/#6 stang og utnytt alt rom som finnes fra overflaten og ned til bunn ;)

Det fisket som foregår under vann en hel del  utfordrende og gøy når man får dreisen på det :D :D

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg love deg!

At fisken spiser mygg hele året,mener jeg! ;)

50% av maten til fisken kan være mygg,så den er viktig,så som nybegynner kan du gjerne lære deg det først som sist. 8)

Les artikkelen til Rune Stokkebekk på framsiden : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=255:buzzerfiske&catid=37:praktisk-fiske&Itemid=69

Fluer å binde(fint å øve på) : http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61

Sett igang,du kommer aldri til å angre(ihvertfall ikke før fisken begynner å gi deg grå hår,men det skjer med oss alle  ;D )

Willy

Hehe, hjertelig takk! Driver å prøver å binde litt mygg nå! Kommer seg jo fler fluer man binder.  ;D

50% ja, det visste jeg ikke! Skal lese artikkelen til Rune ikveld før jeg legger meg jeg!

Hehe, gleder meg til å få første fisken på flue!  ;)

Og hør på The Stig !

Han er undervannsmannen vår ;D ,sammen med enkelte andre her!

Lykke til!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vis oss noen buzzere Willy, vi vet du har dem...buzzere er så mangt  :D

Stig

Sorry,har gitt dem til Bjarne,jonny og jeg hadde en aldri så liten "overlevering" i helga,så jeg må slutte å lese og skrive og hive meg over bindestikka! ;D

Men de er litt lik Rune sine. ;)  .....og de funker!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias.

Bla litt nedover her så får du et inntrykk av buzzere og hvordan de ser ut,ellers er tråden full av myggmønstre,både tørre og våte! ;)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9174.870

Willy

Den buzzeren som eg har binda som ligger på denne linken, funker veldigt flott :) Tok 2 flotte på den brune buzzeren i kveld. La ut kastet 1 mtr framfor fisken, venta, 3 små twist, stopp, lino bevege seg, virvel og fast fisk :) Denne funke også veldigt godt i Orange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til noen mygg som er enkle å binde?

Driver å binder "Griffith's Gnat" nå!  :D

Var ute og fisket i dag med once and away som du har bundet til meg..

Klarte ikke kroke med denne fluen.......!!?

Bommet på 3 eller 4..

Brukte også en klekker og en voksen palamino mygg..

Da fikk jeg 4 totalt opp på land.

Alle tørt :)

Er det noe triks med denne eller?

For rask/for treg????

F-fly og Once & Away er enkle å binde, har desverre ikke noe bilde av f-fly, men det dukker sikkert noe opp dersom du guugler det ;)

[attach=1]

Once & Away  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias.

Bla litt nedover her så får du et inntrykk av buzzere og hvordan de ser ut,ellers er tråden full av myggmønstre,både tørre og våte! ;)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9174.870

Willy

Se her ja, guttene har vært flinke :)

Petter; må bare si at du har gjort en fenomenal jobb i påsken :)

Og at Jonny tryllet frem giftige saker med stretch tube/body i hendene var jo ingen bombe :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til noen mygg som er enkle å binde?

Driver å binder "Griffith's Gnat" nå!  :D

F-fly og Once & Away er enkle å binde, har desverre ikke noe bilde av f-fly, men det dukker sikkert noe opp dersom du guugler det ;)

[attach=1]

Once & Away  ;)

Men her er! : The F-Fly in live!

Bare å velge versjon!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...